خانه / جشنواره / عقب نشینی روسیه
عقب نشینی روسیه

عقب نشینی روسیه

روسیه دیپلمات طالبان را به رسمیت شناخت

شفقناافغانستان- ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این وزارتخانه یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان ارسال کرده مبنی بر اینکه مسکو کاردار معرفی شده از سوی طالبان را به رسمیت می شناسد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: در ماه فبروری ۲۰۲۲ (دلو، ۱۴۰۰) نخستین دیپلمات افغان منتخب از سوی طالبان، وارد مسکو شد. در ماه مارچ وی تایید صلاحیت شد و اواخر ماه مارچ وزارت خارجه افغانستان از اتمام ماموریت سید طیب جواد و تعیین جمال غروال به عنوان کاردار موقت افغانستان در مسکو خبر داد.

زاخارووا افزود: ششم اپریل (۱۷ حمل) وزارت امور خارجه روسیه یادداشت کتبی برای سفارت افغانستان فرستاد مبنی بر پذیرش رسمی وضعیت این دیپلمات افغانستانی به‌عنوان کاردار افغانستان در مسکو. این اقدام را گامی در جهت احیای روابط کامل دیپلماتیک می‌دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه توضیح داد که هنوز زود است که در مورد به رسمیت شناختن رژیم طالبان در افغانستان صحبت کنیم.

پیشتر یک منبع دیپلماتیک در سفارت افغانستان در مسکو گفته بود که جمال ناصرغروال که از سوی وزارت خارجه حکومت سرپرست طالبان به‌عنوان سرپرست سفارت افغانستان در فدراسیون روسیه، منصوب شده است در آینده نزدیک کار خود را در مسکو آغاز خواهد کرد.

یک هفته قبل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو برای اولین دیپلمات افغانستان از دولت طالبان که ماه گذشته به روسیه آمده بود، اعتبارنامه صادر کرده است.

در ماه اسد سال ۱۴۰۰میلادی طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. در ۲۴ همین ماه، نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مردم استرالیا قیام کنند

✅ جمهوری اسلامی ایران اقدام استرالیا را شدیدا محکوم کرد   حمایت استرالیا از رژیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *