خانه / جشنواره / کوچه تکانی شهری

کوچه تکانی شهری

کوچه تکانی شهری با بسیج همگانی نیروهای شهرداری منطقه یک

 /شمال تهران بهاری شد

کوچه تکانی شهری شمال تهران در طرح استقبال از بهار با بسیج همگانی نیروهای شهرداری منطقه یک در حوزه های خدمات شهری، عمرانی، ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هدف آراستگی محیط شهری، زیباسازی بصری شهر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در آستانه سال نو، با بسیج نیروهای شهرداری منطقه یک در معاونت ها، ادارات و نواحی ۱۰ گانه منطقه طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا نیمه فروردین ماه سال جدید ادامه خواهد داشت.

حاجوی خاطر نشان کرد: در حوزه عمرانی معابر شمال تهران با هدف ساماندهی و ایمنی در تردد وسایل نقلیه با بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن آسفالت در سطحی معادل ۲۱ هزار متر مربع بهسازی شد و در حوزه ترافیکی نیز خط کشی محوری بلوار دانشجو به متراژ ۱۲ هزار متر طول اجرا و از رانندگان تاکسی و اتوبوس که ضمن رعایت قوانین، مقررات و اصول شهروندی دارای حسن سابقه بودند، تقدیر و با هدف ارتقاء ایمنی  معابر و رفع گره های ترافیکی با همکاری مسئول تصادفات منطقه ۲۸ پلیس راهور برنامه ریزی های لازم اجرا شد.

وی افزود: برنامه اجتماعی و فرهنگی طرح استقبال از بهار و اعیاد شعبانیه نیز با محوریت فرهنگی، مشارکت های اجتماعی و مردمی، سلامت، بانوان، ورزشی، خدمات اجتماعی و آموزش‌های شهروندی با بیش از ۱۰۰ برنامه از جمله غبارروبی مزار شهدا، برپایی جشن های میدانی، تورهای متنوع گردشگری و فرهنگی، بر پایی کاروان های عروسکی نوروزی، اجرای سرود های خیابانی، اهدای بسته های معیشتی و کمک های مؤمنانه، ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان اجرا می شود.

شهردار منطقه یک آماده سازی مسیل ها برای بارش های بهاری را اقدام دیگری دانست و گفت: عملیات رسوب برداری از همه مسیل های شمال تهران مستمر در حال اجراست و در راستای اجرای طرح استقبال از بهار و حضور گردشگران نیز پاکسازی مسیر های کوهنوردی دربند، درکه، دارآباد و گلابدره از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا پایان اسفند و تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

حاجوی خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز عملیات شستشوی معابر، نصب و رنگ آمیزی المان های شهری، مجموعه بازی و کفپوش در سطح بوستان ها و فضاهای سبز در حال اجرا است و کوچه تکانی شهری با رنگ آمیزی ۲۴ غرفه بازیافت، نصب بیش از۷۶ پایه بلند برج نوری در حاشیه مسیل مقصود بیک، بوستان ها ، مسیرهای گردشگری و اجرای ۲۹ فرش گل با کاشت گل های فصلی، به مساحت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع، بررسی معاینه فنی کلیه خودروهای سبک و سنگین در اختیار شهرداری منطقه و رفع نقص آن ها، شستشوی ٨۵ کیلووات نیروگاه های خورشیدی سطح منطقه یک، افتتاح غرفه گلماند و توزیع و کاشت بیش از ۱۴ هزار اصله درخت و درختچه اجرا شد.

شهردار منطقه یک در افتتاح غرفه گلماند:
طرح گلماند الگوی نوین کاهش پسماند در مناطق است

دومین غرفه گلماند در شمال تهران با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و ایجاد انگیزه برای مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند خشک از مبدأ، در بوستان احمد لو افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه در مراسم افتتاح غرفه گلماند در بوستان احمد لو که با حضور افشین خدامی معاون خدمات شهری ومحیط زیست این منطقه، محسن ابراهیمی ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمد چراغعلی مدیر پسماند منطقه یک، شهرداران نواحی و… در بوستان احمد لو افتتاح شد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این طرح در غرفه گلماند سه شنبه بازار شهرک نفت نیز اجرا و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که بر همین اساس دومین غرفه آن نیز در منطقه یک افتتاح شد تا شهروندان در ازای تحویل پسماند، گلدان های گل هدیه بگیرند و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

حاجوی با اشاره به آموزش های طرح کاپ و تفکیک پسماند در محلات تصریح کرد: اداره مدیریت پسماند این منطقه بیش از ۱۱ هزار جلسه آموزش طرح کاپ را با آموزش به ۴۹ هزار نفردر ادارات تابعه و غیر تابعه، مجتمع های مسکونی و تجاری شمال تهران توسط آموزشگران انجام داده است  و به دنبال آن نظارت و جمع آوری به موقع پسماند ها در سطح محدوده به صورت روزانه انجام می شود.

وی افزود: در قالب طرح شنبه های بدون پسماند نیز از ابتدای سال جاری تا کنون به مقدار بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن از غرفه ها و بیش از  ۱۶۲ هزار تن پسماند خشک از سوله های بازیافت منطقه جمع آوری شده است.

گفتنی است شهروندان می توانند در غرفه های گلماند  در ازای تحویل انواع پسماند خشک از جمله کاغذ، مقوا، کارتن، پلاستیک، آهن آلات و… گلدان های تزیینی و آپارتمانی تحویل بگیرند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *