خانه / جشنواره / نفتالی بنت به مسکو رفت(دوست دشمن ما)

نفتالی بنت به مسکو رفت(دوست دشمن ما)

پوشش زنده تحولات اوکراین| پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه همانند اعلام جنگ است/نفتالی بنت به مسکو رفت

پوشش زنده تحولات اوکراین| پوتین: تحریم‌ها علیه روسیه همانند اعلام جنگ است/نفتالی بنت به مسکو رفت

دبیرکل سازمان ملل و وزیر دفاع روسیه درباره ایجاد مکانیسمی برای هماهنگی ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین تبادل نظر کردند و سخنگوی کرملین نیز هدف از عملیات برای غیرنظامی کردن اوکراین را نه تقسیم این کشور، بلکه تضمینی برای تأمین امنیت روسیه نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روسیه بامداد روز پنجشنبه، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) عملیات نظامی خود در خاک اوکراین را آغاز کرد. رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین هدف از این اقدام را “حمایت از افرادی نامید که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند”.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده تا اوکراین غیرنظامی شده و از شر نیروهای نئونازیست خلاص شود، تا کسانی که مسئول جنایات علیه ساکنان دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. پوتین تاکید کرده که این عملیات تا تثبیت اوضاع در اوکراین، غیرنظامی شدن این کشور، تایید وضعیت بی طرفی کی‌یف و به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه ادامه خواهد داشت.

در این رابطه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از روسیه خواست عملیات ویژه نظامی در اوکراین را متوقف و نیروهای خود را خارج کند. البته قطعنامه‌های مجمع عمومی نمی‌توانند اقدامات قهری علیه کشورها تجویز کنند و تعیین چنین اقداماتی تنها از اختیارات شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

۱۴۱ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۵ کشور رای مخالف، ۳۵ کشور ممتنع دادند: روسیه، بلاروس، سوریه، کره شمالی و اریتره مخالف این سند بودند، چین، هند، کوبا، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری اسلامی ایران، عراق، قزاقستان، پاکستان، صربستان، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر به آن رای ممتنع دادند.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز دهم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***
کمیسیون اروپا: جنگ اوکراین میلیون‌‌ها پناهنده را به بار می‌آورد

به گفته “اورزولا فون در لاین”، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، جنگ روسیه علیه اوکراین چندین میلیون پناهنده را در پی خواهد داشت. این سیاستمدار آلمانی روز شنبه پس از گفتگو با مقامات اسپانیا در مادرید گفت که بیش از ۱٫۲ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند و این عدد احتمالاً در چند روز و چند هفته آینده چند برابر خواهد شد.
فون در لاین بر لزوم حمایت از پناهجویان تاکید کرد. نخست وزیر اسپانیا هم از آمادگی کشورش برای پذیرش پناهجویان خبر داد.
رئیس کمیسیون اروپایی همچنین بر لزوم در پیش گرفتن تمهیداتی برای وابستگی کم تر به انرژی روسیه و حمایت از خانوارها و شرکت ها در برابر افزایش چشمگیر قیمت انرژی در این شرایط تاکید کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مسکو به برلین رفت

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عازم برلین شد تا با اولاف شولتز صدراعظم آلمان درباره بحران اوکراین دیدار کند.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند این سفر در حالی  انجام می شود که شولتز چهارشنبه هفته قبل در فلسطین اشغالی بود.

دیدار بلینکن با وزیر خارجه اوکراین در مرز لهستان

وزیر خارجه آمریکا به لهستان سفر کرده در مرز اوکراین با کولبا وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

روسیه: ناتو و اروپا ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از ناتو و اروپا می‌خواهیم ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، موشک‌های استینگر غرب ممکن است به دست تروریست‌ها بیفتد.

توئیت پاپ به زبان‌های روسی و اوکراینی

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی توئیتری به زبان‌های روسی و اوکراینی مجددا خواستار صلح و پایان جنگ شد.

آمریکا هشدارهای سفر به روسیه را تشدید کرد

وزارت امور خارجه آمریکا امروز ( شنبه) به دلیل جنگ اوکراین هشدارهای سفر به روسیه را تشدید کرده و از همه شهروندان آمریکایی خواسته فورا این کشور را ترک کنند.

۲۷ هزار و ۵۰۰ پناهنده اوکراینی به آلمان گریخته‌اند

بر اساس اطلاعات پلیس فدرال آلمان تا به حال ۲۷۴۹۱ پناهجو از اوکراین به آلمان آمده اند. سخنگوی وزارت کشور آلمان در عین حال اعلام کرد که آمارها به طور قابل توجهی بیشتر از این اعداد و ارقام است.

سازمان ملل: بیش از ۱٫۴۵ میلیون نفر از اوکراین گریخته‌اند

سازمان بین المللی مهاجرت هم اعلام کرده که تا به حال بیش از ۱٫۴۵ میلیون نفر از اوکراین گریخته اند که ۷۸۷۳۰۰ نفر آن ها به لهستان، ۲۲۸۷۰۰ نفر به مولداوی و ۱۴۴۷۰۰ نفر هم به مجارستان رفته اند. ۱۳۲۶۰۰ پناهنده اوکراینی هم به رومانی و ۱۰۰۵۰۰ نفر هم به اسلواکی رفته اند.

نخست وزیر اسرائیل به مسکو سفر کرد

کاخ کرملین اعلام کرد نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی به  مسکو سفر و با پوتین دیدار کرده است.

تاکید بلینکن و مقامات لهستانی بر لزوم تقویت بیشتر جناح شرقی ناتو 

“آنتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به شرق لهستان از سیاست های این  کشور عضو ناتو قدردانی کرد. وی در جریان دیدار از شهر “رززوو” در نزدیکی مرزهای اوکراین اعلام کرد که استقرار نیروهای آمریکایی در لهستان ادامه خواهد یافت.
بلینکن در این سفر با نخست وزیر و همتای لهستانی خود دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه لهستان با تاکید بر اینکه این کشور بیش از ۷۰۰ هزار پناهجو را پذیرفته است هجوم صدها هزار پناهنده دیگر در صورت تداوم جنگ را ممکن دانست.
نخست وزیر لهستان هم بعد از دیدار با بلینکن اعلام کرد که هر دو در این باره با هم توافق دارند که مرزهای شرقی ناتو باید بیشتر تقویت شده و معماری امنیتی اروپا گسترش یابد. لهستان همچنین برای استقرار نظامیان بیشتر در خاک خود ابراز تمایل کرد.

سازمان ملل: حداقل ۳۵۱ غیر نظامی در درگیری‌های اوکراین کشته شده‌اند

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که حداقل ۳۵۱ غیر نظامی در نتیجه درگیری ها در اوکراین کشته و ۷۰۷ غیر نظامی دیگر مجروح شده اند. این نهاد بین المللی در عین حال اعلام کرد که آمارهای واقعی بسیار بالاتر از این ارقام است.

بیش از ۱۱ هزار پناهنده اوکراینی به ایتالیا گریخته‌اند

وزارت کشور ایتالیا از ورود بیش از  ۱۱هزار و ۳۰۰ پناهنده اوکراینی به این کشور از آغاز جنگ  خبر داده است.

بازدید سفیر ایران در کی‌یف از گذرگاه‌های غرب اوکراین

منوچهر‌ مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدید از گذرگاه‌های غرب اوکراین، امروز شنبه مورخ ۱۴ اسفند از نقطه مرزی اوگرینوف در مرز لهستان بازدید کرد.

مرادی ضمن بررسی مسیرهای پیاده‌رو و عبور خودرو، با چند تن از هم وطنانی که در مسیر عبور از این گذرگاه بودند به گفتگو نشست.

زلنسکی خواستار وضع منطقه پرواز ممنوع شد

رئیس جمهور اوکراین در دیدار آنلاین با سناتورهای آمریکایی خواستار وضع منطقه پرواز ممنوع، تسلیحات مرگبار و تحریم نفت روسیه شد.

وی همچنین درخواست تعلیق استفاده از کارت‌های اعتباری «ویزا» و «مسترکارت» در روسیه را مطرح کرد.

بلومبرگ: عدم تمایل به خرید نفت روسیه قیمت آن را به ۱۸۵ دلار می‌رساند

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از کارشناسان هشدار داد قیمت نفت به دلیل عدم تمایل به خرید نفت روسیه تا ۱۸۵ دلار افزایش خواهد یافت.

روسیه: انگلیس آشکارا مسیر رویارویی با مسکو را انتخاب کرده است

وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد: انگلیس به شکلی آشکار مسیر رویارویی با مسکو را انتخاب کرده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه می‌افزاید: ما اقدامات تندی علیه لندن در واکنش به هیستری تحریم‌ها اتخاذ خواهیم کرد.

دیدار مجازی تمام سناتورهای آمریکایی با زلنسکی 

ان بی سی نیوز اعلام کرد تمام سناتورهای آمریکایی امروز به صورت آنلاین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار خواهند کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه آمریکا و چین درباره جنگ اوکراین

آنتونی بلینکن و وانگ یی وزرای امور خارجه آمریکا و چین در تماسی تلفنی تحولات جنگ اوکراین را بررسی کردند.

پوتین: ما باید به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک کمک کنیم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز شنبه تاکید کرد: ما باید به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک کمک کنیم.

وی افزود: ارتش و وزارت دفاع روسیه تصمیم به نابودی زیرساخت ارتش اوکراین گرفته‌اند.

پوتین گفت: روسیه تلاش کرد تا درگیری در اوکراین را به روشی مسالمت آمیز حل کند.

وی تصریح کرد: تحریم‌ها علیه روسیه همانند اعلام جنگ هستند.

رئیس جمهو روسیه افزود: شک ندارم ارتش ما به تمام اهداف خود خواهد رسید.

وی گفت: درخواست کلیدی روسیه از اوکراین خلع سلاح این کشور است.

پوتین افزود: هر کشوری که اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین کند ما آن را مشارکت در جنگ حساب می‌کنیم و اهمیتی ندارد آن کشور جزو کدام ائتلاف است.

نماینده پارلمان اوکراین: خبر کشته شدن عضو هیات مذاکره‌کننده رسما تایید نشده است

یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین اعلام کرد که خبر کشته شدن “کری یف”، عضو هیئت مذاکره کننده اوکراین در دور اول با روسیه، حین دستگیری توسط سرویس امنیتی اوکراین به صورت رسمی تایید نشده است.

گفته شده که دنیس کری یف، یکی از اعضای اولین هیئت مذاکره کننده اوکراین در گومل، حین دستگیری توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است. او مظنون به خیانت بوده.

در همان زمان، نشریه اوکراینی “Obozrevatel” گزارش داد که دنیس کری یف، مذاکره کننده اوکراین در اولین نشست گومل، ظاهراً در حین بازداشت توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است.

سازمان ملل: تعداد پناهندگان اوکراینی تا پایان هفته به ۱٫۵ میلیون نفر می‌رسد

بر اساس برآوردهای آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، تعداد پناهندگان اوکراینی احتمالا  تا آخر هفته به ۱٫۵ میلیون نفر افزایش یابد. فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل به رویترز گفت که تعداد فعلی پناهندگان  ۱٫۳ میلیون نفر است.‎

“آ اردی” و “زد دی اف” آلمان فعالیت‌های خود در روسیه را به حال تعلیق درآوردند

این دو رسانه مهم آلمانی این مسئله را مورد ارزیابی قرار می دهند که قانون رسانه‌ای جدید روسیه چه مفهومی برای آن ها دارد. مدیران این دو رسانه بر این باورند که این قانون جدید آزادی رسانه در روسیه را به شدت محدود می کند. از این رو موقتا فعالیت های رسانه‌ای خود در این کشور را به حال تعلیق درآورده‌اند. ‎

لاوروف: مقامات اوکراینی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه اوکراین با انتقاد از مقامات اوکراینی گفت که آنها مانع از خروج شهروندان از شهرها شده و با نگه داشتن آنها در شهرها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی همچنین گفت که روسیه بیش از ۱۵۰ اتوبوس برای خروج دانشجویان خارجی حاضر در اوکراین اختصاص داده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که هیئت روسی حاضر در مذاکرات انتظار دارند که اوکراین به درخواست‌های مسکو برای خلع سلاح اوکراین احترام گذاشته و کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت بشناسد. (+لینک)

درخواست مجلس عوام انگلیس برای تشکیل دادگاه نظامی برای محاکمه پوتین و حامیان وی

“تام توگندات”، رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس عوام بریتانیا پیشنهاد تشکیل دادگاهی به سبک  نورنبرگ را علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حامیانش داده است. “تام توگندات”، نماینده محافظه‌کار انگلیس، در این باره گفت:  این “یک گام فراتر” از تحقیقات قبلی است که توسط دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه، که بر جنایات جنگی تمرکز دارد، آغاز شده است.

در دادگاه نورنبرگ پس از جنگ جهانی دوم، جنایتکاران جنگی نازی در برابر دادگاه نظامی بین‌المللی قرار گرفتند.

دادگاه نورنبرگ به مجموعه‌ای از دادرسی‌های نظامی گفته می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم به‌وسیله متفقین و تحت قوانین بین‌المللی و قوانین جنگ برگزار شد.‎

بازگشت ۶۶ هزار نفر به اوکراین برای شرکت در جنگ علیه روسیه

اولکسیل رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد که  ۶۶ هزار ۲۲۴ نفر از مردان اوکراینی به کشور بازگشته‌اند تا در نبرد علیه تهاجم روسیه شرکت کنند.

وی ادامه داد که این تعداد برابر با ۱۲ تیپ جنگجو و باانگیزه خواهد بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *