خانه / جشنواره / آپارتاید اروپا در قبال پناهجویان

آپارتاید اروپا در قبال پناهجویان

دهمین روز جنگ در اوکراین/ چهره دوگانه اروپا در قبال پناهجویان

تهران- ایرنا- ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی از ممانعت پلیس و ارتش اوکراین از سوار شدن سیاه‌پوستان به قطاری که از کی‌یف به سوی لهستان می‌رود، حکایت دارد. حال پرسش این است که دلیل رفتار «تبعیض‌آمیز» با پناهجویان غیر اوکراینی ساکن اوکراین که از جنگ فرار می‌کنند بویژه با سیاهپوستان چیست؟ ۵:۳۰

یورو نیوز در گزارشی نوشت: آیا تعریف انسان تنها شامل انسان سفیدپوست اروپایی است و پناهجویان، به متمدن اروپایی و غیرمتمدن خاورمیانه‌ای تقسیم می‌شوند؟

irna.ir/xjHHR۹

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

خلاصه اخبار مهم‌ترین تحولات “دهمین روز جنگ در اوکراین” را در این گزارش خبری دنبال کنید.

۱۶:۵۷ هشدار پوتین به غرب: ایجاد محدوده پرواز ممنوع در اوکراین ناممکن است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به غرب هشدار داد که ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین ناممکن است و روسیه با آن مقابله می کند.

۱۶:۵۷ عضو هیات مذاکره کننده اوکراین با روسیه به قتل رسید

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ از کشته شدن یک عضو هیات مذاکره کننده اوکراین با روسیه در کی یف خبر داد.

۱۶:۰۳ انفجارهای قوی بندر ماریوپول اوکراین را لرزاند

رسانه های روسیه از وقوع چند انفجار قوی در بندر ماریوپول در جنوب اوکراین خبر دادند که همچنان کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد و نیروهای نظامی اوکراین مانع خروج مردم از این شهر و ولناواخا می شوند.

۱۵:۰۷ ایتالیا دارایی‌های مربوط به اولیگارش‌های روس را مسدود کرد

خبرگزاری رویترز نوشت: بخش اطلاعات مالی ایتالیا به بانک های این کشور دستور داد که هر چه سریع تر درباره اقدامات خود برای مسدود کردن دارایی های افراد و شرکت های هدف تحریم های روسیه گزارش دهند.

۱۴:۵۸ رئیس جمهور سابق اوکراین: ناتو منطقه پرواز ممنوع اعلام کند

رئیس جمهور سابق اوکراین اعلام کرد: ما به یک منطقه پرواز ممنوع و هواپیماهای جنگی برای محافظت از شهرهایمان در برابر حملات روسیه نیاز داریم.

۱۴:۵۵ سنگاپور روسیه را تحریم کرد

سنگاپور روز شنبه در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، با بی دلیل خواندن به این حمله، تحریم هایی را علیه مسکو اعلام کرد که شامل چهار بانک و ممنوعیت صادرات کالاهای الکترونیکی، نظامی و رایانه ای می شود.

۱۴:۲۲ تعطیلی فرودگاههای جنوب روسیه تمدید شد

سازمان هواپیمایی روسیه، تعطیلی فرودگاههای جنوب و مرکزی این کشور را تا روز ۱۴ مارس (۱۰ روز دیگر) تمدید کرد.

۱۴:۲۰ استقرار ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه در دریای مدیترانه

وزیر نیروهای مسلح فرانسه اعلام کرد که ناو هواپیمابر “شارل دوگل” برای ماموریت بازدارنده علیه روسیه در دریای مدیترانه مستقر می‌شود.

۱۳:۵۳ انفجار ساختمان مسکونی در ماریوپول توسط نیروهای اوکراین/ ۲۰۰ نفر زیر آوار

دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از گردان آزوف (گردان ملی گرایان مسلح) یک ساختمان مسکونی را در شهر ماریوپول منفجر کردند.

۱۳:۴۸ ادعای کی‌یف در مورد پیوستن ده‌ها هزار اوکراینی‌خارج‌نشین به جنگ

وزیر دفاع اوکراین مدعی شد که بیش از ۶۶ هزار اوکراینی از خارج برای پیوستن به جنگ اوکراین، به این کشور بازگشته‌اند.

۱۳:۴۶ بورل خواستار میانجی‌گری چین بین روسیه و اوکراین شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار میانجیگری پکن بین مسکو و کی یف برای پایان دادن به جنگ شد.

۱۳:۴۱ کمک ۶ میلیون دلاری سامسونگ به پناهجویان اوکراینی

شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های سازنده تلفن های همراه هوشمند جهان، از اهدای ۶ میلیون دلار کمک های بشردوستانه برای پناهجویان اوکراینی خبر داد.

۱۲:۴۸ هشدار سازمان ملل: بحران پناهجویان اوکراینی تازه شروع شده‌ است

با ورود به دهمین روز از جنگ اوکراین، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از مرزهای این کشور گریخته‌اند، هشدار داد بحران پناهجویان اوکراین تازه شروع شده‌است.

۱۲:۱۰ بورل: چین می تواند پایان دهنده بالقوه جنگ اوکراین باشد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اروپا گفته است چین می تواند یک میانجی گر بالقوه برای خاتمه دادن جنگ در  اوکراین باشد.

۱۱:۳۰ بی بی سی: روس‌های نگران از آینده جنگ اوکراین مهاجرت می‌کنند

همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین و عزیمت پناهجویان اوکراینی به کشورهای همسایه، شماری از شهروندان روس نیز به دلیل پیامدهای ناشی این جنگ و همچنین سیاست های جدید مسکو، روسیه را به مقصد فنلاند ترک می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا،اتوبوس ها و خودروها برای بررسی گذرنامه‌های افراد متوقف شدند. این افراد اوکراینی نیستند بلکه شهروندان روسیه می باشند.

https://yun.ir/pbnc۵f

 ۱۰:۲۷ زلنسکی فرار به لهستان را تکذیب کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، اخبار برخی رسانه ها مبنی بر فرار وی به لهستان را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، زلنسکی روز شنبه مدعی شد که به هیچ کجا فرار نکرده است و در کی یف بسر می برد.

وی برای اثبات اینکه در کی یف بسر می برد فیلمی از دفتر خود در کی یف را پخش کرد که در آن آندره یرماک دستیار وی نیز دیده می شود.

https://yun.ir/mamd۸۴

۱۰:۲۰ اعلام آتش بس موقت در دو شهر محاصره شده

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت مسکو برای خروج ساکنان دو شهر محاصره شده ماریوپل و وولنوواخا آتش بس اعلام می کند.

 ۱۰:۰۲ کرملین: روسیه درپی تجزیه اوکراین نیست

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه تجزیه اوکراین را هدف قرار نداده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، پسکوف امروز (شنبه) در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: هدف عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تامین امنیت کشور ما (روسیه) است.

وی افزود: با این عملیات همچنین تلاش می شود موازنه در امنیت اروپا به گونه ای تغییر یابد که اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دیگر نتوانند به اوکراین سلاح تحویل دهند.

https://yun.ir/۴fe۷۷۲

۹:۱۵ توقف فعالیت رسانه های مطرح آمریکایی در روسیه

در پی اعمال مجازات زندان در روسیه برای انتشار اطلاعات نادرست، رسانه های مطرح غربی بویژه رسانه های آمریکایی، فعالیت خود را در روسیه متوقف کردند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه اعلام کرد: شبکه های تلویزیونی ای.بی سی و سی.بی.اس آمریکا پخش برنامه های خود از روسیه و فعالیت خبرنگاران خود در این کشور را متوقف کردند.

خبرگزاری ریانووستی پیشتر از توقف فعالیت شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در روسیه خبر داده بود.

۸:۳۰ مایک پنس: تحریم ها علیه روسیه باید شدت یابد

مایک پنس سیاستمدار جمهوری خواه آمریکا در اظهارنظر درباره جنگ اوکراین، گفته که کشتی های نفتکش روسیه هم باید تحت تحریم قرار گیرد. پنس گفته که ولادیمیر پوتین باید بهای گزافی بابت جنگ اوکراین بپردازد. او همچنین از عملکرد ناتو از جمله از رویکرد این ائتلاف نظامی در قبال جنگ اوکراین دفاع کرد.

 

۷:۳۵ گروه هفت درباره اوکراین بیانیه داد/ ابراز نگرانی از کشته شدن غیرنظامیان

وزیران خارجه گروه ۷ با انتشار بیانیه ای نسبت به وضع حقوق بشر و کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین ابراز نگرانی کردند.

irna.ir/xjHHRJ

 

۷:۳۵ وزیر انرژی آمریکا: سیستم‌های ایمنی نیروگاه اتمی اوکراین سالم هستند

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا با بیان اینکه سیستم های ایمنی نیروگاه هسته ای اوکراین سالم هستند، از روسیه خواست اجازه فعالیت ایمن اپراتورهای تاسیاست هسته ای اوکراین را بدهد.

irna.ir/xjHHRK

 

۷:۰۷ شورای امنیت روز دوشنبه درباره اوکراین جلسه اضطراری برگزار می‌کند

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات های غربی گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه در مورد بحران بشری در اوکراین نشست اضطراری برگزار می کند.

irna.ir/xjHHRB

 

۷:۰۵ رئیس شورای اقتصادی آمریکا اعلام کرد: کاخ سفید در حال ارزیابی تاثیر توقف واردات نفت روسیه

رئیس شورای اقتصادی آمریکا همزمان با اعمال تحریم های کشورش بر روسیه به دلیل جنگ در اوکراین اعلام کرد کاخ سفید در حال ارزیابی تاثیر توقف واردات نفت روسیه در آمریکا است.

irna.ir/xjHHRy

 

۶:۳۸ پنتاگون اعلام کرد: راه اندازی خط تلفن رفع تعارض میان آمریکا و روسیه

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *