خانه / تمدن پژوهی / شهر واشنگتن جشن نوروز

شهر واشنگتن جشن نوروز

شورای شهر واشنگتن جشن نوروز را به‌عنوان یک جشن باستانی به رسمیت شناخت

شفقنا افغانستان- شورای شهر واشنگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده‌ی امریکا، لایحه پیشنهادی برای به رسمیت‌شناختن جشن نوروز را تأیید کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، نگار مرتضوی، روزنامه‌نگار ایرانی‌تبار امریکایی یکی از امضاکنندگان این لایحه بوده است.

خانم مرتضوی در تویتی نوشته است که لایحه به‌رسمیت‌شناختن نوروز در شورای شهر واشنگتن با رای تمام اعضای این شورا تصویب شده است. به‌گفته‌ی او، درباره‌ی این لایحه روز سه‌شنبه (۱۰ حوت) رای‌گیری شده است.

در قطع‌نامه‌ی شورای شهر واشنگتن از نوروز به عنوان «یک جشن باستانی با قدمت ۳۰۰۰ سال» یاد شده است.

طبق این قطع‌نامه، نوروز به نژاد و قومیت ارتباط ندارد و توسط پیروان همه ادیان از جمله مسلمان‌ها، مسیحیان، زرتشتی‌ها، بهاییان، کلیمیان و حتا افراد بی‌دین جشن گرفته می‌شود.

نوروز از جشن‌های باستانی به شمار می‌آید که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و دیگر نقاط جهان گرامی داشته می‌شود.

Wed, Mar 2 at 1:46 AM
همچنین

مراسم یادبود عبدالله قوچانی و رونمایی از کتاب عبدنامه برگزار می‌شود

مراسم یادبود عبدالله قوچانی و رونمایی از کتاب عبدنامه ۱۴اسفند ۱۴۰۰در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری،کتاب عبدنامه یادنامه عبدالله قوچانی که به همت علیرضا انیسی تهیه و تدوین و توسط پژوهشگاه به چاپ رسیده، شامل مجموعه مقالات علمی پژوهشی است که توسط همکاران، دوستان و شاگردان آن مرحوم به چاپ رسیده است .

نقد و بررسی مقایسه‌ای برخی منابع مهم تاریخ اسلام در باب ساسانیان، گونه‌شناسی بناهای آرامگاهی در دوره تیموری، مناظر شهر بلخ در قرن ۱۰ق، بررسی کتیبه‌های پرده‌خانه خدا، زبان و گویش رایج در استان تهران و البرز و … مقالاتی است که در این کتاب منتشر شده است.

در پیشگفتار این کتاب به قلم علیرضا انیسی آمده است؛ آثار تألیفات برجای مانده از مرحوم قوچانی نشانگر کوشش و زحمات فراوان وی در رمزگشایی از کتیبه‌های گوناگون در ابعاد مختلف سکه تا کتیبه های معماری است. مهارت و استادی قوچانی تا جایی پیش‌رفته که وی قادر بود که حتی کتیبه‌های به ظاهر غیر قابل خواندن را خوانا نماید.

یکی از ویژگی‌های او قرار دادن اطلاعات و کشفیات‌اش بدون هیچ‌گونه بخل و تنگ نظری در اختیار علاقمندان و پژوهشگران بود.

گفتنی‌است،مراسم یادبود عبدالله قوچانی متخصص کتیبه‌های فارسی و عربی در آثار منقول و غیرمنقول موزه‌ها و کشفیات باستان‌شناختی در جهان و رونمایی از کتاب عبدنامه ۱۴اسفند ۱۴۰۰ساعت ۱۳تا ۱۴ در سالن همایش ‌های پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می شود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ترافيك گرسنه ها و بيكار ها و ندار ها!

ترافیک گرسنه ها و بیکار ها و ندار ها!

آیا ترافیک سنگین جاده ها نشان بی پولی ، بیکاری ، فقر و گرسنگی مردم ایران است؟ آیا اینها فقط تعداد انگشت شماری هستند؟ خط فقر کجاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *