خانه / تمدن پژوهی / از اکریان فرار نکنید

از اکریان فرار نکنید

روابط عمومی وزارت امور خارجه به منظور آگاهی بخشی در زمینه اقدامات انجام شده برای مدیریت بحران خصوصا در حوزه مربوط به ایرانیان مقیم در اوکراین، با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کیف طی سه اطلاعیه که در سایت این نمایندگی موجود است ،در برهه‌های مختلف از جمله ،قبل از آغاز جنگ به هم‌ میهنان توصیه کرد از اوکراین خارج شوند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کرد: این وزارتخانه به منظور رصد و ارزیابی مستمر تحولات اوکراین و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز ، در بهمن ماه سال جاری، ستاد بحران اوکراین به ریاست معاون وزیر امور خارجه و با حضور نمایندگان بخشهای ذی ربط در وزارت امور خارجه را ایجاد و در همین ارتباط هشدار سفر به اوکراین را به روز رسانی کرده و به رنگ قرمز تغییر داد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف نیز با انتشار سه اطلاعیه در تاریخ های ۲۴ بهمن، ۴و ۵ اسفند و روز های پس از آن نسبت به ایجاد شرایط اضطراری احتمالی در این کشور هشدار داده و قبل از وقوع جنگ از اتباع ایرانی درخواست نمود در صورتی که حضور ایشان در اوکراین ضرورتی ندارد نسبت به ترک این کشور اقدام نمایندکه البته قبل از شروع جنگ بیشتر هم‌وطنان مانند بیشتر اتباع خارجی مقیم اوکراین از این کشور خارج نشدند.
پس از آغاز تهاجم روسیه نیز از اتباع خواسته شده که از هر امکانی جهت خروج استفاده نمایند و در صورت عدم امکان از پناهگاه های مشخص شده استفاده نمایند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه افزود: به منظور اطلاع سریع و مستقیم از وضعیت اتباع ایرانی در اوکراین ،یک خط تماس ۲۴ ساعته برای خانواده های اتباع ایرانی ایجاد شده تا بتوانند با وزارت امور خارجه تماس داشته باشند و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کیف و همکاران ایشان بطور مستمر با اتباع و دانشجویان ایرانی ارتباط داشته و در بین آنها حضور می یابند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی دو تماس تلفنی با سفیر کشورمان در اوکراین و همچنین سرپرست سفارت کشورمان در لهستان اتخاذ تدابیر لازم برای برقراری هرگونه تسهیلات جهت ایرانیان مقیم در اوکراین را ابلاغ و همچنین در گفتگوی تلفنی با وزرای امور خارجه اوکراین ، روسیه،مجارستان و اسلواکی ، تأمین امنیت و سلامت شهروندان ایرانی ساکن در اوکراین را اولویت جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و برقراری شرایط مناسب برای خروج آنها از مناطق بحرانی را مورد تاکید قرار داد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه این اطلاعیه خاطر نشان ساخت: با پیگیری و درخواست وزیر محترم امور خارجه از همتایان خود در کشورهای پیرامونی اوکراین و همچنین مصوبات ستاد بحران اوکراین، ملاقاتهای مدیران کل ستادی وزارت امور خارجه در تهران با سفرای کشورهای همسایه اوکراین و رایزنیهای سفرای کشورمان با کشورهای رومانی ،لهستان و مجارستان مرزهای این کشورها برای ورود اتباع ایرانی باز و تلاشها برای هماهنگی اختصاص قطار و سایر طرق برای خروج دانشجویان ایرانی از اوکراین ادامه دارد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه خود اضافه کرده است: از دیگر اقدامات مهم انجام شده ،با توجه به نگرانی دانشجویان ایرانی مشمول مقیم اوکراین و پس از رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح ،این ستاد اعلام کرد: کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج از کشور اقامت داشته باشند می‌توانند تا تاریخ ۲۹/۱۲/۱۴۰۵ به مدت سه ماه و حداکثر دو بار در سال به کشور تردد نمایند.این امر زمینه را برای بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین تسهیل کرده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ها در امر اطلاع رسانی ،به بهترین نحو و در سریعترین زمان ممکن ، ایرانیان مقیم اوکراین بتوانند در امنیت کامل از این کشور خارج شوند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت افطاری بیمه دی

به گزارش ماهین نیوز وبه نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ در این ضیافت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *