خانه / جشنواره / روایتی از فرار تا ایستادگی

روایتی از فرار تا ایستادگی

جنگ اوکراین و روایتی از فرار تا ایستادگی؛ آیا اشرف غنی به نماد بُزدلی در جهان تبدیل شده است؟

شفقنا افغانستان – پس از ایستادگی ولادیمیر زلنسکی، کمیدین پیشین و رییس جمهور کنونی اوکراین در برابر حمله کشور قدرتمندی هم‌چون روسیه، او به نمادی از شجاعت و ایستادگی در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان به نقل از آماج نیوز؛ اما رُخ دیگر مثال زدن برعکس آن از رییس جمهوری فراری افغانستان است، که فعالان رسانه‌یی و پژوهش‌گر شناخته شده جهان به آن پرداخته اند. در تازه ترین مورد ویلیم درمپل، افغانستان‌شناس مشهور در توییتی شجاعت زلنسکی را با فرار غنی مقایسه کرده و گفته «روش‌های شان متفاوت است، اما نمی‌شود فرار غنی را مثال نزد.»

اما این تنها چهره شناخته شده غربی نیست که فرار اشرف غنی را مثال می‌زند، دیروز نیز مجری تلویزیون سی ان ان در حالی‌که در مورد شجاعت رییس جمهور اوکراین می‌پرسید، اشرف غنی را به عنوان نمونه‌ی برعکس آن مثال زد.

سبهانکر میشرا، مجری شناخته شده تلویزیون آماج تک هند نیز با مثل زدن شجاعت زلنسکی در توییتی نگاشته «بخاطر بیاوریم که چگونه اشرف غنی دوست امریکا از افغانستان گریخت.»

حامد میر، خبرنگار شناخته شده پاکستانی نیز در توییتی واکنش داشته «زلنسکی با شجاعت از بیرون شدن از اوکراین انکار می‌کند، در حالی که اشرف غنی مانند یک بزدل از افغانستان فرار کرد.»

جنین دی گیووانی، پژوهش‌گر شناخته شده امریکایی نیز در توییتی به همین موضوع پرداخته و نگاشته «چه تضاد فاحشی بین غنی که افغانستان را رها کرد و زلنسکی شجاع که اوکراین را ترک نمی‌کند.»

این سخنان در حالی گفته می‌شود که اشرف غنی تا روز فرارش از کشور از ایستادگی در برابر طالبان سخن می‌زد. اما ظاهرأ در قرن ۲۱ مردم تاریخ را می‌نویسند و در آن می‌نگارند که «اشرف غنی بزدل و فراری بود.»

چرا یهودیان اوکراین با وجود پیشنهادات وسوسه انگیز از مهاجرت به فلسطین اشغالی امتناع می ورزند؟

شفقنا افغانستان – رای الیوم نوشت: اگر اخبار «کانال ۱۲» تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام عالی رتبه اسرائیلی مبنی بر مخالفت بیشتر یهودیان اوکراین-اگر نگوییم همه آنها- برای مهاجرت به اسرائیل صحت داشته باشد که به نظر می رسد صحت هم دارد، این موضع، شوک بزرگی به پروژه صهیونیزم و مروجان آن محسوب می شود و تاکیدی بر این قضیه است که اسرائیل به زعم بسیاری از یهودیان، دیگر بهشت «سرزمین موعود» نیست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، عبدالباری عطوان با اشاره به این موضوع در رای الیوم نوشت: یهودیان اوکراین شاید اولین کسانی باشند که زنگ را به صدا درآوردند و به وسوسه های اسرائیل برای مهاجرت به فلسطین اشغالی «نه» بزرگ گفتند زیرا آنها در اسرائیل، به دلیل تهدیدها و خطرات پیرامونی که از هر طرف آن را احاطه کرده است، مکانی امن برای آینده باثبات و شکوفای فرزندانشان نمی بینند وعلاوه بر این، ممکن است آنها نخواهند خود را از برادران اوکراینی متمایز بدانند و در این لحظات بسیار حساس، از این کشور فرار کنند. .

چه کسی می خواهد به جایی مهاجرت کند و ساکن شود که در محاصره صدها هزار موشک و پهپاد در خاورمیانه و منطقه ای قرار دارد که شاهد تغییرات مستمر در قواعد درگیری آن هم در سایه کاهش آشکار برتری نظامی اسرائیل و ظهور یک قدرت بزرگ منطقه ای مانند ایران در ازای شکست های پی در پی آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و یمن است؟

اسرائیلی ها، به اذعان رسانه هایشان، پس از نبرد اخیر «شمشیر قدس» در ماه مه گذشته که تنها یازده روز به طول انجامید و در طول آن مقاومت فلسطین بیش از ۴۲۰۰ موشک شلیک کرد و شش میلیون اسرائیلی را به پناهگاهها فرستاد و دو فرودگاه اسرائیل را تعطیل کرد و باعث انزوای اسرائیل از جهان شد، مهاجرت معکوس،یا بهتر بگوییم، فرار از اسرائیل به اماکن امن در اروپا، آمریکا و کانادا را آغاز کرده اند و کوچکترین شکی نیست که یهودیان اوکراین این حقایق را به خوبی می دانند و این نبرد را مثل بیشتر همتایان خود در جهان، دنبال کرده اند.

دست رد یهودیان اوکراین به وسوسه های اسرائیل برای مهاجرت به سرزمین های اشغالی، اوج خرد، عقلانیت و آگاهی محسوب می شود و در عین حال، حامل یک پیام صریح و تکان دهنده به سایر یهودیان جهان برای دور ماندن از پروژه صهیونیزم و اسرائیل است که عمرش رو به پایان، و روزهای حیاتش به عقیده بسیاری از کارشناسان خودشان، محدود است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *