خانه / تمدن پژوهی / کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان

کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان

با اجرای نهضت درختکاری

۲ هزار نهال در خانه ها و معابر شهری منطقه یک  غرس شد

معابر، بوستان ها و خانه های شهروندان منطقه یک در طرح نهضت درختکاری با هدف توسعه فضاهای سبز شهری و کاهش آلودگی های زیست محیطی با کاشت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نهال سبز شد.

به گزارش سیده آزاده حسینی از شهرداری منطقه یک افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: نهضت درختکاری با رعایت روش صحیح کاشت همراه با آموزش نگهداری درختان توسط کارشناسان مرکز تحقیقات،آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه یک به شهروندان از ۱۵ دی ماه آغاز و تا ۲۱ اسفند ادامه دارد.

وی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ اصله درخت شامل اقاقیا، زبان گنجشک و توت در سطح نواحی، معابر و بوستان های منطقه یک و تعداد ۳۱۰ اصله در طرح درختکاری در منازل شهروندان کاشته شده است.

وی افزود: این طرح به منظور اجرای طرح فراگیر کاشت نهال در باغچه منازل شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ و مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز مستقر در مناطق ۲۲ گانه امکان پذیر است.

گفتنی است شهروندان می توانند جهت کسب هرگونه اطلاع از نوع درختان، آشنایی با روش های نگهداری، کنترل آفات و بیماری های آنها به پیج اینستاگرام به نام  plant.protection.clinic1  مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز مراجعه  تا کارشناسان مرکز نسبت به ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات آنها اقدام نمایند.

درباره‌ی سیده آزاده حسینی

پایگاه خبری تحلیلی ماهین نیوز www.maahinnews.ir sahmahini@yahoo.com سیاسی اقتصادی فرهنگی تحلیلی خبری به زبان فارسی انگلیسی عربی آذری دارای مجوز شماره 92/26237 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی

حتما ببینید

پزشکان با در خواست های نجومی مانع می شوند

در خواست دستمزد های نجومی پزشکان مانع اصلی بیمه همگانی و درمان رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *