خانه / جشنواره / یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

بومی‌سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولاد

رئیس ایمیدرو: از حدود سه سال قبل که ایمیدرو بومی سازی را در ساختار خود تعریف کرد تا کنون بیش از یک میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات زنجیره فولاد بومی‌سازی شده است.

بومی‌سازی بیش از یک میلیارد دلاری در زنجیره فولادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آقای وجیه اله جعفری در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در محل هتل المپیک تهران با اشاره به ظرفیت‌سازی ۴۰ میلیون تنی انجام شده در تولید فولاد، افزود:‌در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، کمبود‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد که با استفاده از ابزار‌های مختلف در حال رفع آن هستیم.
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اضافه کرد: در موضوع برق، مقرر شده تا ۱۰ هزار مگاوات برق توسط خود شرکت‌های بزرگ با همکاری وزارت نیرو تامین شود و در زمینه ریل، تولید واگن و لوکوموتیو و تامین آب، از سال‌های گذشته اقداماتی توسط شرکت‌ها انجام شده است.
وی تصریح‌کرد: همه این اقدامات کمک می‌کند تا پایداری بیشتری را در زنجیره فولاد شاهد باشیم تا به تعطیلی و زیان واحد‌ها منجر نشود.
جعفری گفت: امروز صنعت فولاد کشور با رفع کمبود‌ها توانسته به عنوان دهمین فولادساز برتر جهان، سهم ۶۲ درصدی در تولید فولاد خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: هم اکنون سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد، بیش از ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی و ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می‌شود ضمن اینکه از ابتدای سال تا کنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار فولاد خام و محصولات فولادی روانه بازار‌های صادراتی شده است.
جعفری با اشاره به سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: بومی‌سازی، توسعه فناوری و افزایش توان تامین، از جمله نیاز‌های اصلی صنعت فولاد است و باید به‌طور جدی‌تر به آن پرداخته شود.
جعفری اضافه کرد: امروز باید نیاز روز زنجیره فولاد را تامین و زمینه بهره‌ور شدن آن را با کاهش قیمت تمام شده و تولیدات کیفی‌تر فراهم کنیم تا بدون وابستگی همه قطعات و تجهیزات مورد نیازمان را تامین کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز با وضع مطلوب در زنجیره فولاد فاصله داریم، ادامه داد: با وجود توان تخصصی و نیرو‌های نخبه، اما تاکنون بومی‌سازی و ارتقای ساخت داخل آن‌طور که باید در این زنجیره اتفاق نیفتاده که نیازمند عارضه یابی است.
معاون وزیر صمت تاکید کرد: باید از افرادی که در این راستا حرکت و فعالیت می‌کنند، حمایت خاص شود و نمونه‌ای از این حمایت‌ها، اعتماد به همین جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی اضافه‌کرد: خروجی این جشنواره باید این باشد که برنامه‌های حمایتی خودمان را در راستای بومی‌سازی و ساخت داخل جدی‌تر دنبال کنیم و آن را روز به روز تقویت کنیم.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی و توسعه فناوری تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Due to the people's need for prayer, the White House was changed to the place of Friday prayers in Washington. And people can pray there every Friday. Thanks to Ahmad Mahini, the presidential candidate of the United States from the Mahin party

آیا یهودیان به بهشت می روند؟

هر سوال مطرح در ذهن هرکسی، داستان و پاسخی دارد که: با دیگری متفاوت است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *