خانه / اندیشکده راهبردی / حمایت از حجاب در راهپیمایی زنان 

حمایت از حجاب در راهپیمایی زنان 

شفقناافغانستان-شماری از زنان در کابل به حمایت از حجاب اسلامی در شهر کابل راهپیمایی کردند. آنان با سر دادن شعارهایی مثل حجاب عزت ماست، دموکراسی نمی‌خواهیم از حکومت طالبان اعلام رضایت کردند.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان، در راهپیمایی امروز (پنجشنبه، ۳۰ جدی) زنان با خود «بنرهای تبلیغاتی» را حمل می‌کردند که روی آن شعارهایی در حمایت از حجاب اسلامی و حمایت از طالبان نوشته شده بود.

زنان هوادار طالبان هم‌چنان با شعارهای: «حجاب عزت ماست، حجاب زینت ماست، حجاب افتخار ماست» به راه‌پیمایی خود در شهر کابل ادامه دادند.

آنان همچنین با دست داشتن بنرهایی که بروی آن نوشته شده بودند «زنده باد نظام اسلامی»، «ما دموکراسی نمی خواهیم، ما بی عزتی نمی خواهیم» و «ما از دموکراسی بیزاریم» رضایت شان از اقدامات حکومت اسلامی طالبان اعلام کردند.

در روزهای اخیر نیز نصب این پوسترها در شهر کابل از سوی طالبان با توصیهٔ رعایت کردن حجاب، از سوی زنان واکنش برخی از بانوان را برانگیخته است.

چندی قبل برخی از زنان در یک راهپیمایی در کابل با برداشتن چادری، آن را نمادی از حجاب اسلامی در کشور ندانستند.

این زنان گفته بودند که طالبان نباید فکر کنند که اقدامات دور نخست‌شان در حال حاضر هم قابل انجام است، چادری و حجاب رسم و رواج زنان ما نیست، طالبان این را فکر نکنند که می‌توانند یک بار دیگر آنچه را که می‌خواهند بالای زنان افغان تحمیل خواهند کرد.

این در حالی است که پیش از این در پی افزایش محدودیت‌های طالبان بر زنان در افغانستان، شماری از فعالان حقوق بشر ابراز نگرانی کرده بودند.

  

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

امپراتوری اصلی و مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *