خانه / تمدن پژوهی / اماراتی ها در شوک اند

اماراتی ها در شوک اند

سرلشکر یمنی : اماراتی ها در شوک اند

تهران– ایرنا – سرلشکر «خالد غراب» کارشناس ارشد امور نظامی و راهبردی یمن گفت : از دستپاچگی و تناقض گویی ها و پوشش رسانه ای حکام امارات درباره حمله اخیر به این کشور مشخص شد که هشدارهای پیشین نیروهای مسلح یمن را جدی نگرفتند و از این بابت در شوک اند.

سرلشکر «خالد صالح غراب» کارشناس برجسته امور نظامی و راهبردی یمن روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اماراتی ها به خاطر جدی نگرفتن هشدارهای نیروهای مسلح یمن و عدم آمادگی در یک شوک به سر می برند.

وی اضافه کرد : حمله موشکی و پهپادی روز دوشنبه، بخشی از هشدارهای میدانی و عملی ارتش یمن به متجاوزان اماراتی و مقدمه عملیات های بزرگتر و ویرانگری در عمق خاک این کشور بود.

سرلشکر غراب گفت: از درخواست سخنگوی نیروهای مسلح یمن از شرکت ها، نهادها و خارجی های مقیم امارات برای دوری از زیر ساخت های اقتصادی این کشور بر می آید که تصمیم نا امن کردن خاک امارات برای سرمایه گذاری های اقتصادی گرفته شد زیرا سراسر خاک این کشور کوچک در تیررس و در بانک اهداف موشکی و پهپادی یمن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای نیروهای مسلح یمن هدف قرار دادن خاک امارات با عربستان تفاوتی ندارد، ارتش یمن توانایی و امکانات انجام این کار را دارد  و سامانه های پدافندی دو کشور نیز شبیه هم است و از مقابله با ضربات یمن ناتوان است.

این کارشناس نظامی یمن گفت :  امارات و دیگر متجاوزان به یمن امکان پاسخگویی نظامی در میدان را ندارند و تنها کاری که می توانند انجام دهند، کشتار بیگناهان یمنی است.

سرلشکر غراب اضافه کرد: در دو هفته گذشته اشغالگران تمام توان خود را در جبهه های مختلف بکار گرفتند و حتی از نیروهای القاعده و داعش نیز استفاده کردند ولی بدون هیچ نتیجه ای تمام امکانات و بخش گسترده ای از نیروهای خود را از دست دادند.

وی افزود : آن ها اطلاعات خود را درباره مواضع ارتش یمن از افرادی خریداری می کنند و این افراد برای دریافت مبالغ بیشتر، مناطق و مواضع دروغین را به عنوان پایگاه ها و مراکز مهم ارتش یمن به اشغالگران معرفی می کنند.

غراب گفت: حکام امارات برای نجات خود راه حلی غیر از پایبندی به تعهد سال ۲۰۱۸ خود به یمنی ها مبنی بر عدم مشارکت در هیچ اقدام خصمانه میدانی علیه ملت یمن ندارند.

وی تاکید کرد: عملیات طوفان یمن پس از آن انجام شد که امارات با بی شرمی کامل بار دیگر به ائتلافی بازگشت که پیشتر خروج از آن را اعلام کرده بود.

کارشناس نظامی و راهبردی یمنی گفت : اماراتی ها با نشان دادن چهره زشت خود، خاک این کشور را در معرض حملات یمنی ها قرار دادند و در صورت ادامه این راه، ضربات دردناکتری را دریافت خواهند کرد.

سرلشکر غراب افزود: ما معتقدیم که آمریکا و اسرائیل، امارات را بار دیگر برای همراهی با عربستان تحت فشار قرار داده اند تا دیگر ابزار آن ها یعنی عربستان در یمن تنها نباشد.

وی بیان کرد: علنی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی به منظور جلب حمایت آمریکا و اسرائیل در دفاع از این کشور بود ولی متاسفانه آن ها تاریخ کشورها و رژیم های مزدور را نخوانده اند و نمی دانند که مزدوران آمریکا و اسرائیل، همواره سرنوشتشان زباله دان تاریخ بوده است.

ارتش یمن دیروز (دوشنبه) در عملیاتی به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سرتیپ “یحیی سریع ” سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه اعلام کرد که موشک هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند موشک های بالدار قدس ۲ بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

وی همچنین افزود: موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد.

به گفته سریع، علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت افطاری بیمه دی

به گزارش ماهین نیوز وبه نقل از روابط عمومی بیمه دی؛ در این ضیافت که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *