خانه / تمدن پژوهی / طالبان شیعه شده

طالبان شیعه شده

متنفذان شیعه با معاون نخست وزیر طالبان دیدار کرد

شفقنا افغانستان- مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون نخست وزیر (رییس الوزرا) طالبان با جمعی از علما، استادان، متنفذین و جوانان اهل تشیع از ۱۸ ولایت در کابل دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، انعام‌الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی طالبان در یک رشته توییتی نوشته است که در این دیدار، سید حسن شریفی بلخابی و عابدین احمدی سمنگانی به نمایندگی از دیگران صحبت کرده‌اند.

به نوشته سمنگانی، نمایندگان شیعیان حمایه خود را از طالبان اعلام کرده و عفو عمومی رهبر این گروه را فرصت «طلایی» برای تحکیم وحدت ملی دانسته‌اند.

آنان همچنین خواهان رسیدگی به شماری از مشکلات اهل تشیع شدند.

حنفی با استقبال از نمایندگان اهل تشیع، به آنان اطمینان داده است که حکومت طالبان تلاش می‌کند تا عدالت را صد در صد تامین کرده، همه مشکلات موجود را از میان بردارد و همچنین پیامدهای شوم جنگ‌های ۴۳ سال را خاتمه بخشد و فضای اعتماد را به میان آورد.

معاون نخست وزیر طالبان وعده سپرده که به خواست‌های شیعیان رسیدگی‌ صورت می‌گیرد.

پیشتر شماری از بزرگان شیعه اعلام کرده بودند که بیانیه‌ای را ترتیب داده و قرار است که به طالبان تحویل داده شوند. در این بیانیه، شیعیان خواستار به رسمیت شناختن مذهب جعفری از سوی دولت طالبان شده اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *