خانه / جشنواره / ترامپ اعدام باید گردد

ترامپ اعدام باید گردد

سید حسن نصرالله: شهید سلیمانی در تاسیس جبهه مقاومت نقش داشت

شفقنا افغانستان – دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه داعش ساخته دست آمریکاست، گفت: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش داشت.

به گزارش شفقنا به نقل از العالم، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان تاکید کرد: پیامدهای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست امریکایی ها همچنان تا به امروز ادامه دارد.

او اظهار داشت: برگزاری مراسم گرامیداشت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق، تاکیدی بر قدردانی از این شهدای گرانقدر است.

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی مانند سیف القدس به وقوع پیوست که تاکیدی بر تداوم راه و شیوه شهید سلیمانی و المهندس است.

او تصریح کرد: آمریکایی ها عراق را اشغال کردند و دهها هزار نفر را به قتل رساندند و این کشور را تخریب کرده و منابع و ثروتهایش را غارت کردند و دست به شنیع ترین شکنجه ها علیه عراقی ها زدند. داعش ساخته دست آمریکایی هاست و این کشور مسئول تمام جنایتهایی است که در عراق صورت گرفت. امریکا به بهانه داعش به عراق بازگشت.

سیدحسن نصرالله افزود: امریکاست که عراق را اشغال کرد و در این کشور راه استبداد را در پیش گرفت و قبل از ترور شهید سلیمانی دست به جنایتها و کشتارهای بسیار در این کشور زد.

او تاکید کرد: شهید سلیمانی در کنار ملت عراق ایستاد و در تاسیس مقاومت نقش داشت و ایران نخستین کشوری بود که برای مقابله با داعش که ساخته دست واشنگتن است، در کنار ملت عراق ایستاد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه شهید سلیمانی در مقابل اشغالگران ایستاد و در تاسیس گروه های مقاومت عراق نقش داشت گفت: شهید سلیمانی نخستین کسی بود که برای دفاع از شهرها و روستاها و مقدسات عراق در برابر گروه تروریستی داعش، در کنار ملت عراق ایستاد، امنیتی که عراق امروز از آن برخوردار است به برکت خون شهیدان است . پس آیا انصاف است که امریکایی های قاتل را با ایران که از عراق حمایت کرد، مقایسه کرد؟ فاجعه بار است که شهیدانی که از عراق حمایت کردند، را با امریکایی هایی که دست به جنایت و کشتار زدند، مقایسه کرد.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: تفکر داعش از عربستان آمد و بن سلمان می گوید که امریکا از ریاض خواست تا برای انتشار تفکر وهابی در جهان اقدام کند از همین رو عربستان انتحاری ها و خودروهای انتحاری به عراق ارسال می کرد.

او افزود: سعودی ها جوانان خود را برای قتل مردم عراق اعزام می کردند و ایران جوانان خود را برای دفاع از ملت عراق به این کشور می فرستاد.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخرانی خود امریکا را مسئول تمام جنایتهای اسراییل در منطقه دانست و گفت: این کشور از رژیم اشغالگر حمایت تسلیحاتی و مالی می کند و کشورهای دیگر را برای برقراری روابط با اسراییل تشویق می کند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *