خانه / جشنواره / انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی

💢 ساخت کابل برق خورشیدی ۲ میلیارد دلاری، زیر دریا، از شیلی به چین

🔰 شیلی در حال برنامه ریزی برای ساخت یک کابل زیردریایی ۱۵۰۰۰ کیلومتری با هزینه بیش از ۲ میلیارد دلار و برای ارسال انرژی خورشیدی به چین است.

در جریان نشست ملی کارآفرینان شیلی، رئیس جمهور شیلی گفت: برق تولید شده بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ گیگاوات از فتوولتائیک، احتمالأ بوسیله کابل زیردریایی به آسیا منتقل می‌شود. طول این کابل ۱۵۰۰۰ کیلومتر خواهد بود و هزینه آن حدود ۲ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

پروژه موسوم به Antípodas بر اساس پتانسیل عظیم انرژی خورشیدی صحرای آتاکامای شیلی ساخته خواهد شد. در حالی که دما در آتاکاما معمولاً نسبتا معتدل است، اما می‌تواند تا ۱۳۰ درجه فارنهایت (۵۰ درجه سانتیگراد) افزایش یابد. این بیابان تقریباً بدون ابر بوده و بالاترین میزان تابش خورشیدی را دارد، از همین روی آن را به مکانی مناسب برای مزرعه پنل‌های خورشیدی تبدیل می‌کند.

چین در حال حاضر فشار شدید انرژی را احساس می‌کند و برای پر کردن شکاف‌های عرضه، به شدت بر تولید زغال سنگ تکیه کرده است. این نشان می‌دهد که چقدر برای چین دشوار خواهد بود تا هم به نیازهای انرژی خود ادامه دهد و در عین حال تعهدات آب و هوایی خود را که به تازگی تجدید و دو برابر شده را برآورده کند.

#انرژی
#نوآوری

https://chat.whatsapp.com/DgKt1O8qOICKM6oNQnELX2

♻️ با ما همراه باشید
🆔https://t.me/Industryms

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *