خانه / جشنواره / حمایت ایران از حقوق اقلیت‌ها شعار نیست

حمایت ایران از حقوق اقلیت‌ها شعار نیست

نماینده مسیحیان‌ آشوری: حمایت ایران از حقوق اقلیت‌ها شعار نیست

تهران- ایرنا – نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران کشوری است که به حقوق اقلیت‌ها احترام گذاشته و این شعار نیست؛ بلکه واقعیت مطلق است و ایران همواره پشتیبان همه مظلومان مسیحی و مسلمان بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «شارلی انویه تکیه» در نشست علنی امروز – یکشنبه – مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن قرائت فرازی از انجیل مقدس گفت: به روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب و محضر عالیقدر رهبر شجاع و فرزانه حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که ایران را بر بلندای افتخار و عزت بین المللی رهبری می‌کند، سلام و درود می‌فرستم.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با بیان اینکه آشوریان ایران زمین از چندین هزار سال پیش ساکن این سرزمین مقدس بوده اند و همواره با هم وطنان خود با عطوفت و مهربانی همزیستی مسالمت آمیز داشته‌اند، گفت: بنده به نمایندگی از این قوم ایرانی، وظیفه دارم در اولین نطق خود در مجلس یازدهم یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و علی الخصوص شهید سردار سلیمانی که سردار دل همه مظلومان چه ایرانی و چه غیر ایرانی و چه مسلمان و چه مسیحی را گرامی بدارم. از این دلیرمرد شجاع در روزهای وحشت و خفقان داعش با سلاح ایمان و خودباوری این تفکر و جریان اهریمنی و صهیونیستی را از خاورمیانه زدود.

انویه تکیه با اشاره به مجاهدت‌های شهید سلیمانی گفت: ملت ایران ده‌ها سال است که در مقابل ظلم‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی قد علم کرده و تاوان ستم گریزی و عدالت طلبی خود در جامعه جهانی را تقابل با مستکبرین کره خاکی با تحمل جنگ هشت ساله تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه پرداخت کرده و می کند.  توطئه‌هایی که با تدبیر آن دسته از مسوولان که در رأس آنها رهبر فرزانه، مجاهد و دلسوز و نیز مجاهدت‌های افراد متعهد و متخصص در عرصه‌های مختلف؛ عمده این توطئه‌ها خنثی شده است.

وی با اشاره به تلاش جامعه اقلیت کشور برای تحمل و خنثی کردن دشمنی‌ها افزود: جامعه آشوریان ایران بر اساس وظیفه خود در جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی، حضور پررنگ داشته و با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران ادای دین کرده است و نیز مانند شهروندان ایرانی تحت فشار اثرات ناشی از تحریم‌ها بوده و سعی کرده با تلاش و کوشش؛ بهتر و موثرتر و همسو با مسئولین نقش و وظیفه خود را در شکست دشمنان، کاهش و خنثی کردن فشارهای هدفمند را به نحو احسن به سرانجام برساند.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تاکید کرد: خوب است جامعه جهانی به این موضوع توجه کند که تحریم‌ها همیشه ابعاد اقتصادی نداشته و تبعات انسانی نیز دارد که مشمول ترغیب و جرم و جنایت هستند؛ و روزی فرا خواهد رسید که این جنایات بشری قابل پیگیری شود.

وی با بیان اینکه احترام به حقوق اقلیت‌ها از جانب کشورهای مدعی شعاری بیش نیست، مطرح کرد: این اندیشه متعالی در اصول ۱۳، ۲۶ و شصت و هفت قانون اساسی ایران نهادینه شده است و بر خلاف بسیاری از جوامع مدرن مدعی؛ تعاملات و ارتباط مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی با جامعه آشوریان و کلدانیان، نشانگر توجه ویژه مسئولین نظام به اقلیت‌های دینی است.

انویه تکیه تاکید کرد: جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در سطح قانون اساسی ایران تعریف شده است و از این حیث ایران کشوری است که به حقوق اقلیت‌ها احترام گذاشته و این شعار نیست؛ بلکه یک واقعیت مطلق است و این نیز بر همه نمایان است که ایران به عنوان متعهدترین عضو سازمان ملل متحد، به حقوق اساسی بشر؛ همواره پشتیبان همه مظلومان چه مسیحی و چه مسلمان بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر موضوع مهم معیشت مردم خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم امروز کشور، بحث معیشت مردم است. گرانی‌ها و کاهش درآمد ناشی از کرونا، کاهش قدرت خرید و بیکاری جوانان ایرانی به خصوص بیکاری جوانان آشوری، فشار زیادی را به خانواده‌ها وارد کرده است؛ لذا از رئیس جمهور و مسئولان ذیربط تقاضا دارم در این خصوص نگاه پدرانه داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع عدم توجه به ظرفیت‌های کشور برای توسعه و افزایش رفاه عمومی، مطرح کرد: بحث ظرفیت کشور ما در ترانزیت بین‌المللی یک نقطه قوت است که می‌تواند جریان ترانزیت کالا از کشور ما را به عرف ارزان کند؛ اگر در سال‌های قبل ترانزیت کالا را هدف گرفته بودیم، امروز تحریم کشور راحت نبود. ضمن این که فرصت‌های شغلی و اقتصادی زیادی را به دنبال می‌داشت و امروز جوانان ما بیکار نبودند، البته هنوز هم دیر نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین کفت: پروژه‌های عمرانی از نبود منابع مالی دچار عقب‌ماندگی شده‌اند و از سوی دیگر  نقدینگی بسیار بالایی در جامعه سرگردان است ولی همتی برای جذب  سرمایه گذار بخش خصوصی در توسعه کشور وجود ندارد. نتیجه عدم استفاده از این پتانسیل، این است که هم مردم آسیب می‌بیند و هم کشور از عمران و آبادانی عقب می‌ماند.

وی با تاکید بر لزوم احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: احیای دریاچه ارومیه خواسته همه ملت ایران است و در این خصوص دولت باید حداکثر توان خود را به کار گیرد.

انویه تکیه با یادآوری مطالبات آشوریان و کلدانیان کشور اضافه کرد: امیدوارم طبق همه دوره‌های گذشته احقاق حقوق حقه و تعالی شئون مختلف در خصوص معیشت؛ استخدام جوانان جامعه آشوریان و کلدانیان که از شهروندان درجه یک ایران عزیز و ایران عدالت محور هستند، صورت گیرد.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس یازدهم تصریح کرد: به عنوان نماینده جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران اعلام می‌کنم که ما آشوریان و کلدانیان همواره در راستای تحقق و پیشبرد اهداف کشور عزیزمان ایران و در راستای منویات و دستورات مقام معظم رهبری جهت داشتن ایرانی مقتدر  و فارغ از هر دین و قومیتی با با یک نام، در زیر سایه پرچم مقدس سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، در مقابل همه دشمنان و معاندین نظام ایستادگی کرده و وفاداری خود به نظام و کشور عزیزمان ایران را به جهانیان اثبات کرده و در آینده نیز خواهیم کرد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *