خانه / جشنواره / حقوقهای نجومی عامل بدبختی

حقوقهای نجومی عامل بدبختی

🔴 *مردم چه حقوقی را نجومی میدانند؟*

👤 #شادان_کریمی جامعه شناس می‌گوید:

🔹️ حقوق‌های نجومی از زمان پیدایش تنها دستاوردی که به همراه داشته ناامید کردن بیش از پیش مردم نسبت به شرایط زندگی شان بوده است.

🔸️ واقعیت این است که مردم نسبت به سطحی که در آن قرار دارند حقوق نجومی را تعریف می‌کنند، برای کارگری که ۳ میلیون تومان درآمد دارد، حقوق ماهی ۱۰ میلیون تومان نجومی محسوب می‌شود و مدیر سطوح میانی که ۱۰ میلیون درآمد دارد حقوق بالای ۳۰ میلیون تومان را نجومی می‌داند.

✅ از سوی دیگر مدیران عالی رتبه‌ای هم که حقوق ماهیانه سی و چند میلیون دارند، حقوقی بالای ۵۰ میلیون را نجومی می‌دانند. می‌خواهم بگویم دید مردم نسبت به حقوق نجومی نسبت به آن چیزی که در قانون آمده است متفاوت است و از آن جایی که در حال حاضر شکاف طبقانی عمیقی در جامعه ما وجود دارد و چون بخش عظیمی از جامعه در سطح پائین درآمدی قرار دارند بنابراین بخش بزرگی از جامعه درآمدهای بالا ۱۰ تا ۱۵ میلیون را حقوق نجومی میدانند!

🔹 واقعیت این است که در کشور‌های دیگر اصل شایسته سالاری مهمترین اصلی است که مد نظر قرار می‌گیرد بنابراین افرادی که در سطوح مدیریتی ارشد قرار می‌گیرند هر چقدر هم که حقوق بگیرند سود‌آوری چندین برابر بیشتر از حقوق خود برای مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنند، دارند و مثل مدیران ما نیستند که پا رو پا بیاندازند و با کمترین کار و بیشترین پارتی، درآمد‌های نجومی را از آن خود کنند!

💢 دلیل اصلی به وجود آمدن حقوق‌های نجومی در کشور ما همین مسئله قبیله سالاری، استخدام‌های رانتی و خانوادگی و عدم رعایت اصل شایسته سالاری است که متاسفانه در هیچ یک از دولت‌ها تا کنون جدی گرفته نشده است. یاس، نا امیدی، استیصال و در نهایت احساس رهاشدگی برای جامعه مهمترین دستاوردهای فیش‌های نجومی است.

#اقتصادی #اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
📡 بهترین تحلیل‌های روز را در کانالهای مطالبه گری آرمانها بخوانید.👇
https://chat.whatsapp.com/CNunh9pnpJTExqBcUAQldL

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

حمایت از حفظ حجاب

⭕️ فراخوان مردمی پیاده‌روی حمایت از عفاف و #حجاب در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *