خانه / غزنه تا غزه / حضور دربین مردم عراق و افغانستان و یمن هم در برنامه باشد

حضور دربین مردم عراق و افغانستان و یمن هم در برنامه باشد

گزارش خانه ملت از سفر یکروزه رئیس مجلس به قم
قدردانی مراجع عظام تقلید و علمای قم از حضور مکرر رئیس و نمایندگان مجلس میان مردم
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار با آیات عظام قم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم از ابتدا تا کنون، به اولویت‌های این نهاد و اجماعی که میان آن با دو قوه دیگر وجود دارد اشاره کرد و گفت: تولید مسکن، رفع موانع ایجاد اشتغال، تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی بورس، افزایش قدرت خرید مردم و کنترل نقدینگی از جمله اولویت‌های مجلس است.
دکتر محمد باقر قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز(پنجشنبه، ۲۹ مهرماه) به منظور دیدار و گفت و گو با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر کریمه اهل بیت(س)، قم سفر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این سفر یک روزه با آیات عظام و مراجع تقلید شیعه صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، حسینی بوشهری و حجج اسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران و سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.

آیات عظام و علما در این دیدار ضمن قدردانی از حضور رئیس و نمایندگان مجلس میان مردم، بر ضرورت ادامه آن تأکید کردند که این حضور باعث آشنایی با مشکلات مردم می‌شود و به آنها روحیه و انگیزه برای کمک رسانی به حکومت می دهد.

نکته دیگری که بسیاری از مراجع تقلید بر آن تأکید کردند، عدالت در برابر ظلم و فقر و ایجاد حق میان جامعه بود که آثار و برکات آن بسیار زیاد است.

همچنین علما با اشاره به برنامه و نقشه هایی که دشمنان نظام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشورمان دارند، خواستار توجه و هوشیاری مسئولان و تدبیر جهت خنثی سازی آن شدند.

ایشان همچنین با انتقاد از روند کاهش جمعیت که امروز کشور با آن روبه رو است تأکید کردند توسعه یک کشور و پیشرفت آن در گروی نیروی انسانی جوان بوده و برای رویارویی با دشمن در کنار تسلیحات نظامی نیازمند جمعیت جوان و قدرتمند هستیم لذا باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

آیات عظام قم حل مسائل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی و اصلاح رویکرد مدیریتی را نیازمند ریل گذاری در مجلس دانستند و افزودند این نهاد انقلابی باید همچنین بر اجرای قوانین در این موضوعات، اهتمام ویژه داشته و ابزارهای نظارتی خود را به کار گیرد همچنین سه قوه نظام باید با همکاری و همدلی به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

تأکید قالیباف بر اجماع میان سه قوه کشور برای حل مسائل معیشتی و فرهنگی/ افزایش قدرت خرید مردم در دستور کار مجلس یازدهم

دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار خود تا کنون گفت که نظارت بر اجرای قوانین اولویت مجلس یازدهم نسبت به قانونگذاری است چرا که قوانین مستحکم زیادی در کشور وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به اجماعی که میان سه قوه برای حل مسائل معیشتی و فرهنگی وجود دارد به جلسات هفتگی و چندساعته رؤسای قوا اشاره و اظهار کرد که رؤسای قوا با همدلی و هماهنگی و ایجاد هم‌افزایی قصد دارند باری از دوش مردم بردارند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان همچنین در این دیدارها به اقدامات این نهاد برای تولید مسکن، رفع موانع ایجاد اشتغال، تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، اصلاح ساختار بودجه، ساماندهی بورس، افزایش قدرت خرید مردم و کنترل نقدینگی اشاره کرد.

قالیباف همچنین با تأکید بر نظارت های ستادی و میدانی مجلس یازدهم به حضور خود، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس جهت بازدیدهای نظارتی از سراسر کشور اشاره کرد و گفت که یکی از اولویت های مجلس محرومیت زدایی در جریان این بازدیدها و نگاه ویژه به این مناطق در لایحه بودجه است که در این راستا پیوست عدالت و شفاف‌سازی را نیز مد نظر داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دغدغه مراجع عظام تقلید درباره مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و خانواده، تاکید کرد: مسائل فرهنگی و افزایش بودجه این بخش و تسهیل شرایط و قانونگذاری برای افزایش جمعیت کشور و نیز تسهیل ایجاد کسب و کار توسط جوانان از جمله اولویت های مجلس شورای اسلامی است و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است./

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *