خانه / اسلم قزوینی / میانمار آماده انقلاب اسلامی می شود

میانمار آماده انقلاب اسلامی می شود

ارتش میانمار بیش از ۱۶۰ ساختمان را به آتش کشید

ارتش میانمار در منطقه‌ای در شمال غربی این کشور بیش از ۱۶۰ ساختمان را به آتش کشید.

۳۰.۱۰.۲۰۲۱
ارتش میانمار بیش از 160 ساختمان را به آتش کشید

بانکوک/ خبرگزاری آناتولی

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی میانمار، ارتش این کشور در منطقه‌ای در شمال غربی این کشور بیش از ۱۶۰ ساختمان از جمله کلیسا را به آتش کشیده‌ است.

در این گزارش‌ها ادعا شده که آتش‌سوزی‌ها صبح روز گذشته آغاز شده و در طول شب ادامه یافته است.

این درحالی است که درباره تلفات جانی گزارشی منتشر نشده است.

سازمان نجات کودکان (سف دی چلدرین) نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دفاتر این سازمان بین ساختمان‌هایی قرار دارد که به صورت عمدی به آتش کشیده شده‌اند.

– کودتای نظامی در میانمار

ارتش میانمار پس از اتهامات تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ و افزایش تنش سیاسی در این کشور قدرت را از اول فوریه به دست گرفت.

ارتش میانمار در همان تاریخ میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور را بازداشت و اعلام کرد که قدرت مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است.

پس از آن اعتراضات مردمی به کودتا در سراسر میانمار آغاز و در نتیجه مداخله مسلحانه ارتش علیه معترضان و گروههای شورشی حدود هزار نفر کشته و هزاران نفر از معترضان بازداشت شدند.

خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

موضوعات مرتبط

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دیپلماسی رو به جلو

دیپلماسی رو به جلو کاری که میدان، باید انجام می داد، بخوبی انجام شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *