خانه / تمدن پژوهی / انقلاب طالبان در همه کشورها اگر به رسمیت شناخته نشوند

انقلاب طالبان در همه کشورها اگر به رسمیت شناخته نشوند

سخنگوی طالبان: کشورهای جهان نیاز دارند دولت ما را به رسمیت بشناسد

شفقنا افغانستان- در حالی‌که تاکنون هیچ کشوری حاکمیت طالبان را به رسمیت نشناخته‌است، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی «امارت اسلامی» می‌گوید، تنها افغانستان به شناساسی بین‌المللی نیار ندارد، بل‌که کشورهای جهان نیز نیاز دارند دولت طالبان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان، او این مطلب را امروز (شنبه، ۸ عقرب) در یک نشست خبری در کابل مطرح کرد.

او گفت: «تنها افغانستان به رسمیت شناختن مجبوریت ندارد، بل‌که کشورهای جهان نیز نیاز دارند که امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد».

مجاهد تاکید کرد که طالبان شرایط به رسمیت شناخته‌شدن را تکمیل کرده‌است و «هیچ‌کسی حق ندارد در امور داخلی افغانستان مداخله کند».

تشکیل دولت فراگیر یکی شرط‌های کشورها برای شناسایی «امارت اسلامی» است؛ اما مقام‌های طالبان این موضوع را مسئله داخلی می‌دانند و می‌گویند نباید کشورها در مورد آن اظهار نظر کنند.

این در حالی است که کشورهای منطقه و شماری از کشورهای جهان دو نشست اخیر در مسکو و تهران تاکید کردند که تنها راه حل بحران افغانستان ایجاد دولت فراگیر است.

‏مجاهد در بخشی از اظهارات امروز خود گفت که طالبان به امریکا گفته‌اند که سفارت‌اش را در افغانستان بازگشایی کند؛ اما به هیچ‌کس اجازه‌ ساخت پایگاه نظامی داده نمی‌شود.

او همچنین افزود که مقام‌های امریکایی گشایش دفتر «جبهه مقاومت» در امریکا را تکذیب کرده‌اند.

‏مجاهد در نشست امروز گفتگو با ایران درباره حق‌آبه هلمند را رد کرد.

به تازگی مقام‌های ایرانی گفته طالبان در مذاکرات پنهانی گفته به معاهده حق‌آبه هلمند پابند می‌مانند.

انقلاب طالبان در تاجیکستان و پاکستان و چین آغاز شده است:

هشدار طالبان به چین و تاجیکستان؛ ایجاد پایگاه نظامی در اطراف افغانستان خطرساز خواهد بود

شفقناافغانستان –  طالبان تصمیم چین برای ساخت پایگاه نظامی در مرزهای افغانستان و تاجکستان را خطرساز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که نباید کشور‌های قدرتمند از راه زور کشور‌های منطقه را به دادن پایگاه نظامی وادار بسازند.

وثیق گفت: امریکا، ناتو و یا هر مُلکی که با زور می‌خواهد در منطقه حضور نظامی داشته باشند، این نه به نفع افغانستان است ونه به نفع منطقه .

این در حالیست که لاوروف وزیر خارجه روسیه از کشور‌های همسایه افغانستان خواست تا هیچ پایگاهی را در اختیارامریکا و ناتو قرار ندهند.

لاوروف اظهارداشت: ما از کشور‌های همسایه افغانستان می‌خواهیم که به حضور نظامی ناتو و امریکا در قلمرو‌هایشان اجازه ندهند. ناتو و امریکا پس از بیرون شدن از افغانستان می‌خواهند در این قلمرو‌ها حضور داشته باشد.

از سویی هم برخی از آگاهان مسایل سیاسی و نظامی نیز ایجاد پایگاه‌های نظامی را در منطقه به سود افغانستان نمی‌دانند.

حکمت الله حکمت، آگاه نظامی افغان می گوید: در حال حاضر هر نوع مداخله نظامی امریکا و مخالفانش باید در منظقه متوقف شود تا زمینه برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم شود .

این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که پیش از این نیز برخی گزارش‌ها در باره به کارگیری حریم هوایی پاکستان از سوی امریکا پخش شده بود، اما اسلام آباد آن را رد کرد.

در همین حال رویترز به نقل از پارلمان تاجیکستان گزارش داده است که چین در نظر دارد هزینه مالی ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیرو‌های خاص پلیس تاجیکستان در نزدیک مرز افغانستان را بپردازد.

انتهای پیام

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

پایان خود محوریها در تعریف حجاب

حجاب قانون خدایی هست و نباید مورد تعرض مادیگرایان و التقاطی ها باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *