خانه / جشنواره / ابراهیمی ترکمان در دیداربارییس جدید آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان.

ابراهیمی ترکمان در دیداربارییس جدید آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان.

🔹 دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاست گذاری گفتگوی ادیان کشورمان روز جمعه ۲۴ آبانماه با رامیز مهدی اف رییس جدید آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که با حضور دکتر جواد جهانگیرزاده سفیر و اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و در محل آن آکادمی انجام گرفت، طرفین در خصوص تعمیق و گسترش همکاری های علمی و فرهنگی تاکید کردند.

دکتر ابراهیمی ترکمان در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت انتصاب وی به پست ریاست آکادمی ملی علوم ج. آذربایجان که مهمترین قطب علمی این کشور و منطقه قفقاز می باشد، به ظرفیتهای موجود برای همکاری های فرهنگی، علمی و تحقیقاتی بین دو کشور با توجه به اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین ظرفیت و پتانسیل عظیم مراکز و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همایش ها و کنفرانس های مشترک برگزار شده در سال های اخیر همچون ” از خورشیدبانو ناتوان تا پروین اعتصامی ” در باکو و همایش “شمس تبریزی” در دانشکاه دولتی تبریز، گفت: ما از هرگونه همکاری که در راستای قرابت شخصیت های علمی و فرهنگی و تعمیق و توسعه روابط ادبی و فرهنگی دو کشور باشد، استقبال می کنیم و بر اهمیت گسترش همکاری ها واقف هستیم.

دکتر ابراهیمی ترکمان در پایان بر ایجاد و انعقاد تفاهم نامه های علمی و تحقیقاتی بین آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان و مراکز علمی در ایران تاکید نمود.

رامیز مهدی اف رییس آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همچنین جایگاه علمی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف علمی، بویژه در حوزه های علوم نوین، خواستار همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه های مختلف شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در اولین روز سفر به باکو با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و دیروز نیز با ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان به دعوت رسمی دولت جمهوری آذربایجان برای شرکت و سخنرانی در نشست رهبران دینی جهان به این کشور سفر کرده است.

“ابوذر ابراهیمی ترکمان” رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در همایش بین المللی مسوولان امور دینی در باکو گفت: افراط گرایی بلای جان امروز بشریت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی،ابراهیی ترکمان امروز ( پنجشنبه) با اشاره به این که خداوند متعال انسانها را به صلح، نیکی و دوستی دعوت می کند، بر ضرورت پرهیز از هر گونه افراط گرایی تاکید کرد.

رییس شورای گفت وگو ادیان جمهوری اسلامی ایران افزود: همه ما باید تلاش کنیم به آن میزانی که می توانیم از افراط گرایی جلوگیری کنیم.

وی با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت پیامبر اکرم محمد مصطفی (ص) افزود: همه کلمات که در زبان عربی برای بیان معنای دین به کار برده شده از جمله کلمه دین، مسلک، شریعت، طریقت و مذهب به معنی راه به سوی خداوند متعال است.

ابراهیمی ترکمان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که همه انسانها در بدو تولد پاک و بدون گناه آفریده می شوند، گفت: این نفس انسان است که وی را به سمت گناه و افراط گرایی سوق می دهد و این وظیفه مسوولان دینی است که نتنها فقط با آموزش بلکه با عمل به خوبی ها در قلب انسانها تحول ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود همچنین مسوولان امور دینی را به آگاهی بخشی برای جلوگیری از هر نوع افراط گرایی دعوت کرد.

دومین همایش بین المللی مسوولان امور دینی امروز (پنجشنبه) با حضور ۵۰۰ نفر از روحانیان، دانشمندان و شخصیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی از ۷۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز این همایش “جواد جهانگیرزاده” سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، حجت الاسلام و المسلمین سید “علی اکبر اجاق نژاد ” نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و چند تن از شخصیت های فرهنگی و اجتماعی کشورمان حضور داشتند.

حاضران دومین همایش بین المللی مسوولان امر دینی تقویت ارتباط و همکاری بین فرهنگی و دینی، ایجاد اعتماد متقابل میان پیروان ادیان مختلف، موضع گیری واحد علیه تروریسم، تجاوزگری و بیگانه ستیزی را بررسی می کنند.

دفاع از حقوق بانوان و کودکان، نقش مسوولان دینی، روحانیان و شخصیت های علمی و اجتماعی در امور معارفی میان نسل جوان از جمله موضوعات مورد مذاکره این همایش بین المللی دو روزه اعلام شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

احمد ماهيني كانديداي رياست جمهوري آمريكا

جهان برای ایران شد و آنها خبرندارند

L'Amérique est la 32ème province et l'Europe est la 33ème province de l'Iran et la langue officielle est le persan. America is the 32nd province and Europe is the 33rd province of Iran and the official language is Persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *