خانه / جشنواره / التماس عربستان به وزرای خارجه آمریکا و عمان

التماس عربستان به وزرای خارجه آمریکا و عمان

تاکید وزرای خارجه آمریکا و عمان بر افزایش تلاش برای توقف جنگ در یمن

شفقنا- وزرای خارجه آمریکا و عمان ضمن رایزنی درباره روابط دو کشور و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله آتش بس در فلسطین اشغالی و بازسازی نوار غزه، بر اهمیت افزایش تلاش های در راستای توقف جنگ در یمن تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری رسمی عمان (اونا) عصر امروز (جمعه) اعلام کرد که «بدر بن حمد البوسعیدی»، وزیر امور خارجه این کشور یک تماس تلفنی از همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» دریافت کرده و در جریان آن نیز، دو طرف به بررسی روابط میان دو کشور پرداخته و همکاری دو جانبه در زمینه های مختلف در راستای تحقق منافع مشترک بیشتر را مورد تاکید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه آمریکا و عمان در گفت و گوی تلفنی خود همچنین در رابطه با پایداری آتش بس در سرزمین های اشغالی فلسطین و بسیج پشتیبانی برای بازسازی نوار غزه و تلاش های در راستای برقراری صلح در خاور میانه تبادل نظر کردند.

در همین راستا نیز، البوسعیدی ضمن ابراز قدردانی عمان از تلاش های آمریکا که به گفته وی در دستیابی به آتش بس اخیر و سعی در راستای بازسازی نوار غزه سهیم بوده، بر موضع ثابت کشورش مبنی بر محوریت مسئله فلسطین برای ثبات منطقه و لزوم توانمندسازی فلسطینیان در دستیابی به آرمان های قانونی شان برای برپایی کشور مستقل خود با پایتختی بیت المقدس شرقی بر پایه اصل راه حل دو کشور و قطعنامه های بین المللی ذی ربط تاکید کرد.

در رابطه با بحران یمن نیز، بلینکن قدردانی آمریکا از تلاش های عمان در پشتیبانی از «تیموتی لیندرکینگ»، فرستاده ویژه کشورش به یمن و «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور را ابراز کرد.

در همین حال، وزرای خارجه عمان و آمریکا اهمیت افزایش تلاش ها برای توقف جنگ و عملیات نظامی در یمن در راستای دستیابی به راه حل های مسالمت آمیز میان طرف های درگیر از طریق انجام مذاکرات و گفت و گوی مستقیم میان خود با تاکید بر اهمیت و اولویت ورود مواد و کالاهای ضروری برای مردم این کشور و تحقق آرمان های آن در زمینه امنیت، ثبات، وحدت ملی و حاکمیت بر سرزمین خود را مورد تاکید قرار دادند.

البوسعیدی و بلینکن همچنین به بررسی شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهتمام مشترک پرداخته و به طور ویژه بر اهمیت همکاری دو جانبه و بین المللی در راستای مبارزه با پاندمی نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تامین عادلانه واکسن های علیه آن برای تمامی ملت های جهان تاکید کردند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *