خانه / دارالقران / کاشان پایتخت نهج البلاغه

کاشان پایتخت نهج البلاغه

ساعت ۱۵.۰۰  تاریخ  ۹۳/۱۲/۲۴    کدخبر۱۵۳۸۴

نشست خبری اعلام برنامه های کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران اسفند

کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران شد

کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: هر دو سال یک بار یک شهرستان یا یک استان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی می‌شود و در نخستین گام با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اولین جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت انتخاب شهر کاشان به عنوان نخستین پایتخت نهج‌البلاغه در استان اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: این جلسه با حضور آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و عباس رضایی، استاندار اصفهان تشکیل شد و اعضای این کارگروه که در مصوبه تعیین شده بود، نیز در نخستین جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه‌ای مقرر شده که هر دو سال یک بار یک شهرستان یا یک استان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شود، تصریح کرد: در نخستین گام با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شد، چرا که عالمان، طلاب، اساتید و دانشمندان شهرستان کاشان از دیرباز در زمینه نهج‌البلاغه خدمات زیادی را ارائه کرده‌اند و این امر طی سال‌های طولانی مختلف ادامه داشته و آثار زیادی از آن‌ها به جای مانده و مؤسسات خوبی در این زمینه در شهرستان کاشان فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه هسته مرکزی پیگیری اقدامات کارگروه پایتخت نهج‌البلاغه ایران تشکیل شد، افزود: همچنین در زمینه برنامه‌های این مجموعه مباحثی مطرح شد و سرفصل‌های مورد نظر به اطلاع اعضا رسانده شد و مقرر شد تا جزئیات بیشتر برنامه‌ها و فعالیت‌ها در اولین فرصت تدوین و ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی موجود، آمادگی توسعه فعالیت‌ها را دارد و می‌توان با توجه به تخصصی بودن نهج‌البلاغه بررسی این کتاب را جزء برنامه‌های اصلی حوزه علمیه قرار داد، ضروری است که بررسی و مدیریت محتوای تولید شده در خصوص کتاب نهج‌البلاغه مورد ارزیابی مستمر قرار گیرد.

بلک با اشاره به اینکه باید علاوه بر برنامه‌های مقطعی برنامه‌های مستمر نیز در زمینه نهج‌البلاغه در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: در این زمینه تشکیل مؤسسات مردم نهاد در زمینه ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه را در دستور کار داریم و امیدواریم در قالب‌های علمی، آموزشی، رسانه‌ای، فرهنگی و هنری بسترهای مناسبی برای استفاده از آموزه های نهج‌البلاغه شکل بگیرد تا بتوانیم اندیشه علوی را در جهان گسترش دهیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *