خانه / جشنواره / یمن بزرگترین بحران انسانی ساخته دست بشر است

یمن بزرگترین بحران انسانی ساخته دست بشر است

کودکان یمن در خطر گرسنگی و سازمان ملل به دنبال منابع مالی جدید

شفقنا- رویترز در نوشتاری به وضعیت وخیم مردم یمن به خصوص کودکان پرداخته است. جنگ، قحطی و همچنین شیوع کرونا اکنون فقیرترین و کم‌آب‌ترین کشور جهان را به سوی یک فاجعه بزرگ سوق می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یمن بزرگترین بحران انسانی ساخته دست بشر است و هزاران کودک در این کشور در آستانه قحطی و گرسنگی کامل قرار دارند. این درحالی است که سازمان ملل متحد به شدت به دنبال منابع مالی و کمک به مردم یمن است. «مارک لوکاک» رییس نهاد بشردوستانه سازمان ملل می‌گوید: ۱۶ میلیون یمنی- نیمی از جمعیت این کشور- در آستانه قحطی کامل قرار دارند که در میان آنها کودکان از همه آسیب‌پذیرتر هستند.

سازمان ملل قرار است روز دوشنبه نشستی مجازی برای تامین ۳.۸۵ میلیارد دلار کمک برای مردم برگزار کند. این درحالی است که شش سال جنگ مداوم در این کشور عربی باعث شده تا ۸۰ درصد مردم یمن محتاج کمک باشند و ۴۰۰ هزار کودک زیر ۵ سال نیز سوءتغذیه داشته باشند. از سوی دیگر تمام بنادر، راه‌ها و مراکز خدمات‌رسانی یا ویران شده و یا در کنترل گروه‌های رقیب قرار دارد و همین موضوع بر وخامت اوضاع افزوده است. شیوع کرونا نیز مشکلی بر مشکلات زیاد مردم یمن افزوده است.

با اینکه جو بایدن رییس جمهور آمریکا کشورش را از میانه جنگ یمن بیرون کشیده اما وضعیت در این کشور روز به روز بدتر می‌شود به طوریکه ۱۲ گروه مختلف و جهانی فعال در حوزه حقوق بشر نسبت به افتادن ۲/۳ میلیون کودک زیر ۵ سال یمنی به ورطه گرسنگی هشدار می‌دهند.

سازمان ملل می‌گوید با محقق شدن وعده کمک‌ها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ توانست جلوی قحطی فراگیر را در یمن بگیرد اما این وعده‌ها در سال ۲۰۲۰ محقق نشده و تنها نیمی از آنها به سازمان ملل رسیده است. سازمان ملل متحد از همه کشورها به خصوص در حوزه خلیج فارس خواسته هرچه زودتر کمک‌های خود را به نهاد کمک‌رسان این سازمان در یمن، برسانند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *