خانه / دارالقران / اختتامیه کنگره ملی شعر یتیم برگزار شد

اختتامیه کنگره ملی شعر یتیم برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر یتیم برگزار می‌شود | خبرگزاری فارس

مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر یتیم چهارشنبه ششم اسفند در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ماهین نیوز به نقل از روابط عمومی کنگره ملی شعر یتیم، مراسم اختتامیه اولین دوره کنگره ملی شعر یتیم با هدف پاسداشت و گسترش فرهنگ یتیم‌نوازی، چهارشنبه ششم اسفند در مجموعه تالار وحدت برگزار شد.

این کنگره به همت مؤسسه خیریه عترت بوتراب پایه‌گذاری شده و نخستین اتفاق هنری با موضوع یتیم‌نوازی است که در سال نخست برگزاری، با عرصه ادبیات و شعر آغاز شد که در نهایت، ۷۲۴ اثر رسیده به دبیرخانه کنگره از سوی محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، مصطفی علیپور، سعید یوسف‌نیا و علی محمد مودب مورد بررسی و داوری قرار گرفتند.

آثار برگزیده این کنگره در قالب یک کتاب با عنوان «نوازش کلمات» تهیه و تولید شده که در حاشیه مراسم اختتامیه از آن رونمایی می‌شود. در این مراسم همچنین از دو قطعه موسیقی که با شعر‌های برگزیده این کنگره تولید شده، رونمایی شد.

برگزیدگان این رویداد هم در ۵ بخش شعر سنتی، شعر نو، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و قطعه ادبی تقدیر شد.

مراسم اختتامیه کنگره یادشده چهارشنبه ۶ اسفند همزمان با شب میلاد حضرت علی (ع) از ساعت ۱۵ همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا، در مجموعه تالار وحدت برگزار شد.

همچنین

نخستین کنگره شعر «یتیم»، به‌منظور پاسداشت و گسترش فرهنگ یتیم‌نوازی، توسط موسسه خیریه عترت بوتراب برگزار می‌شود. این کنگره نخستین اتفاق هنری با موضوع یتیم‌نوازی است که در سال نخست برگزاری، با عرصه ادبیات و شعر آغاز شده؛ لیکن در سال‌های آینده در عرصه‌های دیگر فرهنگی مانند هنرهای تجسمی، فیلم‌سازی، موسیقی و ادبیات داستانی ورود پیدا خواهد کرد.

کمبود منابع در حوزه شعر فارسی درباره موضوع «یتیم»، موسسه خیریه عترت بوتراب را بر آن داشت تا با دعوت از شاعران بزرگ و با هدف گسترش فرهنگ یتیم‌نوازی، کنگره‌ای را با موضوع «یتیم» برگزار کند تا آثار جدیدی به کنگره ارسال شود. بنابراین بستر ایجاد این کنگره را می‌توان کمک به فضای فرهنگی یتیم و آشنایی بیشتر مجموعه خیرین جامعه با فضائل این اندیشه خیر و خداپسندانه دانست.

پیش از اختتامیه کنگره، کتابی تحت عنوان «شعر ایتام از تاریخ ادبیات تا به امروز» گردآوری و منتشر خواهد شد. همچنین تمام آثار برگزیده این کنگره نیز در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

اثر برگزیده بخش ترانه و تصنیف، توسط یکی از خوانندگان بزرگ و مشهور کشورمان به‌صورت تک‌ترانه تولید خواهد شد. یک اثر در بخش سنتی نیز در ساحت موسیقی سنتی ایرانی تولید می‌شود و مجموعاً دو قطعه موسیقی در این کنگره تولید خواهد شد.

نشست خبری این کنگره روز ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ در موسسه خیریه عترت بوتراب با حضور «مرتضی امیری‌اسفندقه» دبیر علمی، «محمود حبیبی‌‌کسبی» دبیر اجرایی و «حسن سلطانی» عضو هیات علمی کنگره برگزار و از پوستر آن رونمایی شد.برنامه‌های کنگره «شعر یتیم» اعلام شد - ایسنا

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *