خانه / جشنواره / نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی

نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی

شهردار منطقه یک در اختتامیه مسابقه عکاسی تنوع زیستی شهر تهران:

توسعه پایدار اجتماعی با نهادینه شدن فرهنگ زیست محیطی بدست می آید

توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی برای نسل های آینده، با احترام به طبیعت و نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی شهردار این منطقه در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ عکاسی تنوع زیستی شهر تهران که با حضور سید آرش حسینی میلانی عضو و رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری، شینا انصاری مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران، محمدی مدیر کل محیط زیست استان تهران و اسماعیل کهرم استاد بوم شناسی و از چهره های شاخص و فعال محیط زیست برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مسابقه اظهار کرد: همه موجودات زمین و کائنات در خدمت بشر هستند تا انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات در رفع نیازها دچار مشکل نشوند اما نکته حائز اهمیت آن است که انسان معاصر نباید در استفاده از طبیعت به شکلی عمل کند که نسل آینده را از این نعمات محروم نماید.

او با بیان این مطلب که تهران تداعی کننده هوای آلوده و ترافیک است و شهروندان از تنوع زیستی و استعدادهای اکولوژیکی آن بی اطلاع هستند، ادامه داد: برنامه های اینچنینی فرصت مناسبی برای ارتقا شناخت و آگاهی مردم نسبت به تنوع زیستی و موهبت های الهی شهر تهران است.


شهردار منطقه یک گفت: یکی از عواملی که مردم ترجیح می دهند ساعت ها در ترافیک به سمت شمال کشور حرکت کنند، این است که تعریف دقیق و صحیحی از اکولوژی شهر تهران نداشته ایم در حالی که تهران دارای استعداد بالقوه در حوزه های زیست محیطی است و در راستای توسعه پایدار شهر تهران نیاز است که این فرصت ها شناخته و تجهیز شود.

موسوی افزود: توسعه پایدار اجتماعی لازمه توسعه پایدار زیست محیطی است که این مهم به کمک آموزش های شهروندی و تشکل های مردمی ایجاد می شود و این مسابقه و برنامه های مشابه آن می تواند در راستای توسعه پایدار اجتماعی منجر به حساسیت زایی و تعلق خاطر شهروندان نسبت به شهر شود.

گفتنی است این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری، اداره کل محیط زیست شهرداری تهران و شهرداری منطقه یک به مرحله اجرا درآمد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *