خانه / غزنه تا غزه / برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی

برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی

ابراهیم صادقی فر روز چهارشنبه در نشست خبری کارگروه کارگری و کارآفرینی دهه فجر انقلاب اسلامی که در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: پنجمین همایش ملی «فرهنگ کار» در ۱۸ اسفند برگزار می شود.

وی از حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت و افزود: در ۴۰ سال گذشته شاهد حضور درخشان بانوان در عرصه های مدیریتی و ورزشی بوده ایم به گونه ای که کسب ۲۳ مدال توسط زنان در جمهوری اسلامی رقم خورده و اولین مدال جودوی زنان متعلق به یک بانوی کارگر است.

صادقی فر از بهره برداری ۳۸ مجموعه ورزشی کارگری تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: چهارمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر نیز عصر امروز در سالن ورزشی شهید معتمدی برگزار می شود و تا پنج روز ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از تشکیل کانون صنفی بانوان وزارت رفاه خبر داد و گفت: این کانون یک نمونه ایده آل از کانون های صنفی است که می تواند در عرصه های مختلف از بانوان حمایت کند و محمد شریعتمداری وزیر تعاون دستور راه اندازی این کانون را به معاونت فرهنگی ابلاغ کرده تا تاسیس کانون صنفی زنان را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کارگروه کارگری و کارآفرینی دهه فجر با اشاره به جانفشانی کارگران در هشت سال دفاع مقدس گفت: وقتی از جهش تولید به عنوان شعار سال سخن می گوییم در واقع مسئولیت متقابل تولیدکننده و مصرف کننده مطرح می شود. یعنی تولیدکننده باید از نظر کیفی و کمی کالایی قابل عرضه ارائه کند و مصرف کننده نیز قرار است چرخه تولید را به حرکت درآورد.

وی اضافه کرد: امسال تمرکز اصلی برنامه های وزارت تعاون بر محور بیانیه گام دوم انقلاب است و شرح وظایف و ماموریت ها نیز با رویکرد عدالت اجتماعی تحقق می یابد. در سال های گذشته بعضی استان ها و مناطق با محرومیت هایی روبرو بودند و در این راستا کارگروه هایی متشکل از معاونان وزیر تعاون تشکیل شده است.

صادقی فر افزود: نگاه ما به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بر اساس برنامه های متنوعی است که در وزارت تعاون و دستگاه های تابعه مانند شستا، صندوق بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی فولاد و مانند آن اجرا شده است.

وی بر شفافیت عملکردها تاکید کرد و گفت: تمرکز بر منزلت زن و خانواده از مسائل مهم امسال است که جشنواره های خانوادگی نیز بر همین اساس برگزار می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب هفت کارگروه در معاونت فرهنگی وزارت تعاون تشکیل شده و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده و یک کارگروه نیز به صورت دائم فعالیت می کند.

وی افزود: دومین کمیته بهداشت روانی و اجتماعی جامعه کار و تولید را با همکاری تشکل های کارگری راه اندازی کردیم.

صادقی فر با اشاره به برنامه های دهه فجر گفت: دیدار با خانواده شهدا، تولید محتوا و همکاری با صدا و سیما، برگزاری مسابقه های مختلف، پاسخگویی معاونان و تهیه بسته های بهداشتی از برنامه های این وزارت خانه در روزهای دهه فجر می باشد.

وی افزود: تلاش می کنیم تا در کنار همسان سازی حقوق بازنشستگان وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی به کارگران اختصاص یابد و از پایان نامه های فرزندان کارگران و بازنشستگان حمایت می کنیم.

معاون وزیر تعاون با ارائه فهرستی از برنامه های دهه فجر در موسسات وابسته به این وزارتخانه همچون صندوق بازنشستگی کشوری، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، صندوق باز نشستگی فولاد، سازمان بهزیستی و شستا از برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآن و نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار خبر داد.

وی با اشاره به تفاهم نامه آبان ماه سال گذشته که با وزارت راه به امضا رسید، اظهار کرد: موضوع این تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه کارگران و بازنشستگان است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و ۸۴۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد۳۵۸ هزار و ۷۰۰ نفر کارگر و بازنشسته بودند و باید برای مسکن آنان اقدام کنیم.

صادقی فر افزود: همچنین ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد که هشت هزار و ۹۰۰ نفر از آنان زنان کارگر هستند.

وی از تامین اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک توسعه تعاون سخن گفت و از اختصاص این اعتبار به تعاونی های کارگری و بازنشستگی خبر داد.

همچنین

نشست خبری اعلام برنامه های کارگروه بین الملل دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ با حضور اصحاب رسانه در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

در این نشست خبری ابالفضل صالحی نیا رئیس کارگروه دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این که انقلاب عظیم اسلامی به عنوان مهمترین و بزرگ ترین رویداد قرن گذشته، آوازه ای جهانی یافت و تأثیرش مرزهای جغرافیایی و سیاسی را در هم شکست، اظهار داشت:این انقلاب توانست میلیون‌ها دوستدار در چهار گوشه جهان پیدا کرده و علیرغم بیش از ۴۰ سال جنگ رسانه ای و تبلیغاتی علیه انقلاب اسلامی و شعارها، اهداف و سیاست هایش، نه تنها از خیل دوستدارانش کاسته نشد، بلکه مقاومت و پایداری انقلاب و تحقق پیشرفت‌های چشمگیر آن در زمینه‌های مختلف علمی، فناوری، صنعتی، فرهنگی و هنری در شرایط محاصره بی سابقه و همه جانبه جبهه استکبار، بر عزم دوستداران انقلاب اسلامی در طرفداری از آن افزود.

رئیس کارگروه بین الملل دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به این که امواج عظیم تبلیغات منفی امپراتوری‌های رسانه ای غربی، عبری و عربی تصویری غیرواقعی از انقلاب اسلامی در نزد افکار عمومی دنیا ترسیم کرده اند، اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور هر دو مخاطب را هدف قرار می‌دهد که نتیجه آن شریک ساختن دوستداران در جشن پیروزی انقلاب و ارائه تصویری واقعی و صحیح از انقلاب و نظام اسلامی به عموم ملت‌هاست.

صالحی نیا افزود: در ایام دهه مبارک فجر، نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف جهان، با مضمون معرفی تاریخچه انقلاب اسلامی از ابتدا تا پیروزی، تشریح و تبیین اهداف و شعارهای انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی، علمی، فناوری جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماد عینی و نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی در قالب همایش، میزگرد، نمایشگاه، هفته فرهنگی، انتشار مقالات در رسانه‌ها، انجام مصاحبه و گفتگوی رسانه ای، انتشار کتاب، نمایش فیلم و فعالیت در فضای مجازی فعالیت های ویژه ای را تدارک دیده است.

وی با بیان این که در همه ۵۷ نمایندگی فرهنگی فعال کشورمان در جهان، برنامه‌های مختلف و متنوعی به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا می‌شود، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی موضوعی (حضوری و مجازی) برای تببین دستآوردهای انقلاب اسلامی ایران، برگزاری روزها و هفته‌های فرهنگی،برگزاری روزها و هفته‌های فیلم ،برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه های فرهنگی و هنری،چاپ و انتشار ویژه نامه انتشار کتاب و مقاله ،برگزاری مراسم‌های مردمی ،انجام مصاحبه در رسانه‌ها، فعالیت در شبکه‌های مجازی برای معرفی دست آوردهای انقلاب اسلامی از جمله اهم برنامه های کارگروه بین الملل دهه فجر انقلاب اسلامی است.

صالحی نیا تاکید کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن شیوه برگزاری مراسم های امسال متفاوت است و بخشی از فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شد که می توان به میزگردهایی اشاره کرد که به صورت وبیناری برگزار می شود و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی از برنامه های درنظر گرفته شده برای دهه فجر گفت: کتاب الکترونیک «مروری مختصر بر علم و فناوری در ایران» و مستند «ایران ۲۰۲۰» با موضوع معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به زبان انگلیسی در این ایام از طریق نمایندگی های فرهنگی پخش می شود.

این مقام مسئول افزود: به مناسیت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در موضوعات و قالب‌های مختلف در ۵۷ نمایندگی فرهنگی فعال کشورمان در جهان برگزار می شود.
صالحی نیا در خصوص سایر برنامه های سازمان و فرهنگ ارتباطات اسلامی گفت: تهیه کتاب الکترونیک ‘مروری مختصر بر علم و فناوری در ایران’،  تهیه مستند ‘ ایران ۲۰۲۰ ‘( دوبله انگلیسی) با موضوع معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف،  ساخت مجموعه مستند ‘ چهل سال مرور سینمای ایران در سالهای پس از انقلاب ‘ شامل (دیپلماسی فرهنگی سینمای ایران، تصویر سینمای ایران، نقش اندیشه در سینمای ایران،  سینمای کودک و نوجوان، حضور زنان در سینمای ایران، سینمای هنر و تجربه و …) از دیگر فعالیت ها این سازمان به مناسبت دهه فجر در عرصه بین المللی است.
صالحی نیا ادامه داد: مجموعه ای نیز از جاذبه های گردشگری ایران تهیه شده که شامل ۱۶۰ قطعه تصاویر جاذبه های گردشگری ایران، ۲۵ کلیپ یک دقیقه ای بی کلام در معرفی جاذبه های گردشگری ایران و ۲۰ کلیپ به معرفی صنایع دستی اختصاص دارد.
وی افزود: برخی آثار هنری با موضوعات قرآنی، ۹۳ قطعه از تصاویر انقلاب اسلامی ایران و مجموعه های متنوع عکس، فیلم، اینفوگرافیک برای تامین محتوای فعالیت های نمایندگی ها در فضای مجازی تولید شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

La membresía de Palestina en las Naciones Unidas es definitiva y su veto no es válido, por lo que Israel siempre será destruido Ahmad Mahini, el candidato a la presidencia de Estados Unidos

چرا به قدس برویم

لماذا الذهاب إلى القدس؟ القدس هی القبله الأولى للمسلمین. وصلى هناک جمیع الأنبیاء. کما یجب على إسرائیل ألا تمنع الصلاه لأن أقسى الناس عند الله هو الذی یعرقل المسجد. ویجب إزالته. ولذلک فإن خطتنا هی أن یجتمع جمیع شعوب العالم فی بعلبک وبعد زیاره خوله بنت الحسین (ع) التوجه إلى القدس، وهی لا تبعد سوى ربع میل بالسیاره. ولکن لکی لا یلتمس العدو الصهیونی عذراً، سنسیر بلا معدات، وحتى بلا سلاح، وبلا مال، وسنذهب للحج، ووعدنا أن نزور بعلبک خلال ساعه واحده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *