خانه / جشنواره / مردم خواستار جمهوری اسلامی در عربستان شدند

مردم خواستار جمهوری اسلامی در عربستان شدند

تظاهرات علیه آل‌سعود در استان القصیم عربستان

در ادامه خشم مردم عربستان از سیاست‌های اقتصادی و نظامی آل‌سعود که به فقیرتر شدن مردم این کشور منجر شده است ، شهر بریده در استان القصیم دوشنبه شب شاهد تظاهرات مردمی بود که ساعات اولیه بامداد ادامه داشت

العالم عربستان سعودی

به نقل از یو نیوز، دوشنبه شب اهالی شهر «بریده» استان القصیم در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت سعودی در خصوص محدودیت‌های کرونایی و اوضاع اقتصادی و بیکاری ناشی از آن به خیابان‌ها آمده و خواستار رفع این محدودیت‌ها شدند.

کاهش قیمت نفت ، ادامه جنگ یمن و شیوع کرونا در کنار ولخرجی ها و فساد مالی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی درآمدهای ارزی این کشور را به شدت کاهش داده و فشار اقتصادی بی سابقه ای را به مردم این کشور تحمیل کرده است .

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی دریافت هرگونه مالیات در ایام کرونا و افزایش فقر و بیکاری در عربستان را محکوم کردند.

منابع محلی اعلام کردند که پلیس القصیم و گارد ملی در پی تشدید اعتراضات و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در بریده، به حالت آماده باش درآمده است.

«بدر السحیبانی» سخنگوی رسانه‌ای پلیس استان القصیم اعلام کرد که در این تظاهرات، شماری از شرکت کنندگان بازداشت و به دادستانی تحویل داده شدند.

دولت عربستان اخیرا اعلام کرده که از پایان ماه مارس آینده همه پروازهای خود را ازسر خواهد گرفت و گذرگاه‌های زمینی و هوایی و دریایی این کشور بازگشایی خواهد شد.

عربستان در عین حال تأکید کرد که با پایان محدودیت پروازهای بین‌المللی همچنان برای سفر به ۱۲ کشور از جمله ترکیه، لیبی، سوریه، ایران، لبنان، یمن، ارمنستان، سومالی، کنگو، ونزوئلا، بلاروس و افغانستان، لازم است که مجوز قبلی دریافت شود.

در پی شیوع گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و چند کشور دیگر، عربستان همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به مدت دو هفته به حالت تعلیق درآورد.

وزارت کشور عربستان سعودی ۱۵ دی ماه از پایان ممنوعیت ورود به این کشور از راه‌های هوایی، زمینی و دریایی خبر داد و اعلام کرد که اقدام های پیشگیرانه مربوط به تعلیق همه پروازهای هوایی بین المللی و همچنین ممنوعیت ورود به عربستان از راه‌های زمینی و دریایی از امروز متوقف شده است.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *