خانه / جشنواره / اختلاس ها

اختلاس ها

پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ
۱
میزان اختلاس‌ها از ادعا تا واقعیت
پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۰۱ ب.ظ
مدتی است که ارقامی جعلی به عنوان اختلاس ها ذکر می‌شود که هزاران برابر واقعیت بوده و منتشر شده و افرادی بدون دقت در آن، متن را برای دیگران در شبکه‌های اجتماعی فوروارد می‌کنند.

👈به ارقام ادعایی زیر توجه فرمایید:

پدیده شاندیز ۹۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

بابک زنجانی ۸۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

فساد بانکی ۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

منصور آریا ۱٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

دانشگاه ایرانیان ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

تامین اجتماعی ۳۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

صادق محصولی ۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

معاون بانک مرکزی ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

رحیمی معاون اول ۱۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

بنیاد شهید ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

هر نماینده مجلس ( × ۳۰۰): ۱۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

مجموع: ۱۹۹٫۳۹۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰

جمعیت ایران: ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰

یعنی سهم هر ایرانی میشه : ﷼ ۲٫۴۹۲٫۳۷۵٫۰۰۰

ملاحظات:

👈در انجام مقایسه ادعای اختلاس‌ها در مواردی با درآمد نفت پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ که مبلغی حدو ۹۶ هزار میلیارد تومان است مقایسه شده است.

این رقم از نظر ریالی بیش از درآمد پیش‌بینی شده در هر یک سال‌های بعد از انقلاب است یعنی به ازای هر ایرانی ماهیانه ۹۹ هزار تومان (با تقسیم عدد فوق بر جمعیت کشور و بر ۱۲ ماه).

👈مقایسه دیگر مربوط به اختلاس معروف سه هزار میلیارد تومانی امیر منصور آریا است.

او کسی است که اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را مرتکب شد. وی دستگیر، محاکمه و اعدام شد و ۵۰۰۰ میلیارد تومان از اموالش مصادره گردید.

✅در ادعای مطرح شده رقم ۱۲۰میلیون میلیارد تومان برای اختلاس امیر منصور آریا ذکر شده که بیش از ۱۲۵۰ برابر درآمد نفت ایران و ۴۰ هزار برابر رقم واقعی اختلاس او ذکر شده است.

✅نوشته رحیمی ۱۷۰۰۰ میلیارد تومان اختلاس کرده (حال آنکه اتهام او فقط حدود ۱ میلیارد تومان بوده – یعنی رقم را ۱۷۰۰۰ برابر عنوان کرده‌اند).

✅همه نمایندگان مجلس اختلاس کردند و هر کدام هم ۱۵۰۰۰ میلیارد تومان یعنی هر کدام ۵ برابر سه هزار میلیارد تومان)

✅صادق محصولی ۳۰ هزار میلیارد تومان (یعنی ده برابر ۳۰۰۰ میلیارد تومان)، حال آنکه اتهام اختلاسی متوجه او نبوده است.

✅دانشگاه ایرانیان ۱۰۰ هزار میلیارد تومان (یعنی بیش از درآمد یک سال نفت ایران (حال آنکه مبلغ پرداختی به دانشگاه ۱۶ میلیارد تومان بوده که به بیت‌المال برگردانده شد – رقم را ۶۲۵۰ برابر عنوان کرده)

✅بابک زنجانی ۸ و نیم میلیون میلیارد تومان (یعنی بیش از ۸۸ برابر درآمد نفت ایران یا بیش از ۲۸۳۳ برابر اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی)

✅پدیده شاندیز را ۹۶۰۰۰۰۰ میلیارد تومان یعنی معادل ۱۰۰ سال درآمد نفت ایران یا ۳۲۰۰ برابر اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مطرح کرده‌اند که تازه آن هم اختلاس از بیت‌المال عمومی نبوده و بلکه ترفندهایی برای گرانفروشی سهام پدیده شاندیز به مردم بوده است.

✅فساد بانکی را ۳۰۰ میلیون میلیارد تومان عنوان کرده اند که معادل بیش از سه برابر درآمد نفتی یک سال کشور است.

✅ اختلاس در سازمان تأمین اجتماعی را ۳۷۰۰۰ میلیارد تومان یعنی بیش از ۱۲ برابر اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مطرح کرده اند.

✅ اختلاس معاون بانک مرکزی ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان یعنی بیش از ۶ برابر اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی.

✅ در نهایت جمع اختلاس‌ها را رقم ۱۹۹۳۹۰۰۰ میلیارد تومان یعنی قریب به ۲۰ میلیون میلیارد تومان ذکر کرده که معادل ۲۰۷ سال درآمد نفت ایران در صورت لحاظ کردن درآمد پیش‌بینی شده برای صادرات مجموع نفت، گاز و میعانات گازی سال ۹۷ می‌باشد و این در حالی است که رقم پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ از نظر ریالی بیش از هر سال در سال‌های انقلاب بوده و این در حالی است که ۱۱۰ سال قبل نفت در ایران کشف گردید.

👈معلوم شد که دروغ‌پردازی توسط ضد انقلاب در مورد اندازه اختلاس‌ها با انگیزه فریب مردم انجام می‌گیرد.

👈اما غلو، آن هم در این حد، نشانه این است که ضدانقلابیون در طرح این ادعاهای کذب، مخاطبین خود را احمق فرض کرده‌اند و البته این تلقی در مورد کسانی که ادعاهای فوق را می‌خوانند و باور می‌کنند و برای دیگران منعکس می‌سازند و خواستار فوروارد برای دیگران می‌شوند صدق می‌کند.

👈حالا افراد می‌توان به عمق خباثت دشمن و احیاناً حماقت باورکنندگان آن پی ببرند.

لطفاً این مقایسه‌ها را بررسی کرده و در صورت آشنایی با حقیقت امر برای همگان فوروارد کنید.

👈ضد انقلاب با انتشار ارقام،جعلی مدعی شده به ازای هر ایرانی ۲۴۹ میلیون تومان اختلاس شده است.

👈این رقم معادل ۲۰۷ برابر درآمد نفتی پیش‌بینی شده برای سال ۹۷ است.

لازم به ذکر است که اختلاس باید با مجازات شدید روبرو شود حتی اگر مبلغ آن کم باشد، چه رسد به ارقام نجومی میلیاردی، ده‌ها، صدها و یا چند هزار میلیاردی.

خساراتی که این اختلاس‌ها ایجاد می‌کنند هزاران برابر رقم مادی آن است و سرمایه اجتماعی و به عبارتی اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند که زیان آن، گاه جبران‌ناپذیر است.

اما برای اینکه با ارقام اختلاس‌ها آشنا شویم میزان اختلاس‌ها را به ازای هر ایرانی از جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران محاسبه کرده بدین طریق که میزان اختلاس را بر جمعیت ۸۰ میلیونی تقسیم می‌کنیم.

✔️ یک میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ۱۲و نیم تومان

✔️ ۷ میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ۸۷ و نیم تومان

✔️ ۱۰۰ میلیاد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ۱۲۵۰ تومان

✔️ ۱۰۰۰ میلیارد تومان یعنی ۱۲۵۰۰ تومان به ازای هر ایرانی

✔️ ۳۰۰۰ میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ۳۷۵۰۰ تومان

✔️ ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان یعنی به ازای هر ایرانی ۱۲۵۰۰۰ تومان

✔️بابک زنجانی متهم به اختلاس حدود ۲۰۰۰۰ میلیارد تومانی است یعنی به ازای هر ایرانی ۲۵۰۰۰۰ تومان

✔️ آقای رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد بابت اختلاس ۷ میلیارد تومانی زندان و محکوم به استرداد مبلغ اختلاسی شد.

✔️آقای امیر منصور آریا به اعدام محکوم و اعدام،گردید و ۵۰۰۰ میلیارد تومان از اموالش مصادره گردید.

✔️ آقای بابک زنجانی دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد و بخشی از اموالش از جمله شرکت هواپیمایی قشم مصادره گردید و در انتظار حکم اعدام است. تأخیر در اعدام او به دلیل تلاش برای بازگرداندن اموالی از اوست که در خارج از کشور است و اعدام او موجب می‌شود که آن اموال بدست ایران نرسد.

خاوری رئیس بانک ملی که به کانادا فرار کرد، اتهامش دریافت ۳ میلیون دلار رشوه ‌(معادل ۱۳ میلیارد تومان) از امیر منصور آریا اختلاس‌گر ۳۰۰۰ میلیارد تومانی است که اعدام گردید. مقامات کشورمان به دنبال استرداد او هستند اما هنوز موفق به اینکار نشده‌اند.

متأسفانه تبلیغات و اطلاع رسانی در کشورمان بسیار ضعیف است.

مثلا موضوع اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی چندین ماه بحث روز و رایج در ایران بود، متهم دستگیر، محاکمه و اعدام گردید و خبر آن در روز اعدام به عنوان خبر داغ آن روز در رسانه‌ها اعلام شد و روزنامه‌ها آنرا تیتر کردند، اما بسیاری از افراد که آن روز خبر را ندیدند و یا به آن توجه نکردند، هنوز نمی‌دانند که او اعدام شد و ۵۰۰۰ میلیارد تومان از اموالش شناسایی و مصادره گردید.

بسیاری فکر می‌کنند که خاوری دریافت کننده ۳۰۰۰ میلیارد تومان اختلاس بوده و به کانادا گریخته است!

نام بردن از اختلاس‌گران و مجرمین با حروف ابتدای نامشان مثل ب ز (بابک زنجانی) با این منطق صورت می‌گیرد که آنها در معرض اتهام است و باید این اتهام در دادگاه توسط قاضی ثابت شود. چون،ممکن است قاضی با بررسی پرونده متهم را مجرم نشناخته و او را تبرئه نماید، لذا از بردن نام اوخودداری می کنند تا آبرویش بی‌جهت نریزد.

حتی متهم می‌تواند نسبت به رای صادره اعتراض کند و پرونده به قضات دیگری حواله گردد. لذا نام نبردن از متهم با نام اصلی تا صدور رای نهایی و قطعی ادامه دارد.

از آنجا که مردم معمولاً فرقی بین متهم و مجرم قائل نیستند، استفاده از حروف اول نام متهمین را به دلیل تبانی با متهم و یا مشارکت در اتهام تلقی می‌کنند و در حقیقت روال فوق برای حفظ آبروی متهم به ضرر مسئولان در نزد افکار عمومی تمام می‌شود و از این طریق به نظام لطمه می‌خورد، بهتر است مناسب است در مورد اتهامات سنگین نام متهم منعکس شده و چهره او نیز نمایش داده شود ووالبته روشنگری شود که وی فعلا متهم است و تعیین کننده مجرم بودن او نه با پلیس است و نه با دادستان.

نباید آبروی نظام را فدای آبروی متهمین کرد. بخصوص اگر حتی فقط بخشی از اتهامات رسیدگی و اثبات شده و بقیه اتهامات در دست بررسی باشد مناسب است نام او به صورت کامل ذکر گردد و تصویر او نمایش داده شود.

محمدحسن قدیری ابیانه

ghadiri.ir/post/6163

👈کانال سروش، بله، گپ، آی‌‌گپ، تلگرام و …👇

📲 @ghadiri1404

👈ارتباط مستقیم 👇

@ghadiriAbyaneh

www.ghadiri.ir

mh.ghadiri@gmail.com

instagram.com/ghadiri.ir

👈☎️تلفن شبکه های اجتماعی👇

☎️ ۰۹۲۰۳۷۱۷۴۶۵

 

این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *