خانه / جشنواره / شماره ۸۴فصلنامه علمی «اثر» منتشر شد

شماره ۸۴فصلنامه علمی «اثر» منتشر شد

هشتاد و چهارمین شماره نشریه علمی ، فنی و هنری اثر ، فصلنامه ای با درجه علمیترویجی به همت دبیرخانه نشریات پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این شماره از فصلنامه اثر شامل ۷مقاله در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری،مرمت و حوزههای وابسته به آنها در حوزه هنر و تمدن ایرانی است .

مقالات «تحلیل آثار به دست آمده از کاوش طبقه c غارکرفتو در شمال غرب ایران »،«بررسی معماری و آرایه های تزئینی گورخانه میر حیدر دراسفندقه جیرفت کرمان،ایران »،«تحلیل تطبیقی نقش گیل گمش در آثار سنگ صابونی جیرفت و مفرغ های لرستان »،«مطالعه و شناخت کاروانسراهای درون شهری استان مازندران (نمونه موردی ؛ شهر ساری و بابل) »،«نام اشکانی و یونانی محوطه تاریخی «نقش رستم » بر اساسمتن کتیبه شاپور بر کعبه زرتشت » و«بررسی مسجد جامع بروجرد ؛ نکاتی درباره طراحی و ساخت بناهای دوره سلجوقی » در شماره ۸۴نشریه اثر به چاپ رسیده است .

در مقاله ،«بررسی معماری و آرایه های تزئینی گورخانه میر حیدر در اسفندقه جیرفت کرمان ،ایران »نوشته معصومه برسم و یوسف فاریابی میخوانیم : گورخانه میرحیدر اسفندقه روی مقبره میرحیدر از عارفان و بزرگان ایل مهنی و از نوادگان ابوسعید ابوالخیر بنا شده است. این بنا در روستایدولتآباد اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت قرار دارد و متعلق به دوره صفوی است. نقشه بنا از داخل چلیپایی و در بالا به هشت ضلع و هشتطاقنما تبدیل شده است و سپس گنبد مدور را روی آن ساختهاند. این آرامگاه دارای تزئینات گچبری، نقوش هندسی و اسلیمی با نقششاهعباسی بهصورت نقاشی روی گچ است

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سلبریتی ها مزدور: پلیس آمریکا

همه آن کسانیکه برای: دفاع از دانشجویان آمریکا، اقدامی نکردند سلبریتی های مزدور: بایدن و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *