خانه / جشنواره / اهداف جهانی انقلاب

اهداف جهانی انقلاب

دکتر ظریف: تحقق اهداف جهانی انقلاب اسلامی بدون به کارگیری ابزار دیپلماسی در کنار سایر ابزارها امکان پذیر نخواهد بود

همایش تاریخ روابط خارجی ایران برای چهارمین سال متوالی،امسال بصورت مجازی توسط مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با حضور دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه وجمعی از پژوهشگران و اساتید برجسته حوزه تاریخ روابط خارجی برگزار شد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در سخنرانی افتتاحیه این همایش، تاریخ روابط خارجی ایران را مجموعه ای غنی از رویدادهای تلخ و شیرینی خواند که بخشی از هویت ملی و سرزمینی و خاطره جمعی ایرانیان را شکل می دهد و آیینه ای از مجاهدت ها، فداکاری های و مقاومت های مردم ایران در برابر تهاجمات خارجی در طول قرون است.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد : ایران همواره یک کنشگر بوده و کیفیت این کنشها متأثر از درک ایران از خود و دیگران از فضای بین المللی و نیز متأثر از اهداف و ابزار سیاست خارجی در هر دوره ای از تاریخ بوده است.

دکتر ظریف ضمن تأکید بر این مهم که تحقق اهداف جهانی انقلاب اسلامی بدون به کارگیری ابزار دیپلماسی در کنار سایر ابزارها امکان پذیر نخواهد بود، مطالعه تاریخ روابط ایران و کشورهای آسیایی که همواره یک سرنوشت تاریخی را با ما تجربه کرده اند، را بسیار مهم خواند.

دکتر شعبانی پژوهشگر نامدار و چهره ماندگار عرصه مطالعات تاریخ نیز در این نشست مجازی اظهار داشت : حیات کنونی ملت ما حاصل پیش آمدهایی است که از تاریخ و جغرافیای ایران و جایگاه برجسته تمدنی آن با کرامت به میراث رسیده است. مردم ایران همواره از موجودیت و هویت تاریخی سربلند خود به عنوان ایرانی دفاع کرده اند و ایرانیان هیچ گاه در تاریخ یک دولت متجاوز نبوده اند و حتی در عملیات نظامی خود به دنبال آبادانی و ترمیم خرابی ها بوده اند.

در ادامه مباحث نیز سایر سخنرانان در دو نشست صبح و بعداز ظهر پژوهش های خود در باره موضوعات مربوط به قدرتها و کشورهای همسایه و همجوار با ایران و بررسی تاریخ روابط خارجی ایران با کشورهای آسیایی را ارائه نمودند.

این کنفرانس مجازی با سخنرانی پایانی دکتر سیدمحمد کاظم سجادپور رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه پیرامون مفهوم یابی رابطه تاریخی تمدنی ایران با آسیا از جمله با تکیه بر عناصر پیوستگی و انقطاع شامل مولفه های انسانی، جغرافیایی، تاریخی و نهادی و اهمیت اولویت بخشی در رویکرد های جامعه پژوهشی مطالعات تاریخی روابط خارجی نسبت به حفظ منافع و مصالح کشور ایران از جمله ماندگاری، بقا توسعه و به شدگی مستمر خاتمه یافت.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سميه سادات سلطانيان

تبلیغات کاندیدها

کاندیدها از امروز برای تبللیغات خود اقدام نمایند۰۹۱۲۰۸۳۶۴۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *