خانه / جشنواره / آزار جنسی در واتیکان بر اثر قانون مجرد ماندن آنهاست

آزار جنسی در واتیکان بر اثر قانون مجرد ماندن آنهاست

سفیر پیشین واتیکان در فرانسه به جرم آزار جنسی ۵ مرد به حبس تعلیقی محکوم شد

سفیر پیشین واتیکان در فرانسه به جرم تعرض جنسی به ۵ مرد به حبس تعلیقی محکوم شد
سفیر پیشین واتیکان در فرانسه به جرم تعرض جنسی به ۵ مرد به حبس تعلیقی محکوم شد   –  لیگی ونتورا، سفیر سابق واتیکان در فرانسه روز چهارشنبه به جرم تعرض جنسی به پنج مرد در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به هشت ماه حبس تعلیقی و پرداخت ۱۳۰هزار یورو غرامت به چهار شاکی این پرونده محکوم شد.

رسوایی اخلاقی کشیش ونتورای ۷۶ ساله در اواخر سال ۲۰۱۹ و پس از افشای تعرض جنسی به یک نفر از قربانیان در رسانه‌های فرانسوی آغاز شد.
ماجرای محاکمه لیگی ونتورا به‌دلیل برخورداری این کشیش از مصونیت دیپلماتیک، یکی از پرونده‌های پیچیده کیفری در فرانسه بود.

قربانیان پرونده که همگی مردان بزرگ‌سال هستند، در زمان طرح شکایت اعلام کردند که «پدر ونتورا» آن‌ها را در زمان برگزاری مراسم عمومی دست‌مالی کرده است.

آنتوانت فرتی، وکیل قربانیان با استقبال از محکومیت لیگی ونتورا گفت: «چنین احکامی، وقتی پای کلیسای کاتولیک را پیش می‌کشد، به قربانیان این دست از جرایم شجاعت طرح شکایت می‌دهد.»

واتیکان در جریان این رسوایی، برای نخستین بار در تاریخ نوین کلیسای کاتولیک، حاضر شد مصونیت دیپلماتیک این کشیش عالی‌رتبه را لغو کند و امکان ورود دستگاه قضایی فرانسه به پرونده را بدهد.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا

🔻معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با میراث‌آریا:   ⭕تسهیلات ویژه و برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *