خانه / دارالقران / استثمار بیش از ۵۵۰هزار اویغور

استثمار بیش از ۵۵۰هزار اویغور

«پکن عامل استثمار بیش از ۵۵۰هزار اویغور در تولید بیست درصد پنبه جهان»

تظاهرات اویغورهای مقیم اروپا علیه قوانین سرکوبگرانه چین
تظاهرات اویغورهای مقیم اروپا علیه قوانین سرکوبگرانه چین   جدیدترین تحقیقات موسسه آمریکایی گلوبال پالیسی نشان می دهند بیش از ۵۵۰ هزار تن از اقلیت مسلمان ایغور در چین، در تولید بیش از ۲۰ درصد پنبه جهان مورد استثمار و بیگاری قرارمی گیرند. آدریان زنز، پژوهشگر آلمانی این گزارش را روز دوشنبه چهاردهم دسامبر منتشرکرده است.

استان سین کیانگ، یکی از بزرگترین سرزمین های تولید پنبه است که در سال ۲۰۱۸ بیشتر از یک پنجم استفاده جهانی پنبه را تامین کرده است.

خبرگزاری بی بی سی در یک گزارش تحقیقی با اسناد و مدارک نشان داده است که کارخانه های بزرگ تولید پنبه در کنار کمپ های بازآموزی اویغورها در استان سین کیانگ ساخته شده اند تا به این ترتیب زنان و مردان مسلمان در کاشت و برداشت و تولید نهایی پنبه تن به «کار اجباری» بدهند.

پنبه های تولید شده در استان سین کیانگ توسط بزرگترین کارخانه های تولید پوشاک اروپایی که آنها هم در چین قراردارند برای تولید محصولات نهایی و صادرات آن به سراسر جهان مورد استفاده قرارمی گیرد.

بسیاری از سازمان های حقوق بشری در دو سال اخیر با فشار بسیار از شرکت های بزرگ و مشهور تولید پوشاک از جمله نایک، آدیداس و زارا و اچ اند ام خواسته اند تا در تولید پوشاک لباس های خود از دسترنج بیگاری و استثمار زنان و مردان اویغور استفاده نکنند.

پارلمان اروپا درحال تهیه لایحه ای است تا شرکت هایی را که در زنجیره تولید و مصرف دسترنج بیگاری اویغورها سهم دارند را مجازات کرده و ورود محصولات آنها به قاره سبز را ممنوع کند.

دولت دونالد ترامپ در ۱۸ شهریور بدلیل بیگاری و استثمار و بهره کشی از مسلمانان اویغور ورود پنبه و گوجه از استان سین کیانگ به این کشور را ممنوع کرد. مبنای حقوقی صدور این دستورقوانین تعریف شده سازمان ملل در ارتباط با «برده داری مدرن و بهره ‌کشی از نیروی کاراجباری» عنوان شد.

آخرین گزارش های سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل نشان می دهند که بیش از یک میلیون زن و مرد اویغور در کمپهای بازآموزی کاراجباری در استان سین کیانگ هستند.

استثمار بیش از ۵۵۰هزار اویغور
استثمار بیش از ۵۵۰هزار اویغور

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *