خانه / جشنواره / ضرورت اسلامی شدن تبلیغات بازرگانی
ضرورت اسلامی شدن تبلیغات بازرگانی

ضرورت اسلامی شدن تبلیغات بازرگانی

شاید اولین علومی که انسان به آن فکر کرد، و علم آن را ایجاد نمود تبلیغات بازرگانی بود. زیرا انسان برای ادامه زندگی نیاز به کالا داشت. اما خودش قادر به تولید همه آن کالاها نبود. دیگران هم کالاهایی را تولید می کردند که: از مصرف خودشان بیشتر بود. مثلا وقتی حضرت آدم ع کشاورزی  و دادمداری را فرا گرفت، یکی از فرزندان خود را مامور کشاورزی، و دیگری را مامور دامداری کرد. بین آنها مسابقه هم گذاشت! هرکس کالای بهتری تولید کند، خداوند به او پاداش می دهد. هابیل گوسفند پرواری را انتخاب و به درگاه خداوند هدیه کرد، تا در این مسابقه شرکت کند. ولی قابیل دسته زرد و نامرغوب گندم را برای: مسابقه برد. خداوند دامداری هابیل را ستود(قبول کرد) و از کشاورزی هابیل ناخرسند شد. این امر چندان مهم بود که: اولین ترور تاریخ بشر اتفاق افتاد! برای اینکه قابیل در این مسابقه تولیدی شکست خورده بود، دچار اسکیزوفرنی شد و در در یک حالت جنون آنی یا حرکت هیجانی هابیل را کشت. و این اهمیت تولید داخلی، مرغوبیت کالا و تبلغات بازرگانی آن را نشان می دهد. و به بشر یاد داد که باید به مرغوبیت کالا توجه کند. تا مشتری پسند باشد. حتی اگر بشر اولیه را در غار هم فرض کنیم! برای وسیله شکار یا بدست آوردن شکار،  کاشت و برداشت میوه جات، نیاز به بازاریابی و تولید و تبلیغ آن داشتند. یعنی هرکس سعی داشت بگوید: تولید یا شکار من بهتر است. لذا تبلیغات بازرگانی جزء لاینفک تولید و مصرف بود. از ابتدا هم دارای نظم خاصی شده است. مذهبی ها می گویند این روند را خداوند به بشر یاد داده (و علمنا ه کل شی)یا ( علمناه صنعت لبوس) ضد خدایان و لیبرال ها می گویند: براثر آزمون و خطا ایجاد شده! ما در اینجا فقط به یک موضوع اشاره می کنیم: که آزمون و خطا احتمال نابودی هم دارد، ولی آموزش همیشه بسوی تکامل است. یعنی اگر خدا یاد داده باشد، به بقا انسان کمک کرده و او را از: اشتباهات فاحش منع کرده. ولی اگر خود بشر یاد گرفته باشد، کافی است یک اشتباه فاحش می کرد! تمام هستی اش نابود می شد. امام جعفر صادق می فرماید( اَلتِجَاره ٌ تـَزیـدُ فِـی العَـقـْـل) ِ  تجارت عقل را زیاد می کند. یا ضرب المثل معروف که می گوید: از تو حرکت و از خدا برکت. اینها همه جزو تبلیغات بازرگانی باید حساب شود! زیرا که توجیه شرعی بودن تجارت، و مشروع نمودن دانش و تبلیغات تجاری است. حتی می فرماید ابتدا فقه بیاموزید: بعد به تجارت بپردازید. تا از ان اشتباهات فاحش دوری گزینید. بنابر این تبلیغات بازرگانی همزاد تجارت است، و روند تکاملی ان هم از طریق آموزش است: نه ازمون و خطا. تجربه خط مستقیمی بدون شیب رسم می کند، ولی آموزش آن را بالنده و با شیب مثبت نشان می دهد. مثلا در ایران قدیم شش طبقه اجتماعی بودند: این یعنی همان تجربه. پدر اگر کفاش بود، فرزندان هم همان کار را ادامه می دادند. پیشه وران و کشاورزان و روحانیون و سپاهیان، از جمله طبقات اجتماعی قبل از اسلام بودند، که بصورت بسته اداره می شدند. اما وقتی اسلام آموزش را وارد عرصه تجارت نمود، روند طبقاتی به هم ریخت و همه با هم یکسان شدند. زندگی پیامبر هم با تولید و تجارت همراه بود. با کمک ثروت حضرت خدیجه و مقاومت و ایمان مردم، محاصره اقتصادی شعب ابوطالب شکسته می شد. لذا اسلامی شدن تبلیغات بازرگانی، به معنی بازگشت به گفتار خداوند، معصومین و تجربه چند هزار ساله. از این رو تئوری های غربی را باید: به بایگانی سپرد. زیرا همه کوشش استادان این فن، با یک خط حطی کردن ترامپ به هم ریخت. کل سیستم بازاریابی و تجارت جهانی که سالها، در دانشگاههای مهم آمریکا و اروپا تدریس می شد، با موضع تجریم نابود شد!

The necessity of Islamization of commercial propaganda

Perhaps the first science that man thought of, and the science that created it, was commercial advertising. Because man needed goods to survive. But he himself could not produce all those goods. Others produced goods that: exceeded their own consumption. For example, when Prophet Adam (pbuh) learned about agriculture and justice, he appointed one of his sons as a farmer and the other as a rancher. He also put up a contest between them! Whoever produces a better good, God will reward him. Abel chose a fattening sheep and presented it to God to participate in the contest. But Cain won the yellow and bad wheat for the race. God praised (accepted) Abel’s livestock and was dissatisfied with Abel’s farming. This was so important: The first assassination in human history took place! Because Cain had failed in this production contest, he developed schizophrenia and killed Abel in a state of instantaneous insanity or emotional movement. And this shows the importance of domestic production, the quality of goods and its commercial propaganda. And taught mankind to pay attention to the quality of goods. To be customer friendly. Even if we assume early humans in the cave! In order to hunt or obtain hunting, planting and harvesting fruits, they needed to market, produce and advertise it. That is, everyone tried to say: My production or hunting is better. Therefore, commercial advertising was an integral part of production and consumption. It has a special order from the beginning. Religious people say that God has taught this process to human beings (and the scholars of the whole thing) or (scholars of the garment industry) against the gods and liberals. They say: It was created by trial and error! We mention only one thing here: trial and error can be destroyed, but education is always evolving. That is, if God has taught, He has helped man to survive and forbade him from: gross mistakes. But if man himself had learned, it would have been enough to make a blunder! His whole being was destroyed. Imam Ja’far Sadegh say increases the business of reason. Or the famous proverb which says: move from you and bless God. These should all be considered as commercial advertisements! Because it justifies the legitimacy of business, and the legitimacy of business knowledge and propaganda. He even says learn jurisprudence first: then do business. Avoid those gross mistakes. Thus, commercial advertising is the twin of trade, and its evolution is through education: not trial and error. Experience draws a straight line without a slope, but training shows it rising and with a positive slope. In ancient Iran, for example, there were six social classes: this means the same experience. If the father was a shoemaker, the children would do the same. Craftsmen, farmers, clerics, and soldiers were among the pre-Islamic social classes, which were governed in a closed manner. But when Islam introduced education into the realm of business, the class process collapsed and everyone became equal. The life of the Prophet was also associated with production and trade. With the help of Hazrat Khadijeh’s wealth and the resistance and faith of the people, the economic siege of Aboutaleb branches was broken. Therefore, the Islamization of commercial propaganda means returning to the word of God, the Infallibles, and the experience of several thousand years. Hence Western theories must be: archived. Because all the efforts of the masters of this technique were thwarted by a line by Trump. The whole system of global marketing and trade, which was taught for years in major American and European universities, was destroyed by the position of sanctions!

ضروره أسلمه الدعایه التجاریه

ربما کان العلم الأول الذی فکر فیه الإنسان والعلم الذی أنشأه هو الإعلانات التجاریه. لأن الإنسان احتاج إلى البضائع من أجل البقاء. لکنه هو نفسه لا یستطیع إنتاج کل هذه السلع. أنتج آخرون بضائع: تجاوزت استهلاکهم. على سبیل المثال ، عندما علم النبی آدم (علیه السلام) بالزراعه والعداله ، عین أحد أبنائه مزارعًا والآخر مزارعًا. کما أقام بینهما منافسه! من ینتج خیرا أفضل یجازیه الله. اختار هابیل شاه تسمین وقدمها إلى الله للمشارکه فی المسابقه. لکن قایین فاز بالقمح الأصفر والسیئ للسباق. مدح الله (قبل) مواشی هابیل وکان غیر راضٍ عن تربیه هابیل. کان هذا فی غایه الأهمیه: حدثت أول عملیه اغتیال فی تاریخ البشریه! ولأن قایین قد فشل فی مسابقه الإنتاج هذه ، فقد أصیب بالفصام وقتل هابیل فی حاله من الجنون الفوری أو الحرکه العاطفیه. وهذا یدل على أهمیه الإنتاج المحلی وجوده البضائع والدعایه التجاریه لها. وعلمت البشریه أن تهتم بجوده البضائع. أن نکون ودودین للعملاء. حتى لو افترضنا أن البشر الأوائل فی الکهف! من أجل صید أو الحصول على فواکه الصید والغرس والحصاد ، کانوا بحاجه إلى تسویقها وإنتاجها والإعلان عنها. أی ، حاول الجمیع أن یقولوا: إنتاجی أو الصید أفضل. لذلک ، کان الإعلان التجاری جزءًا لا یتجزأ من الإنتاج والاستهلاک. لها طلب خاص من البدایه. یقول المتدینون إن الله علم هذه العملیه للبشر (وعلم کل شیء) أو (علم صناعه الملابس) ضد الآلهه ویقول اللیبرالیون: إنها خلقت بالتجربه والخطأ! نذکر شیئًا واحدًا فقط: یمکن تدمیر التجربه والخطأ ، لکن التعلیم یتطور دائمًا. أی ، إذا علم الله ، فقد ساعد الإنسان على البقاء ونهى عنه: الأخطاء الجسیمه. لکن لو تعلم الإنسان نفسه ، لکان ارتکاب خطأ فادح! تم تدمیر کیانه کله. یقول الإمام جعفر صادق إن (التجاره ٌ تـزیدُ فِـى عَقـْـل) یزید أعمال العقل. أو المثل الشهیر الذی یقول: ابتعد عنک وبارک الله. یجب اعتبار کل هذه الإعلانات التجاریه! لأنه یبرر شرعیه الأعمال وشرعیه المعرفه والدعایه التجاریه. بل إنه یقول تعلم الفقه أولاً: ثم قم بالعمل. تجنب تلک الأخطاء الجسیمه. وهکذا فإن الإعلان التجاری هو توأم التجاره ، وتطوره یتم من خلال التعلیم: ولیس التجربه والخطأ. ترسم التجربه خطاً مستقیماً بدون منحدر ، لکن التدریب یظهرها فی ارتفاع ومنحدر إیجابی. فی إیران القدیمه ، على سبیل المثال ، کانت هناک ست طبقات اجتماعیه: وهذا یعنی نفس التجربه. إذا کان الأب صانع أحذیه ، فإن الأطفال سیفعلون الشیء نفسه. کان الحرفیون والمزارعون ورجال الدین والجنود من بین الطبقات الاجتماعیه قبل الإسلام ، والتی کانت تُحکم بطریقه مغلقه. ولکن عندما أدخل الإسلام التعلیم إلى مجال الأعمال ، انهارت العملیه الطبقیه وأصبح الجمیع متساوین. ارتبطت حیاه الرسول أیضًا بالإنتاج والتجاره. بمساعده ثروه حضره خدیجه ومقاومه الناس وإیمانهم ، تم کسر الحصار الاقتصادی لفروع بوطالب. لذلک ، فإن أسلمه الدعایه التجاریه تعنی العوده إلى کلمه الله والمعصومین وتجربه عده آلاف من السنین. ومن ثم یجب أن تکون النظریات الغربیه: مؤرشفه. لأن کل جهود أساتذه هذه التقنیه أحبطها خط من قبل ترامب. لقد تم تدمیر نظام التسویق والتجاره العالمیین بالکامل ، والذی تم تدریسه لسنوات فی کبرى الجامعات الأمریکیه والأوروبیه ، بسبب موقف العقوبات!

Die Notwendigkeit der Islamisierung der kommerziellen Propaganda

Vielleicht war die erste Wissenschaft, an die der Mensch dachte, und die Wissenschaft, die sie schuf, kommerzielle Werbung. Weil der Mensch Güter brauchte, um zu überleben. Aber er selbst konnte nicht alle diese Waren produzieren. Andere produzierten Waren, die ihren eigenen Verbrauch übertrafen. Als der Prophet Adam (pbuh) zum Beispiel Landwirtschaft und Gerechtigkeit lernte, machte er einen seiner Söhne zum Bauern und den anderen zum Rancher. Er hat auch einen Wettbewerb zwischen ihnen veranstaltet! Wer ein besseres Gut hervorbringt, wird von Gott belohnt. Abel wählte ein Mastschaf und überreichte es Gott, um am Wettbewerb teilzunehmen. Aber Cain gewann den gelben und schlechten Weizen für das Rennen. Gott lobte (akzeptierte) Abels Vieh und war mit Abels Landwirtschaft unzufrieden. Das war so wichtig: Das erste Attentat in der Geschichte der Menschheit fand statt! Weil Cain bei diesem Produktionswettbewerb gescheitert war, entwickelte er Schizophrenie und tötete Abel in einem Zustand augenblicklichen Wahnsinns oder emotionaler Bewegung. Und dies zeigt die Bedeutung der heimischen Produktion, die Qualität der Waren und ihre kommerzielle Propaganda. Und lehrte die Menschheit, auf die Qualität der Waren zu achten. Kundenfreundlich sein. Auch wenn wir frühe Menschen in der Höhle annehmen! Um Früchte zu jagen oder zu jagen, zu pflanzen und zu ernten, mussten sie diese vermarkten, produzieren und bewerben. Das heißt, jeder versuchte zu sagen: Meine Produktion oder Jagd ist besser. Kommerzielle Werbung war daher ein wesentlicher Bestandteil von Produktion und Verbrauch. Es hat von Anfang an eine Sonderbestellung. Religiöse Menschen sagen, dass Gott diesen Prozess den Menschen (und der Wissenschaft des Ganzen) oder (der Wissenschaft der Bekleidungsindustrie) gegen die Götter und Liberalen beigebracht hat: Er wurde durch Versuch und Irrtum geschaffen! Wir erwähnen hier nur eines: Versuch und Irrtum können zerstört werden, aber die Bildung entwickelt sich ständig weiter. Das heißt, wenn Gott gelehrt hat, hat er dem Menschen geholfen zu überleben und ihm verboten: grobe Fehler. Aber wenn der Mensch selbst gelernt hätte, wäre es genug gewesen, um einen Fehler zu machen! Sein ganzes Wesen wurde zerstört. Imam Ja’far Sadegh sagt, dass (التجاره ٌ تـزیدُ فِـى عَقـْـل) das Geschäft der Vernunft erhöht. Oder das berühmte Sprichwort, das sagt: Bewege dich von dir und segne Gott. Diese sollten alle als kommerzielle Werbung betrachtet werden! Weil es die Legitimität des Geschäfts und die Legitimität des Geschäftswissens und der Propaganda rechtfertigt. Er sagt sogar, zuerst Rechtswissenschaft lernen, dann Geschäfte machen. Vermeiden Sie diese groben Fehler. Kommerzielle Werbung ist also der Zwilling des Handels, und ihre Entwicklung erfolgt durch Bildung: nicht durch Versuch und Irrtum. Die Erfahrung zeichnet eine gerade Linie ohne Steigung, aber das Training zeigt, dass sie steigt und eine positive Steigung aufweist. Im alten Iran gab es zum Beispiel sechs soziale Klassen: Dies bedeutet die gleiche Erfahrung. Wenn der Vater Schuhmacher wäre, würden die Kinder dasselbe tun. Handwerker, Bauern, Geistliche und Soldaten gehörten zu den vorislamischen sozialen Schichten, die geschlossen regiert wurden. Aber als der Islam Bildung in den Geschäftsbereich einführte, brach der Klassenprozess zusammen und alle wurden gleich. Das Leben des Propheten war auch mit Produktion und Handel verbunden. Mit Hilfe von Hazrat Khadijehs Reichtum und dem Widerstand und Glauben des Volkes wurde die wirtschaftliche Belagerung der Aboutaleb-Zweige gebrochen. Daher bedeutet die Islamisierung der kommerziellen Propaganda, zum Wort Gottes, den Unfehlbaren und der Erfahrung von mehreren tausend Jahren zurückzukehren. Daher müssen westliche Theorien archiviert werden. Weil alle Bemühungen der Meister dieser Technik durch eine Linie von Trump vereitelt wurden. Das gesamte System des globalen Marketings und Handels, das jahrelang an großen amerikanischen und europäischen Universitäten gelehrt wurde, wurde durch die Position von Sanktionen zerstört

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *