خانه / احمد ماهینی / انجام ۲۲۵ طرح پژوهشی طی یک سال گذشته

انجام ۲۲۵ طرح پژوهشی طی یک سال گذشته

برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همزمان با هفته پژوهش نشست های تخصصی مجازی را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برگزارمی کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،  نخستین روز از هفته پژوهش و فناوری (شنبه ۲۲ آذرماه) گزارش عملکردمعاونت پژوهشی ، معاونت فناوری و کاربردی سازی و پژوهشکده باستان شناسی ارائه می شود .

دومین روز از هفته پژوهش (یکشنبه ۲۳آذرماه) با پیام علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و بهروز عمرانی رییسپژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همراه است و در این روزنمایشگاه مجازی پژوهشگاه افتتاح و مسابقه عکاسی  هفته پژوهش داوری میشود .

گزارش عملکرد گروه های گردشگری و میراث طبیعی و پژوهشکده مردم شناسی نیز در همین روز ارائه خواهد شد.

ارائه گزارش عملکرد گروه پژوهشی هنر های سنتی ، وبینار گزارش اطلس ها و ساترای میراث فرهنگی ، وبینار آینده پژوهشی ۱، معرفی و عملکردمرکز اسناد و کتابخانه پژوهشگاه نیز برنامه های روز سوم از هفته پژوهش (دوشنبه ۲۴آذرماه)، است .

در چهارمین روزاز هفته پژوهش(سه شنبه ۲۵آذر ماه) رونمایی سایت پادکست ، نشست هم اندیشی با رابط های پژوهشی ادارات کل استانی ،گزارش عملکرد پژوهشکده زبان شناسی کتیبه ها و متون ، وبینار آینده پژوهشی ۲، عملکرد مدیریت امود بین الملل و حقوق ، برگزار خواهد شد .

در پنجمین روز از هفته پژوهش ( چهارشنبه ۲۶آذرماه ) گزارش عملکرد پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخیفرهنگی ،رونمایی کتاب نخستینواژگان استارت آپی حوزه میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، سخنرانی علمی با عنوان الگوی حفاظت از منظومه شهری تاریخی در ایران، معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر و هنرمندان برجسته انجام می شود .

وبینار تحلیلی برکسب و کارهای نوپا در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، در ششمین روز از هفته پژوهش (۲۷آذر ماه) برگزار میشود و اپلیکیشن VR در هفتمین روز از هفته پژوهش (۲۸آذر ماه ) رونمایی می شود .

در آخرین روز از هفته پژوهش (۲۹آذر ماه ) نیز وبینار طرح حفاظت شهری شیراز، برگزار می شود .

گفتنی است ، از روز یکشنبه تا سه شنبه (۲۳تا ۲۵ آذر ماه )همزمان با هفته پژوهش  رویداد پاتق و

از روز یکشنبه تا چهارشنبه( ۲۳تا ۲۶ آذر ماه ) نمایشگاه آثار صخره ای برگزار می شود .

تمامی برنامه های هفته پژوهش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در فضای اسکای روم به آدرس

  www.skyroom.online/ch/richt.dtp/research قابل مشاهده و استفاده عموم  است .  

 معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در هفته پژوهش اعلام کرد :

انجام ۲۲۵ طرح پژوهشی طی یک سال گذشته

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از انجام ۲۲۵ طرح پژوهشی (۱۳۷ طرح موظفی و ۸۸ طرح پیمانی) طی یک سالپژوهشی گذشته (آذر ۱۳۹۸ – آذر ۱۳۹۹) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیژه هادیان دهکری امروز «شنبه»  با تبریک آغاز هفته پژوهش به همهمحققان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: درحالی هفته پژوهش سال جاری را برگزار میکنیم که همچنان همه گیری کووید ۱۹ زندگی ما راتحت تاثیر خود قرار داده و موجب شده روال عادی جدیدی را  تجربه کنیم اما این شرایط سخت فرصت هایی را نیز ایجاد کرد که بتوانیم فارغ ازمحدودیت های مکانی داشته های علمی و تخصصیمان را با استفاده از فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: برگزاری ۶۴ سخنرانی وبیناری از طرح های پژوهشی از آغاز ماه آذر و به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش از جمله آن بوده است.

هادیان تصریح کرد: با توجه ویژه به اسناد بالادستی و اولویتهای کلان کشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویتهای وزارت متبوعیعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال ۱۳۹۸ اولویت پژوهشیاین پژوهشگاه بر استانهای جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان معطوف شد  .

او افزود: علاوه بر این انجام طرح های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگر فعالیتهای حاکمیتیپژوهشگاه و منطبق بر اولویت های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری،اظهار داشت : در همین ارتباط با برقراری ارتباط و یا انعقاد تفاهمنامههای لازم با سایردستگاههای دولت همچون معاونت های توسعه روستایی و مناطق محروم و امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، موسسه پژوهش های برنامهریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و مرکز ملی فرش ایران تلاش شد تا با هم افزایی و بهره برداری ازظرفیتهای موجود در کشور امکان تحقق اهداف پیشبینی شده فراهم شود .

هادیان در تشریح فعالیتهای پژوهشگران و پژوهشکدههای زیرمجموعه این پژوهشگاه گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و اولویتهای کلانکشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویتهای وزارت متبوع یعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی و در راستایتوسعه روستایی و اشتغالزایی، خصوصا در مناطقی که معضل خشکسالی و افزایش روستاهای خالی از سکنه تهدید جدی برای آنها محسوبمیشود، همین امر موجب شد که با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال ۱۳۹۸ اولویت پژوهشی پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری در استانهای جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داده شود.

او خاطرنشان ساخت : علاوه بر این انجام طرح های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگرفعالیتهای حاکمیتی پژوهشگاه و منطبق بر اولویت های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار بوده است.

وی در ادامه به تشریح خلاصه فعالیتهای پژوهشی، گروههای پژوهشی، پژوهشکدهها و سایر واحدهای مربوطه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت .

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

ضیافت شاعران

در فرهنگسرای انقلاب؛ ضیافت شاعران به مناسبت تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می‌شود گردهم آیی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *