خانه / جشنواره / یکسال گذشت آمریکا هنوز در عراق است

یکسال گذشت آمریکا هنوز در عراق است

روزنامه تایمز آو ایزرائیل نوشته است که در آستانه سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، آمادگی نظامی شبه نظامیان وابسته به ایران در عراق باعث نگرانی مقامات آمریکایی در مورد احتمال اقدامات آنها در انتقام از کشته شدن محسن فخری زاده، دانشمند ایرانی، شده است.
این روزنامه اسرائیلی به نقل از “مقامات وزارت دفاع آمریکا” که از آنها نام نبرده گفته که “آمادگی روزهای اخیر در عراق نگران کننده شده” اما هنوز نشانه مشخصی از تصمیم به حمله به نظامیان یا مراکز دیپلماتیک آمریکا در عراق در دست نیست.
این روزنامه به نقل از همان منابع افزوده است که ایرانیان نیز امکانات دفاعی در سواحل جنوبی خود را تقویت کرده اند که باعث گمانه زنی در مورد نگرانی آنها از واکنش آمریکا یا اسرائیل به هرگونه اقدامات شبه نظامیان عراقی است.
به نوشته این روزنامه، دولت کنونی آمریکا به هرگونه اقدام ایران یا گروه های وابسته به ایران واکنش شدید نشان خواهد داد و ایرانیان نگران هستند که گسترش درگیری مانع از رویکرد دوستانه تر دولت جو بایدن نسبت به جمهوری اسلامی شود.
ایرانیان اسرائیل را مسئول ترور آقای فخری زاده دانسته اند اما به نوشته رسانه های اسرائیلی، امکانات انتقامجویی مستقیم ایران از اسرائیل محدود است.
به گفته آنها، عملیات نظامی از خاک سوریه با توجه به شرایط دولت آن کشور و تسلط نظامی روسیه نامحتمل است در حالیکه حزب الله در حال حاضر درگیر مشکلات سیاست داخلی لبنان است و گروههای فلسطینی مستقر در غزه حاضر نیستند بهانه ای برای عملیات سنگین اسرائیل به دولت آن کشور بدهند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

روزمعلم و شهادت استاد مطهری

بسم الله و سلام وعرض تبریک تقدیم به کسانی که به ما مفیدها آموختند🌴 امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *