خانه / جشنواره / بمناسبت برگزاری نمایشگاه تراکنش: itefaba.com

بمناسبت برگزاری نمایشگاه تراکنش: itefaba.com

تراکنش حلال!( اخلاق و دین و وجدان و قانون در تراکنش مالی)

تراکنش حلال!( اخلاق و دین و وجدان و قانون در تراکنش مالی)تراکنش هم برای خود احکامی دارد، و باید در کشور اسلامی ضوابطی برای ان منظور شود. اینکه بگوییم تراکنش اسلامی و غیر اسلامی ندارد، یعنی پای اسلام را از بزرگترین کارکرد اقتصادی بشر بریده ایم. به عبارت دیگر اسلام باید در همان عبادات خلاصه شده، کاری به کنش انسانها در اجتماع که اغلب آنها، در حوزه اقتصادی است نداشته باشد. از آن سو هر کنش گر به خود اجازه دهد، تا هر تراکنشی را طراحی و اجرا نماید. پس باید که در قانون مدنی و قانون تجارت، این موضوع دیده شود. حتی در حوزه اخلاق و علم و فلسفه هم وارد گردد. عدم توجه به این موضوع، باعث انحرافات کلان در سطح اجتماع شده، و همه را به سر درگمی، و هرانچه پیش آید سر گرم می کند، و مافیاهای نوین زاییده می شوند. مثلا  کنشگران باید افراد صالحی باشند. یعنی هر کسی نتواند در: دایره تراکنش وارد شود. طبیعتا رهگیری افراد و حجم تراکنش آنان، این موضوع را نشان می دهد: همانطور که سقف برای تراکنش تعریف شده!. علت این تعیین سقف، جلوگیری از ورود کنشگران مشکوک بوده. فرضا محاسبه شده که خرجی روزانه هر فرد، بیش از ۲۰۰هزار تومان نیست. اگر همه آزاد باشند که در این محدوده کار کنند، مشکلی پیش نمی آید و اگر هم پیش آمد، مبلغ قابل ملاحظه ای نخواهد بود. پس در تعیین سقف برداشت نقدی تراکنش ها، حداقل دو فرضیه موجود است: یک فرضیه از طرف بانک و خزانه، که بتوانند موجودیها را مدیریت کنند. تا بایک تراکنش خزینه عابر بانک تهی نشود. فرضیه دوم در تراکنش های کم، نیازی به احراز هویت نیست. مانند اینکه در مورد اسکناس می گویند: هرکه در دستش اسکناسی است، مالک آن است. چون ویژگی منحصر به فردی نمی خواهد. اما این سقف در تراکنش غیر نقدی (انتقال وجه) به میزان ۱۵برابر افزایش یافته. زیرا گیرنده و فرستنده، هر دو در بانک حضور دارند و احراز هویت شده اند. پس باید دانست یک تراکنش بانکی، مستقل از حوادث اجتماعی یا کارکردهای دیگر: اقتصادی و سیاسی نیست. نمونه دیگر ان تحریم یا انسداد سویفت است. که نشان می دهد که تراکنش بانکی و مالی، حتی در کلان اقتصاد جهان هم نقش اساسی دارد. وقتی سویفت بسته باشد اثر آن ضد اقتصاد بوده، ضد بازاریابی و بازار آزاد عمل می کند: سالها است که اقتصاد دانان از آدام اسمیت تا کنون، سعی کرده اند انحصار یا اقتصاد برنامه ریزی شده دولتی را بشکنند، و به یک اقتصاد آزاد برسند که فرمول: عرضه و تقاضا در ان نقش اساسی را بازی کند. اما سیاستمداران آمریکایی، همه این تئوریها را باطل کرده! انحصار یا تحریم را برهمه مسلط نمودند. بخش دیگر ان موضوع مسئولیت اجتماعی است. بانک، خزانه و یا دولت اساسا نمی توانند بی توجه به تراکنش باشند. زیرا مسئولیت اجتماعی دارند و نباید بگذارند: که شکل حاد برنامه ریزی، یا شکل حاد بازار آزاد اجرایی شود(افراط و تفریط). بطور مثال اگر همه انسانها مجبور باشند: از تراکنش بانکی استفاده کنند، و روشهای دیگر منسوخ شود: روستائیان و افراد ناتوان و معلول، در این زمینه دچار بحران خواهند شد.  حتی در شهر ها، کسانی که حساب بانکی ندارند، یا ابزار آن مانند اینترنت و گوشیهای هوشمند در دسترس نیست، چگونه میتوانند از تراکنش بهره مند شوند؟ نهایتا مانند کودکان، چشمشان به پدر و مادر ها باشد! یا اینکه از بی توجهی مطلق، طبق قانون داورینیسم، زیر چرخ تکنولوژی و فناوری نابود شده، استخوانهایشان خرد شود که می فرماید: برو قوی شو اگر راحت جان طلبی،  که در نظام طبیعت، ضعیف پامال است. بنابر این هر تراکنش را محیط پیرامونی فراگرفته که ترکیبی از اخلاق و دین و وجدان است.

Halal transaction! (Ethics, religion, conscience and law in financial transactions)

The transaction also has its own rules, and there must be rules for it in the Islamic country. To say that there is no Islamic or non-Islamic transaction means that we have cut off the foot of Islam from the greatest economic function of mankind. In other words, Islam should not have anything to do with the actions of human beings in society, most of which are in the economic sphere. On the other hand, each actor allows himself to design and execute any transaction. Therefore, this issue should be seen in civil law and commercial law. Even in the field of ethics, science and philosophy. Failure to pay attention to this issue has caused major deviations in the community, and it confuses everyone, and whatever happens, new mafias are born. For example, actors must be competent people. This means that not everyone can enter the transaction circle. Naturally, tracking people and their transaction volume shows this: as the ceiling is defined for the transaction! The reason for setting this ceiling was to prevent suspicious activists from entering. It is assumed that the daily expenditure of each person is not more than 200 thousand Tomans. If everyone is free to work in this area, there will be no problem, and if there is, it will not be a significant amount. So in determining the cash withdrawal limit of transactions, there are at least two hypotheses: one hypothesis by the bank and the treasury, which can manage inventories. So as not to be emptied by the ATM transaction. The second hypothesis is that in low transactions, there is no need for authentication. As they say about banknotes: whoever holds the banknote owns it. Because it does not want a unique feature. But this ceiling has increased 15 times in non-cash transactions (money transfers). Because the recipient and the sender are both present in the bank and have been authenticated. Therefore, it should be known that a banking transaction is not independent of social events or other functions: economic and political. Another example is the Swift embargo. Which shows that banking and financial transactions play a key role even in the macro economy of the world. When Swift is closed, its effects are anti-economic, anti-marketing and free-market: For years, economists since Adam Smith have tried to break the monopoly or planned state economy, and achieve a free economy that Formula: Supply and demand play a key role in this. But American politicians have refuted all these theories! They dominated monopolies or sanctions. The other part is the issue of social responsibility. The bank, the treasury or the government basically cannot be indifferent to the transaction. Because they have a social responsibility and should not allow: the acute form of planning, or the acute form of the free market to be implemented (extremism). For example, if all human beings had to: use banking transactions, and other methods became obsolete: the villagers and the disabled would be in crisis. Even in cities, how can people who do not have a bank account, or whose tools are not available such as the Internet and smart phones, benefit from the transaction? Finally, like children, keep an eye on your parents! Or, out of utter negligence, according to the law of dwarfism, their bones are crushed under the wheel of technology and technology, which says: Go and become strong if you are comfortable with the pursuit of life, which is weak in the system of nature. Therefore, every transaction is surrounded by an environment that is a combination of morality, religion and conscience.

المعاملات الحلال (الأخلاق والدین والضمیر والقانون فی المعاملات المالیه)

کما أن للصفقه قواعدها الخاصه ، ویجب أن تکون لها قواعد فی الدوله الإسلامیه. إن القول بعدم وجود معامله إسلامیه أو غیر إسلامیه یعنی أننا قطعنا قدم الإسلام عن أعظم وظیفه اقتصادیه بشریه. بعباره أخرى ، لا ینبغی أن یکون للإسلام أی علاقه بأفعال البشر فی المجتمع ، ومعظمها فی المجال الاقتصادی. من ناحیه أخرى ، یسمح کل ممثل لنفسه بتصمیم وتنفیذ أی معامله. لذلک ، یجب النظر إلى هذه المسأله فی القانون المدنی والقانون التجاری. حتى فی مجال الأخلاق والعلوم والفلسفه. وقد تسبب عدم الالتفات إلى هذه القضیه فی حدوث انحرافات کبیره فی المجتمع ، وهی تحیر الجمیع ، ومهما حدث ، تولد عصابات جدیده. على سبیل المثال ، یجب أن یکون الممثلون أشخاصًا أکفاء. هذا یعنی أنه لا یمکن للجمیع الدخول إلى دائره المعامله. بطبیعه الحال ، فإن تتبع الأشخاص وحجم معاملاتهم یوضح هذا: حیث یتم تحدید السقف للمعامله! وکان سبب وضع هذا السقف منع النشطاء المشبوهین من الدخول. من المفترض أن الإنفاق الیومی لکل شخص لا یزید عن ۲۰۰ ألف تومان. إذا کان الجمیع أحرارًا فی العمل فی هذا المجال ، فلن تکون هناک مشکله ، وإذا کان هناک ، فلن یکون هناک مبلغ کبیر. لذلک ، عند تحدید حد السحب النقدی للمعاملات ، هناک فرضیتان على الأقل: فرضیه واحده من قبل البنک والخزانه ، والتی یمکنها إداره المخزونات. حتى لا یتم إفراغها بواسطه معامله الصراف الآلی. الفرضیه الثانیه هی أنه فی المعاملات المنخفضه ، لیست هناک حاجه للمصادقه. کما یقولون فی الأوراق النقدیه: من یحملها یملکها. لأنه لا یرید میزه فریده. لکن هذا السقف زاد ۱۵ مره فی المعاملات غیر النقدیه (التحویلات المالیه). لأن المستلم والمرسل کلاهما موجودان فی البنک وتم توثیقهما. لذلک ، یجب معرفه أن المعامله المصرفیه لیست مستقله عن الأحداث الاجتماعیه أو الوظائف الأخرى: الاقتصادیه والسیاسیه. مثال آخر هو حظر Swift. مما یدل على أن المعاملات المصرفیه والمالیه تلعب دورًا رئیسیًا حتى فی الاقتصاد الکلی فی العالم. عندما یتم إغلاق Swift ، تکون آثاره معادیه للاقتصاد ، ومناهضه للتسویق والسوق الحره: لسنوات ، حاول الاقتصادیون منذ آدم سمیث کسر الاحتکار أو الاقتصاد الحکومی المخطط ، وتحقیق اقتصاد حر المعادله: یلعب العرض والطلب دورًا رئیسیًا فی هذا. لکن السیاسیین الأمریکیین دحضوا کل هذه النظریات! سیطروا على الاحتکارات أو العقوبات. الجزء الآخر هو موضوع المسؤولیه الاجتماعیه. لا یمکن للبنک أو الخزانه أو الحکومه بشکل أساسی أن یکونوا غیر مبالین بالمعامله. لأن لدیهم مسؤولیه اجتماعیه ویجب ألا یسمحوا بتنفیذ: الشکل الحاد للتخطیط ، أو الشکل الحاد للسوق الحره (التطرف). على سبیل المثال ، إذا کان على جمیع البشر: استخدام المعاملات المصرفیه ، وأصبحت الأسالیب الأخرى قدیمه: سیکون القرویون والأشخاص ذوو الإعاقه فی أزمه. حتى فی المدن ، کیف یمکن للأشخاص الذین لیس لدیهم حساب مصرفی ، أو الذین لا تتوفر أدواتهم مثل الإنترنت والهواتف الذکیه ، الاستفاده من المعامله؟ أخیرًا ، مثل الأطفال ، راقب والدیک! أو بدافع الإهمال المطلق وفقًا لقانون التقزم ، فإن عظامهم تنکسر تحت عجله التکنولوجیا والتکنولوجیا التی تقول: اذهب وتصبح قویاً إذا کنت مرتاحًا للسعی وراء الحیاه الضعیفه فی نظام الطبیعه. لذلک ، فإن کل معامله محاطه ببیئه تجمع بین الأخلاق والدین والضمیر.

Helal işlem! (Finansal işlemlerde etik, din, vicdan ve hukuk)

İşlemin de kendi kuralları vardır ve İslam ülkesinde bunun için kurallar olmalıdır. İslami veya İslami olmayan bir işlem olmadığını söylemek, İslam’ın ayağını insanlığın en büyük ekonomik işlevinden kestiğimiz anlamına gelir. Diğer bir deyişle İslam’ın, çoğu ekonomik alanda olan toplumdaki insanların eylemleriyle hiçbir ilgisi olmamalıdır. Öte yandan, her oyuncu kendisine herhangi bir işlemi tasarlama ve yürütme izni verir. Bu nedenle, bu konu medeni hukuk ve ticaret hukukunda görülmelidir. Etik, bilim ve felsefe alanında bile. Bu konuya dikkat edilmemesi toplumda büyük sapmalara neden oldu ve herkesin kafasını karıştırdı ve ne olursa olsun yeni mafyalar doğdu. Örneğin, aktörler yetkin kişiler olmalıdır. Bu, herkesin işlem çemberine giremeyeceği anlamına gelir. Doğal olarak, insanları ve işlem hacmini izlemek şunu gösteriyor: işlem için tavan tanımlandığı gibi! Bu tavanı belirlemenin nedeni, şüpheli aktivistlerin içeri girmesini engellemekti. Her bir kişinin günlük harcamasının 200 bin toandan fazla olmadığı varsayılmaktadır. Herkes bu alanda çalışmakta özgürse sorun olmayacak, varsa önemli bir miktar olmayacaktır. Dolayısıyla, işlemlerin nakit çekme limitini belirlerken, en az iki hipotez vardır: banka ve hazine tarafından stokları yönetebilen bir hipotez. ATM işlemi ile boşaltılmayacak şekilde. İkinci hipotez, düşük işlemlerde kimlik doğrulamaya gerek olmadığıdır. Banknotlar hakkında dedikleri gibi: banknotu tutan kişi onun sahibidir. Çünkü benzersiz bir özellik istemiyor. Ancak nakit dışı işlemlerde (para transferlerinde) bu tavan 15 kat arttı. Çünkü hem alıcı hem de gönderen bankada mevcut ve kimliği doğrulandı. Bu nedenle, bir bankacılık işleminin sosyal olaylardan veya diğer işlevlerden bağımsız olmadığı bilinmelidir: ekonomik ve politik. Bir başka örnek de Swift ambargosu. Bu da bankacılık ve finansal işlemlerin dünyanın makroekonomisinde bile kilit bir rol oynadığını gösteriyor. Swift kapandığında, etkileri anti-ekonomik, anti-pazarlama ve serbest pazardır: Adam Smith’ten bu yana ekonomistler yıllardır tekeli veya planlı hükümet ekonomisini kırmaya çalıştılar ve Formül: Arz ve talep bunda önemli bir rol oynar. Ancak Amerikalı politikacılar tüm bu teorileri çürüttü! Tekellere veya yaptırımlara hükmediyorlardı. Diğeri ise sosyal sorumluluk meselesidir. Banka, hazine veya hükümet temelde işleme kayıtsız kalamaz. Çünkü sosyal sorumlulukları vardır ve şunlara izin vermemeleri gerekir: akut planlama biçimi veya serbest pazarın akut biçimi (aşırılık). Örneğin, eğer tüm insanlar: bankacılık işlemlerini kullanmak zorunda olsaydı ve diğer yöntemler geçersiz hale gelirse: köylüler ve engelliler krizde olurdu. Şehirlerde bile banka hesabı olmayan veya internet, akıllı telefon gibi araçları olmayan kişiler işlemden nasıl faydalanabilir? Son olarak, çocuklar gibi ebeveynlerinize de göz kulak olun! Ya da cücelik yasasına göre, tamamen ihmalden dolayı, kemikleri teknoloji ve teknolojinin çarkı altında ezilir, şöyle der: Doğa sisteminde zayıf olan yaşam arayışında rahatsanız gidin ve güçlenin. Bu nedenle, her işlem ahlak, din ve vicdanın birleşiminden oluşan bir ortamla çevrilidir.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *