خانه / جشنواره / قانون اساسی عراق باید تغییر کند و جمهوری اسلامی عراق شود

قانون اساسی عراق باید تغییر کند و جمهوری اسلامی عراق شود

مانور قدرت طرفداران صدر در عراق، پیام ها

مانور قدرت طرفداران صدر در عراق، پیام ها

 طرفداران مقتدی صدر در خیابان های عراق حاضر شدند تا امادگی خود را هم برای حضور در انتخابات زودهنگام پیش رو اعلام کنند و هم بر جدیت خود در دستیابی به فراکسیون اکثریت در پارلمان آینده تاکید کنند.

تحلیل:

-در حالی که هدف نقش افرینی اساسی درتشکیل دولت اینده عراق را رهبر جریان صدر به عنوان دلیل اساسی دعوت طرفدارانش به راهپیمایی امروز معرفی کرده است حضور پرحجم طرفداران صدر در خیابان های عراق حکایت از آن دارد که از این پس این هدف با جدیت تعقیب خواهد شد.

– طی ماه های اخیر ترکیب بندی های جریان های سیاسی عراق با هدف حضور موثر تر در انتخابات پیش رو و حصول توفیق در تعیین دولت اینده عراق جدی شده و فراکسیون هایی نظیر “العراقیه” و همچنین “الجبهه العراقیه” اعلام وجود کرده اند. در همین راستا حضور میدانی امروز صدری ها در عراق و تاکید ایشان بر اینکه به تنهایی از قابلیت اختصاص ۱۰۰ کرسی پارلمانی برخوردار هستند حامل این پیام است که تصمیم گیرنده اصلی در مراحل بعدی سامان سیاسی عراق سائرون و طرفداران مقتدی صدر خواهند بود.

– اینکه هیچ نشانه، کلام یا رفتاری که حکایت از اتخاذ رویکردی جدید در سیاست های طرفداران صدر درخصوص اینده عراق کند بیان نشده و این به معنای ان است که صدری ها همچنان بر مسائلی اساسی مانند لزوم اخراج اشغالگران از عراق اصرار دارند.

– تا انتخابات پیش رو در عراق می توان انتظار برگزاری راهپیمایی هایی مشابه از جانب دیگر گروه ها و جریانات سیاسی عراق را داشت این یعنی انکه ملت عراق با حساسیت و دقت اینده سیاسی کشورشان را تعقیب می کنند و همچنین می توان با تمرکز بر این راهپیمایی ها در کنار حصول اطلاع از اهداف تظاهر کنندگان، میزان رضایت مردم و احزاب و جریانات سیاسی از عملکرد حکمرانان کنونی را نیز فهم کرد. شعارهای مردمی در چنین راهپیمایی هایی کاملا راهگشا خواهد بود.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

200هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۱۵۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

۲۰۰هزار نفر در بیت المقدس نماز خواندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *