خانه / جشنواره / در شهر بی کلانتر قورباغه هم هفت تیر کش شد

در شهر بی کلانتر قورباغه هم هفت تیر کش شد

وقتی سعودی با سلاح هسته ای جهان راتهدید می‌‌کند

وقتی سعودی با سلاح هسته ای جهان راتهدید می‌‌کند

خبر: عادل الجبیر وزیر برکنارشده سعودی که اینک و پس از برکناری سمت مشاورت در امور خارجی را عهده دار شده است در بیانی تهدید آمیز گفته است: در صورتی که نتوان ایران را از ساخت تسلیحات اتمی منع کرد ریاض حق مسلح شدن به تسلیحات هسته ای را برای خود محفوظ می‌دارد.

 

تحلیل:

– مشابه همین کلام را دو سال پیش بن سلمان رسما و در گفتگویی تلوزیونی اعلام کره بود که ما دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما اگر ایران چنین کند ما نیز از آن ابایی نداریم. اما کلام الجبیر انهم درشرایط ناکامی ترامپ در انتخابات گونه ای تهدید جهانی است که در ضمن خود حکایت از آن دارد که سعودی در راه ساخت سلاح هسته ای گام‌هایی قابل تامل برداشته است. در خلال سال‌های گذشته هم نمایندگان مجلس طی گزارشی ترامپ را متهم کردند که فن آوری‌هایی حساس را در اختیار سعودی‌ها گذاشته و هم رسانه‌های آمریکایی از مناطقی در عربستان برای تولید کیک زرد خبر داده بودند.
– سعودی که پیش از این خروج آمریکا از برجام را ستایش میکرد و آن را اولین مرحله از مراحلی می‌دانست که به رویارویی ایران و آمریکا منجر خواهد شد حالا و با آمدن بایدن نگران احیای توافق هسته ای ۵+۱ و بر باد رفتن همه تلاش‌ها و صرف هزینه‌های چند ساله کشورش در این خصوص شده است. انتشار اخباری مبنی بر جلسه هفته گذشته ترامپ برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران نیز در به میدان امدن الجبیر و تکرار ادعای ۲ سال پیش بن سلمان بر ارتباط با این موضوع نیست. بنظر مقامات سعودی منتهای سعی خود را در دو ماه پیش رو بکار خواهند بست تا در آخرین روزهای حکومت ترامپ پروژه درگیری ایران و آمریکا محمله نیابتی آمریکا به ایران را عملیاتی کنند.
– بنظر میرسد سعودی بن سلمان در دستیابی به سلاح هسته ای بسیار مصمم است و در شرایط کنونی بهانه این امر را تهدیدات ایران معرفی میکند. واقعیت آن است که مهم ترین انگیزه بن سلمان از این مساله ان است که اولا نسبت به پیشگامی “امارات ذره ای”والبته رقیب در امور هسته ای عقب نماند،عقب افتادگیش دررضایت دادن به عادی سازی روابط با اسرائیل را جبران کند ،حکومت بن سلمان وپادشاهی او بعد از ملک سلمان را در ارعاب مخالفان داخلی وخارجی تحقق بخشد وبلاخره امر رهبری خود بر جهان اسلام را درسایه تحیمیل قدرتی از جنس هسته ای مسجل وقطعی کند

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *