خانه / دارالقران / افسر پلیس «ایلینوی» به جوان سیاهپوست

افسر پلیس «ایلینوی» به جوان سیاهپوست

شلیک مرگبار افسر پلیس «ایلینوی» به جوان سیاهپوست غیرمسلح

یک افسر پلیس شهر «وائوکگان» ایالت ایلینوی با ضربات گلوله یک جوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی را کشت و نامزد وی را زخمی کرد.

شلیک مرگبار افسر پلیس «ایلینوی» به جوان سیاهپوست غیرمسلح

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان، یک افسر پلیس در «وائوکگان» ایالت «ایلینوی» به تازگی با ضربات گلوله یک جوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی را کشت و نامزد ۲۰ ساله وی را زخمی کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، در پی انتشار اخباری در خصوص تازه‌ترین خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان، اداره پلیس وائوکگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که افسر پلیس مورد نظر را به دلیل نقض قوانین اخراج کرده است.

اخراج این افسر پلیس درست سه روز بعد از شلیک مرگبار وی به «مارسلیس استینت» جوان سیاهپوست ۲۰ سالهآمریکایی و زخمی کردن «تافارا ویلیامز» نامزد ۲۰ ساله وی صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ معترض آمریکایی روز گذشته با برگزاری تجمع اعتراضی در وائوکگان واقع در شمال شیکاگو خواستار اجرای عدالت برای این جوان سیاهپوست شدند.

در ۶ ماه گذشته و بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا در پنجم خردادماه ۹۹ ، تظاهرات‌ها و تجمعات مشابهی علیه نژادپرستی و خشونت و وحشیگری پلیس آمریکا در سراسر این کشور و حتی دیگر کشورهای جهان برگزار شده است.

پلیس وائوکگان می‌گوید که یک افسر پلیس لاتین تبار سه‌شنبه شب گذشته در حال انجام مأموریت در ایست بازرسی بوده که خودروی زوج مورد نظر از مسیر منحرف می‌شود و از آنجایی که این افسر پلیس نگران امنیت خود شده بود، به سمت خودرو تیراندازی کرد و بعداً مشخص شد هیچ‌گونه سلاحی در خودروی جوان سیاهپوست نبوده است.

بنا به گفته یکی از خویشاوندان جوان سیاهپوست، استینت جان خود را از دست داد و ویلیامز از ناحیه شکم و مچ دچار جراحت شد و همچنان در بیمارستان بستری است.

«بن کرامپ» وکیل ویلیامز در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «ما به نقل قول پلیس در خصوص این پرونده اعتماد نداریم. بارها شاهد بودیم که گزارش رسمی از کشته شدن سیاهپوستان به دست افسران پلیس فاقد جزئیات و حاوی اطلاعات اشتباه است».

در پی موجی از اعتراضات به این اقدام افسر پلیس آمریکایی، وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرده به پلیس ایالت ایلینوی در تحقیقات در خصوص این پرونده کمک‌ کند.

انتهای پیام/

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *