خانه / جشنواره / بدترین مناظره در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا

بدترین مناظره در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا

مناظره اول بدترین مناظره در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا بود

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه ویرجینیای آمریکا، معتقد است که مناظره اول انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده، زشت‌ترین و بدترین مناظره در طول تاریخ این کشور بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل – امیرمحمد اسماعیلی: نخستین مناظره رو در روی نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که صبح روز ۹ مهرماه به وقت تهران انجام شد اما نتیجه این دوئل فقط موجب شرمساری سیستم حاکم بر ایالت متحده بود و نه چیز دیگر.

قبل از انجام این مناظره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش کرد تا با بی اخلاقی و نوعی «لُمپن» بازی شرایط را به نفع خود رقم بزند اما شرایط حاکم بر مناظره نتیجه را تا حدودی به سود رقیب ترامپ رقم زد.

یکی از نکات بارز این مناظره توهین‌های دو طرف به یکدیگر بود، چنانچه بایدن خطاب به ترامپ که بارها بدون اجازه وسط حرفهای او می‌پرید، گفت: آیا خفه می‌شوی مرد؟ بایدن سپس به طور کنایه آمیزی گفت تو مدام وراجی می‌کنی.

سی ان ان در توصیف این مناظره نوشت: این مناظره عمیقاً دموکراسی را زیر سوال برد. در این مناظره زشت، بایدن و ترامپ درباره یک نکته به توافق رسیدند: چین؛ زیرا هر دو از موضع ملایم در قبال پکن انتقاد کردند. اما ترامپ «بهمنی از دروغ‌های تکراری» را نصیب بایدن کرد.

در این میان رسانه‌هایی همچون «سی‌بی‌اس» از همان ابتدا به راستی‌آزمایی اظهارات ترامپ و بایدن پرداختند و به دفعات به هر دو آنها لقب «کذاب» و «گمراه‌کننده» دادند.

پروفسور «جیمز دی سویج» استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه ویرجینیای آمریکا، در گفتگو با خبرگزاری مهر، ضمن انتقاد از اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، معتقد است که این مناظره، زشت‌ترین و بدترین مناظره در طول تاریخ این کشور بوده است.

پژوهشگر ارشد انستیتوی صلح ایالات‌متحده در این گفتگو همچنین با اشاره به نتیجه مثبت آزمایش کرونای ترامپ پس از اولین مناظره عنوان کرد: «فکر نمی‌کنم این یک ترفند انتخاباتی باشد، چرا که این باعث می‌شود که ترامپ ضعیف به نظر برسد و این موضوع او را با بسیاری از گفته‌های خودش در مورد کرونا، دست‌به‌گریبان می‌کند».

این استاد آمریکایی که سابقه حضور در دانشگاه‌های مختلف جهان از جمله هاروارد را در پرونده دارد، تأکید کرد: «مناظره اول، به‌طور وحشتناکی زشت و بدترین مناظره در تاریخ ریاست جمهوری ایالات‌متحده بود».

سویج با اشاره به نخستین مناظره، ادامه داد: «از نظر راهبردی، نخستین مناظره یک پیروزی بزرگ برای بایدن بود. ترامپ ادعا کرده بود که او پیرمردی فرتوت است. او در واقع هفتاد و هشت ساله است و سخنرانی چیره‌دست نبوده است؛ بنابراین، مناظره اول، آزمایش مهمی برای توانایی‌های ذهنی او بود. از نظر شناختی، او حداقل به‌خوبی ترامپ عمل کرد. این همه کاری بود که او می‌بایست انجام می‌داد، چرا که در نظرسنجی‌ها جلوتر است. آزمایش مثبت کرونای ترامپ، وضعیت سیاسی فعلی بایدن را تضمین می‌کند».

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان

فیلم اصلی عشق اباد ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *