خانه / دارالقران / مبانی تئوری پردازی در ایران

مبانی تئوری پردازی در ایران

نظریه پردازی یا فرضیه سازی امری ایرانی است، و لذا باید در تئوریهای دیگر هم ایرانی فکر کرد. اینکه متن ترجمه شده درس مدیریت استراتژیک را، بعنوان چشم انداز انتخاب کرد، کار درستی نیست حتی اگر کلمه اسلامی را هم، در جای جای آن بگنجانیم. چشم انداز ما در ایران باید تعریف شود، تا همه اسناد زیر دستی آن هم ایرانی باشد. اگر از همان ابتدا، وام از خارج بگیریم و نگاه به بیرون دشته باشیم، معلوم است همه تئوری ها بی اساس بوده، مانند کلیه مصنوعی یا قلب عاریتی، فقط کوتاه مدت انسان را نجات دهد. سعدی هم گفته: کهن جامه خویشتن آراستن، به از جامه عاریت خواستن. زیرا جامه عاریتی، برای تن دیگری دوخته و با آن پرو شده است. لذا باید با زار زدن های ان عادت کنیم.  پس تئوری پردازی در ایران، دارای پیش نیازهایی است: که مهمترین آن درک روح توحید و: یکتاپرستی ایرانیان است. با درک این مطلب دیگر کسی در دام: ثنویت یا تثلیث نخواهد افتاد. کسانی که نور وظلمت را برابر می دانند، در دام ثنویت یعنی دوگانه پرستی افتاده اند. و کسانی که راه سومی را برمی گرینند، در پوچی تثلیت گیر می کنند. اولوهیت و یکتاپرستی به ما می گوید: حرف اولین و اخرین پیامبران یکی بوده، اگر همه پیامبران در یکجا جمع شوند، اختلافی بین آنها نخواهد بود. پس برای تئوری پردازی، به گفته ها ی پیامبران استناد باید جست، که در واقع همان نزول وحی الهی به همه آنها است. لذا ابتدا تئوری خداشناسی و نبوت و معاد است. دیگر نظریه ها، برامده از دل این تئوری ها است. و این انسجام کامل داشته و هیچ کجا: دچار تناقض گویی نخواهد شد. لذا تنظیم نشر و آثار امامین انقلاب، با این معیار ها سنجیده می شود، و به همین دلیل  دارای یکپارچکی است. همانطور امام صادق ع هم فرمود: هرچه از ما شنیدید اگر با قران مطابقت داشت، درست است  والا بزنید به دیوار. غرب در مواجهه با اسلام و وحدانیت و تئوری یکتاپرستی ایرانیان، دو موضع جداگانه داشته است: پیروان یهودیت منحرف به دوگانه پرستی، و مسیحیت منحرف، به تثلیث روی اوردند. در قرون وسطی، کلیسا برای جدا نگهداشتن پیروان خود، آموزه هایی زیر عنوان: پدر و پسر و روح القدس مطرح کرد. و کلیه منکران را از بین برد، تا هیچکس مسلمان یا یهودی نشود. برخی از فلاسفه که جنبه لیبرالیستی و آزاد اندیشی داشته اند، معمولا متاثر از این تثلیث بوده اند. مانند تجزیه قوای ثلاثه.(منتسکیو) سازماندهی فراماسونی (ولتر) سه به سه. واینکه ابتدا هر موضوعی را به سه قسمت تقسیم می کنند. اما برخی روشنفکران با استناد به گفته های زرتشت( مانند نیچه) و یا فلسفه احزاب دوئال، مانند دموکرات و جمهوریخواه در امریکا، چپ وراست در فرانسه و سنتی و مدرن (عوام و محافظه کار) در انگلیس. مستند به عقاید ثنویت یهودی بود که: در تبلیغ فرهنگ زرتشتی(مورد حمایت صهیونیست ها) نیز موثر است. هم اکنون سکه رایج اسرائیل، همراهی کورش با دونالد ترامپ است. با اینکه کورش یکتا پرست بود، ولی به دلیل نجات دادن یهودیان از دین زرتشت خارج شده! به دعوای میان پیامبر و خدا( کشتی گرفتن) رسیده. مبانی تئوریک دوگانه معمولا در: جدایی دین و دنیا، سیاست و دیانت، فیزیک و متافیزیک است که: مانند نور و تاریکی متضاد یکدیگر هستند. در حالیکه در اسلام به وحدت می رسند. یعنی عدم را هم خدا به وجود آورده( خلق الاشیا من العدم) تاریکی در عرض(نه ذات) با نور تفاوت دارد: در جاییکه نور نیست تاریکی هست. شطیان هم مخلوق خداست، نه در برابر خدا. اگر کار اشتباهی هم می کند، قبلا از خدا اجازه گرفته. فرق شیطان با پیامبر، فقط در فاصله انهاست یعنی: شیطان از خدا دور شده(لعنت) و پیامبر به خدا نزدیک(قرب).

Fundamentals of Theorizing in Iran

Theorizing or hypothesizing is an Iranian thing, and therefore it should be considered Iranian in other theories as well. It is not right to choose the translated text of the strategic management course as a perspective, even if we include the word Islamic in its place. Our vision in Iran must be defined, so that all the documents under it are Iranian. If we take out a loan from the beginning and look out, it is clear that all theories are baseless, like an artificial kidney or a borrowed heart, only to save man for a short time. Saadi also said: to adorn oneself with old clothes, to borrow clothes. Because the borrowed garment is sewn for another body and made with it. So we have to get used to its cries. Thus, theorizing in Iran has prerequisites: the most important of which is understanding the spirit of monotheism and: monotheism of Iranians. By understanding this, no one will fall into the trap of duality or trinity. Those who equate light and darkness have fallen into the trap of dualism. And those who cry the third way are stuck in the emptiness of the trinity. Priority and monotheism tell us: The words of the first and last prophets are the same, if all the prophets come together, there will be no difference between them. For theorizing, then, the sayings of the prophets must be cited, which is in fact the revelation of divine revelation to all of them. Therefore, first is the theory of theology, prophecy and resurrection. Other theories come from these theories. And it has full coherence and nowhere: there will be no contradiction. Therefore, the regulation of the publication and works of the Imams of the Revolution is measured by these criteria, and for this reason it has a unity. As Imam Sadegh (AS) said: Whatever you have heard from us, if it corresponds to the Qur’an, it is right to climb the wall. The West has taken two separate positions in the face of Islam and the monotheism and theory of Iranian monotheism: the followers of deviant Judaism turned to dualism, and deviant Christianity turned to the Trinity. In the Middle Ages, the Church introduced the following teachings to keep its followers separate: the Father, the Son, and the Holy Spirit. And he destroyed all the deniers, so that no one would become a Muslim or a Jew. Some liberal and liberal philosophers have often been influenced by this trinity. Like the decomposition of the three forces. (Montesquieu) Freemasonry organization (Voltaire) three by three. First, they divide each topic into three parts. But some intellectuals, quoting Zoroaster (such as Nietzsche) or the philosophy of dual parties, such as Democrats and Republicans in America, are left-wing in France, and traditional and modern (populist and conservative) in Britain. It was based on the beliefs of the Jewish dualism, which: It is also effective in propagating Zoroastrian culture (supported by the Zionists). The current Israeli coin is Cyrus’ association with Donald Trump. Although Cyrus was a monotheist, he left the religion of Zoroaster to save the Jews! Reached the dispute between the Prophet and God (wrestling). The dual theoretical foundations are usually in: the separation of religion and the world, politics and religion, physics and metaphysics, which are as opposed to each other as light and darkness. While in Islam they reach unity. That is, God created non-existence (creation of things from non-existence). Darkness in width (not essence) is different from light: where there is no light, there is darkness. Satan is also a creature of God, not against God. If he does something wrong, he has already received permission from God. The difference between Satan and the Prophet is only in their distance, that is: Satan is far from God (curse) and the Prophet is close to God (near).

أساسیات التنظیر فی إیران

التنظیر أو الافتراض شیء إیرانی ، وبالتالی یجب اعتباره إیرانیًا فی النظریات الأخرى أیضًا. لیس من الصواب اختیار النص المترجم لدوره الإداره الإستراتیجیه کمنظور ، حتى لو قمنا بتضمین کلمه إسلامی مکانها. یجب تحدید رؤیتنا فی إیران ، بحیث تکون جمیع الوثائق التی تحتها إیرانیه. إذا أخذنا قرضًا من البدایه ونظرنا ، فمن الواضح أن کل النظریات لا أساس لها ، مثل الکلى الاصطناعیه أو القلب المستعیر ، فقط لإنقاذ الإنسان لفتره قصیره. وقال السعدی أیضا: أن یتزین باللبس القدیم ، ویستعیر الثیاب. لأن الثوب المستعیر یخاط لبدن آخر ویصنع به. لذلک علینا أن نتعود على صرخاتها. لذلک فإن التنظیر فی إیران له متطلبات: أهمها فهم روح التوحید و: توحید الإیرانیین. من خلال فهم هذا ، لن یقع أحد فی فخ الثنائیه أو الثالوث. أولئک الذین یساویون النور والظلام وقعوا فی فخ الثنائیه. وأولئک الذین یبکون الطریق الثالث عالقون فی فراغ الثالوث. تخبرنا الأولویه والتوحید: کلام الأنبیاء الأول والأخیر هو نفسه ، إذا اجتمع جمیع الأنبیاء ، فلن یکون هناک فرق بینهم. من أجل التنظیر إذن ، یجب الاستشهاد بأقوال الأنبیاء ، والتی هی فی الواقع إعلان الوحی الإلهی علیهم جمیعًا. لذلک ، أولاً هی نظریه اللاهوت والنبوه والقیامه. نظریات أخرى تأتی من هذه النظریات. ولها تماسک کامل ولا مکان: لن یکون هناک تناقض. لذلک فإن تنظیم نشر وأعمال أئمه الثوره یقاس بهذه المعاییر ، ولهذا السبب فهو موحد. کما قال الإمام الصادق (ع): ما سمعته منا ، إذا کان یتوافق مع القرآن ، فیحق أن تتسلق السور. لقد اتخذ الغرب موقفین منفصلین فی مواجهه الإسلام والتوحید ونظریه التوحید الإیرانی: تحول أتباع الیهودیه المنحرفه إلى الثنائیه ، وتحولت المسیحیه المنحرفه إلى الثالوث. فی العصور الوسطى ، قدمت الکنیسه التعالیم التالیه لفصل أتباعها: الآب والابن والروح القدس. ودمر کل المنکرین حتى لا یسلم أحد ولا یهودی. غالبًا ما تأثر بعض الفلاسفه اللیبرالیین واللیبرالیین بهذا الثالوث. مثل تحلل القوى الثلاث. (مونتسکیو) منظمه الماسونیه (فولتیر) ثلاثه فی ثلاثه. أولاً ، یقسمون کل موضوع إلى ثلاثه أجزاء. لکن بعض المثقفین ، نقلاً عن زرادشت (مثل نیتشه) أو فلسفه الأحزاب المزدوجه ، مثل الدیمقراطیین والجمهوریین فی أمریکا ، هم یساریون فی فرنسا وتقلیدیون وحدیثون (شعبویون ومحافظون) فی بریطانیا. وقد استند إلى معتقدات ثنائیه الیهودیه ، والتی: کما أنها فعاله فی نشر الثقافه الزرادشتیه (التی یدعمها الصهاینه). العمله الإسرائیلیه الحالیه هی ارتباط سایروس بدونالد ترامب. على الرغم من أن کورش کان موحداً ، إلا أنه ترک دین زرادشت لإنقاذ الیهود! بلغ الخلاف بین الرسول والله (المصارعه). عاده ما تکون الأسس النظریه المزدوجه فی: فصل الدین عن العالم ، والسیاسه والدین ، والفیزیاء والمیتافیزیقا ، والتی تتعارض مع بعضها البعض مثل الضوء والظلام. وهم فی الإسلام یصلون إلى الوحده. أی أن الله خلق العدم (خلق الأشیاء من العدم) ، والظلام فی العرض (ولیس الجوهر) یختلف عن النور: حیث لا یوجد نور ، یوجد ظلمه. الشیطان هو أیضًا من مخلوقات الله ولیس ضده. إذا فعل شیئًا خاطئًا ، فقد حصل بالفعل على إذن من الله. الفرق بین الشیطان والنبی فقط فی المسافه بینهما ، أی: الشیطان بعید عن الله (لعنه) والنبی قریب من الله (قریب).

Основи на теоретизирање во Иран

Теоретизирањето или хипотезирањето е иранска работа и затоа треба да се смета за иранско и во другите теории. Не е правилно да се избере преведениот текст на курсот за стратешко управување како перспектива, дури и ако на негово место го вклучиме зборот исламски. Нашата визија во Иран мора да биде дефинирана, така што сите документи под него се ирански. Ако земеме заем од почеток и разгледаме, јасно е дека сите теории се неосновани, како вештачки бубрег или позајмено срце, за да го спасат човекот за кратко време. Саади исто така рече: да се украси со стара облека, да позајми облека. Бидејќи позајмената облека е зашиена за друго тело и се прави со неа. Значи, мора да се навикнеме на неговите извици. Така, теоретизирањето во Иран има предуслови: од кои најважно е разбирање на духот на монотеизмот и: монотеизмот на Иранците. Со разбирање на ова, никој нема да падне во стапицата на двојството или тројството. Оние што ја изедначуваат светлината и темнината паднаа во стапицата на дуализмот. И оние кои плачат на третиот начин се заглавени во празнината на тројството. Приоритетот и монотеизмот ни кажуваат: Зборовите на првиот и последниот пророк се исти, ако сите пророци се соберат, нема да има разлика меѓу нив. Затоа, за теоретизирање, мора да се цитираат изреките на пророците, што е всушност откривање на божественото откровение на сите нив. Затоа, прво е теоријата на теологијата, пророштвото и воскресението. Другите теории потекнуваат од овие теории. И има целосна кохерентност и никаде: нема да има противречност. Затоа, регулативата за публикацијата и делата на Имамите на Револуцијата се мери според овие критериуми, и поради оваа причина има единство. Како што рече имамот Садег (А.С.): Што и да сте чуле од нас, ако одговара на Куранот, правилно е да се искачите на wallидот. Западот зазеде две одделни позиции пред исламот и монотеизмот и теоријата на иранскиот монотеизам: следбениците на девијантниот јудаизм се свртија кон дуализам, а девијантното христијанство се сврте кон тројството. Во средниот век, Црквата ги воведе следново учење за да ги задржи своите следбеници одделни: Отецот, Синот и Светиот Дух. И ги уништи сите негирачи, за никој да не стане муслиман или Евреин. Некои либерални и либерални филозофи честопати биле под влијание на ова тројство. Како распаѓање на трите сили. (Монтескје) Слободна asonидарска организација (Волтер) три по три. Прво, тие ја делат секоја тема на три дела. Но, некои интелектуалци, цитирајќи го Зороастер (како Ниче) или филозофијата на двојни партии, како што се демократите и републиканците во Америка, се левичари во Франција и традиционални и модерни (популистички и конзервативни) во Велика Британија. Се засноваше на верувањето на еврејскиот дуализам: исто така е ефикасен во пропагирањето на зороастриската култура (поддржан од ционистите). Тековната израелска монета е асоцијација на Сајрус со Доналд Трамп. Иако Кир бил монотеист, тој ја напуштил религијата Зороастер за да ги спаси Евреите! Постигна спорот помеѓу пророкот и Бог (борење). Двојните теоретски основи обично се наоѓаат во: раздвојување на религијата и светот, политика и религија, физика и метафизика, кои се спротивставени едни на други како светлината и темнината. Додека во исламот тие достигнуваат единство. Тоа е, Бог создал непостоење (создавање на нешта од непостоење). Темнината во ширина (не суштината) се разликува од светлината: каде што нема светлина, таму е и темнината. Сатаната е исто така суштество на Бога, а не против Бога. Ако направи нешто погрешно, тој веќе доби дозвола од Бога. Разликата помеѓу сатаната и пророкот е само во нивната оддалеченост, односно: сатаната е далеку од Бога (проклетство) и пророкот е близу до Бога (близу).

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

www.gp.org

Donate

March 19th, 2003. The United States invaded Iraq. The public premise for the invasion was …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *