خانه / غزنه تا غزه / هفتاد و چهارمین سالگرد «نکبت»

هفتاد و چهارمین سالگرد «نکبت»

واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی؛ مقاومت تنها گزینه برای بیرون راندن اشغالگران است

گروه‌های مقاومت فلسطین در هفتاد و دومین سالگرد نکبت(اشغال سرزمین فلسطین) با تاکید بر پایبندی به اصول ثابت و غیر قابل خدشه ملت و تسلیم نشدن در برابر توطئه‌ها، تنها گزینه موثر و کارامد برای آزادی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها را گزینه مقاومت دانستند.

هفتاد و چهارمین سالگرد «نکبت»|واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی؛ مقاومت تنها گزینه برای بیرون راندن اشغالگران است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و مقابله با «معامله قرن»بر ضرورت باز گذاشتن دست مردم کرانه باختری برای مقاومت بر ضد اشغالگران و انتقال تجربه راهپیمایی‌ها از غزه به دیگر مناطق برای مقابله با طرح‌های حذفی و مقابله با نظامیان و شهرک‌نشینان تاکید کرد.

هیئت عالی ملی راهپیمایی های بازگشت و مقابله با «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی اعضایش به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد «نکبت»(اشغال سرزمین فلسطین در سال ۱۹۴۸) بر پایبندی و چنگ زدن به حق بازگشت و تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

هیئت عالی راهپیمایی های بازگشت همچنین بر اهمیت تلاش برای تحقق آشتی و پیچاندن صفحه شکاف و دودستگی با هدف مقابله با تمام توطئه ها علیه ملت فلسطین و دعوت برای برگزاری نشست چارچوب رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) که درباره آن در قاهره توافق شده بود، تاکید کرد.

این هیئت همچنین اجرای مصوبات مجالس ملی و مرکزی در رهایی از بند توافقات فاجعه بار اسلو و تعهدات امنیتی و اقتصادی و در راس آن پایان دادن به هماهنگی امنیتی با اشغالگران و پروتکل پاریس را ضروری خواند.

هیئت عالی راهپیمایی های بازگشت همچنین بر اهمیت پایان تکیه و دل بستن به دولت آمریکا و مذاکرات بیهوده(سازش) و نیز تقویت ایستادگی و استقامت مردم فلسطین به ویژه در قدس و در پیش گرفتن سیاستهای توسعه در اردوگاه های آوارگان تاکید کرد.

این هیئت در پایان بر مخالفت با تمام اشکال عادی سازی روابط با اشغالگران تاکید و اعلام کرد عادی سازی خیانت و خنجری در پشت ملت فلسطین و جانفشانی هایشان است و به همین سبب باید با خائنان مقابله کرد.

بیانیه حماس به مناسبت سالگرد «نکبت»؛ مقاومت تنها گزینه آزادی فلسطین است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه ای به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد نکبت تصریح کرد تاریخ معاصر، جنایتی را که بدتر از جنایت صهیونیستها در اشغال فلسطین و کوچاندن فلسطینیان و بیرون راندن ظالمانه آنها در سال ۱۹۴۸ میلادی به دست صهیونیستهای اشغالگر باشد، شاهد نبوده است.

جنبش حماس بر حق ملت فلسطین در مقاومت بر ضد اشغالگری با تمام وسایل و ابزارها و در راس آن مقاومت مسلحانه تاکید کرده است، مقاومتی که گزینه استراتژیک برای دفاع از ملت و بازپس گیری حقوق آنها عنوان شده است.

واین جنبش بر ضرورت چنگ زدن به گزینه مقاومت فراگیر به عنوان یک استراتژی ملی که کارایی و تاثیرگذاری اش اثبات شده و نیز پایبندی به وحدت ملی برای پایه ریزی صفوف به هم پیوسته و مستحکم در مقابله با اشغالگران و طرح هایشان تاکید کرد.

در بیانیه حماس آمده است که این جنبش، وحدت ملی را مقدس می داند و به خاطر آن، امتیازها و نرمش زیادی برای پایان شکاف ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است در برابر خطری که ملت فلسطین را احاطه کرده است، چاره ای جز بسیج ملت فلسطین، بسیج مبارزاتی انقلابی و تسریع در وضع استراتژی ملی فراگیر برای ساماندهی مسیر مبارزاتی مقاوم وجود ندارد.

جنبش حماس درباره مسئله اسیران هم تاکی کرد مسئله اسیران در زندانهای اشغالگران همچنان در راس اولویتهای جنبش قرار دارد و ما از هیچ تلاشی تا آزادی همه آنها از زندانهای دشمن دریغ نخواهیم کرد چرا که این مسئله عهد و پیمانی بر عهده رهبران حماس است.

جنبش حماس همچنین بر مخالفت کامل با تمام اشکال عادی سازی روابط با اشغالگران تاکید کرد و آن را خنجری در پشت ملت فلسطین و نقض و نادیده گرفتن حقوق آنها و تشویق دشمن به ارتکاب بیشتر جنایات علیه ملت فلسطین و مقدسات آن دانست.

تاکید کمیته های مقاومت بر نابودی اشغالگری

ایمن الششنیه دبیرکل کمیته های مقاومت فلسطین هم در سالروز نکبت تاکید کرد ما ملت فلسطین همچنان در خاک سرزمینمان باقی می مانیم و به تمام خاک میهن فلسطینی به طور کامل چنگ زده ایم سرزمینی که غیر قابل تجزیه یا تقسیم است.

الششنیه تصریح کرد حضور صهیونیستها در سرزمین ما محکوم به زوال و تمام اقدامات آنها همچون الحاق و توسعه طلبی و شهرک سازی و سرقت ثروت ها باطل و غیر قابل قبول است و هرگز آن را به رسمیت نمی شناسیم.

الششنیه افزود هیچ جایی برای عقب نشینی در برابر امواج پیاپی تجاوزگری وجود ندارد، تجاوزاتی که مسئله ملی ما را هدف قرار داده است، هیچ توطئه ای از جمله معامله قرن عملی نخواهد شد و نشانه های شکست کوبنده آن در برابر صلابت و استحکام موضع ملی فلسطین نمایان شده است، موضعی که مخالف این طرح شوم است و برای مقابله با آن و شکست آن با هر هزینه ای آمادگی دارد.

وی تاکید کرد مقاومت راهی برای خلاصی و رهایی از اشغالگری و گزینه ملت فلسطین و مورد اجماع ملی است و گزینه ای است که بیشترین ضربه و بازدارندگی را در برابر دشمن جنایتکار ایجاد می کند و تنها راهی است که تمام آزادگان در مقابله با اشغالگری و بیرون راندن آن از سرزمین ها در پیش گرفته ند.

دبیرکل کمیته های مقاومت همچنین از رهبری تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش خواست از راه سازش با دشمن صهیونیستی عقب نشینی کنند، چرا که تجربه، شکست این گزینه را در برابر تجاوزگری و خون آشامی اشغالگران و طرحهای توسعه طلبانه شوم آنها در الحاق و سیطره بر بخشهای وسییعی از اراضی کرانه باختری و یهودی سازی و تلاش برای تقسیم مسجدالاقصی ثابت کرده است.

از سوی دیگر کمیته مردمی آوارگان فلسطینی در نوار غزه تاکید کرد فلسطین از بحر تا نهر(دریا تا رودخانه) حق ملت فلسطین است و هرگز قابل سازش یا چانه زنی و کوتاه آمدن نیست و بازگشت ما به فلسطین حقی است که با گذشت زمان از بین نمی رود، حق ما برای مقاومت در تمام آیین ها و قوانین تضمین شده است.

این کمیته  بر حق مشروع ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگری با تمام وسایل و راهها و شیوه های مشروع و در دسترس برای حمایت از وطن و حفظ منافع ملت فلسطین در هر مکانی تاکید کرد.

تاکید بر ضرورت مقابله جدی با جنایات اشغالگران

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه بر ضرورت اتخاذ اقدامات جدی و تحقق وحدت ملی فلسطین برای مقابله با جنایات صهیونیستی آمریکایی و حفظ طرح ملی فلسطین تاکید کرد.

المدلل خاطر نشان کرد وحدت ملی سبب ازسرگیری حالت رویارویی فراگیر نظامی و مردمی با دشمن اسرائیلی به ویژه در کرانه باختری می شود تا دشمن این نکته را درک کند که اشغالگری اش برایش هزینه خواهد داشت.

عضو جنبش جهاد اسلامی اظهار داشت مادامی که شکاف و دودستگی میان فلسطینیان ادامه داشته باشد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اقدامات پیشگامانه ای را برای اجرای طرح معامله قرن از جمله الحاق کرانه باختری(به مناطق اشغالی) برمی دارد.

المدلل تصریح کرد آشتی فلسطینی گذرگاه و دروازه اصلی برای حفظ اصول و حمایت از حقوق ملت فلسطین به شمار می رود.

وی بر ضرورت پس گرفتن اعتراف و لغو به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی تشکیلات خودگردان و توقف تمام توافقات از جمله توافق اسلو برای اعتمادسازی با ملت فلسطین و آغاز مرحله مبارزاتی جدید و یکپارچه فلسطینی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

المدلل خواستار برگزاری نشسست گفتگوی ملی فراگیر با حضور همه گروههای فلسطینی شد و همچنین از تشکیلات خودگردان خواست به اقدامات مجازاتی علیه نوار غزه با هدف تقویت ایستادگی ملت فلسطین در مقابله با جنایات صهیونیستی پایان دهد.

سالروز نکبت امروز در حالی هفتاد و دومین ساله شد که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به اشکال مختلف ادامه دارد و روزی نیست که شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری و نیز نوار غزه هدف تجاوزگری اشغالگران قرار نگیرد.

یکی از مناطقی که از سه روز گذشته هدف حملات مستمر نظامیان صهیونیست قرار داشته، شهرک یعبد در نزدیکی شهر جنین در کرانه باختری است که نظامیان صهیونیست از سه روز پیش، آن را هدف تجاوزات گسترده خود قرار داده اند.

نظامیان رژیم اشغالگر امروز پنجشنبه برای سومین روز پیاپی شهرک یعبد را هدف حملات گسترده خود قرار دادند. آنها در یورش امروز خود علاوه بر بازداشت چهار شهروند فلسطینی، یک جوان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به گفته منابع محلی، ۱۲ خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی امروز به این شهرک یورش بردند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

Iran's revenge should be the elimination of Israel from the United Nations Ahmad Mahini, the candidate for the presidency of the United States

ایرنا پشت پرده همه شایعه سازیهای آمریکا

ساعتها از ان ساعت ها گذشت ولی خبری نشد و این نشان می دهد پشت پرده همه شایعه سازیها ایرانا قرار دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *