خانه / جشنواره / شهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریه
شهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریه

شهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریه

شهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریه

در عاشورای حسینی

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه، شهادت دست کم ۱۲ نفر از عزاداران حسینی را در روز عاشورا در سراسر این کشور تأیید کرد   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد نیرو‌های پلیس این کشور به اعضای این جنبش که سه شنبه در حال برگزاری مراسم عاشورای حسینی در سراسر این کشور بودند، تیراندازی کردند که بر اثر آن، بیش از ۱۲ نفر به شهادت رسیدند.Play Videoکد ویدیودانلودفیلم اصلیبر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد این جنبش با وجود ممنوعیت برپایی مراسم عاشورای حسینی، برای اقامه عزای حسینی به خیابان‌ها آمدند و این موضوع، سبب شد افسران پلیس به تظاهرکنندگان در چندین شهر، “وحشیانه” حمله کنند.
ابراهیم موسی افزود: “جنبش اسلامی نیجریه، شهادت دست کم ۱۲ نفر از عزاداران حسینی را در روز عاشورا در سراسر کشور تأیید کرده است.”

شهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریهشهادت بیش از ۱۲ عضو جنبش اسلامی نیجریه

مقامات پلیس نیجریه به این اظهارات واکنشی نشان نداده اند. پلیس نیجریه دوشنبه هشدار داده بود با هر کسی که به این مراسم بپیوندد، همانند تروریست برخورد خواهد شد.
موسی گفت: “در شهر کاتسینا، شمار زیادی از افراد به سبب اصابت گلوله مجروح شدند.” وی افزود چندین تن از اعضای این گروه هدف اصابت گلوله قرار گرفتند و این موضوع به این معناست که شمار تلفات، می‌تواند افزایش پیدا کند.
موسی خاطرنشان کرد پلیس برای متفرق کردن عزاداران در ابوجا پایتخت نیجریه و همچنین شهر بائوچی اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد.
صالح عثمان دبا سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در ایالت گومبه نیز اعلام کرد دو تن از اعضای این گروه هنگام برگزاری عزاداری روز عاشورا به شهادت رسیدند و هفت تن دیگر زخمی شدند.
دبا گفت:​ “پس از پایان مراسم، ما از سوی پلیسی هدف حمله قرار گرفتیم. پلیس به سمت تظاهر کنندگان گاز اشک آور شلیک کرد و اعضای ما را هدف گلوله قرار دارد. ” وی افزود: “تاکنون، دو نفر شهید و هفت تن دیگر زخمی شده اند. چندین تن دیگر هم بازداشت شدند و این در حالی است که مقر‌های جنبش اسلامی نیجریه در گومبه تعطیل شد.”

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

بسوز كه سوز توكارها كند

سوزش شدید انترنسناس از حجاب

هرجا سوزش شدید اینترنسناس بود بدانید کار درست است بسوز که سوز توکارها کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *