خانه / اسلم قزوینی / نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»
نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»

نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»

نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»
مهر محرم
نشست خبری
مهر محرم

نشست خبری دوازدهمین سوگواره و پنجمین مسابقات بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال «مهر محرم»، پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در انتهای این نشست از پوستر این رویداد رسانه‌ای رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، رئیس شورای سیاست‌گذاری این سوگواره گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که رقبای ما در عرصه فرهنگ از ابزار هنر در قالب‌های مختلف به مقابله با ما می‌پردازند. ما برای اینکه بتوانیم به ماندگاری برسیم از همین ابزار استفاده می‌کنیم. در عصری زندگی می‌کنیم که تریبون‌های زیادی در حال تبلیغ این هستند که دین با هنر و داده‌های تکنولوژی و آزادی و علم سازگار نیست. قالب‌هایی مثل سوگواره مهر محرم بهترین قالب‌هایی است که در برابر این رویکرد می‌تواند اتفاق بیافتد.

او ادامه داد: اهداف این سوگواره شامل، شبکه‌سازی ملی و بین‌المللی به صورت غیررسمی، فرهنگ‌سازی و ترکیب پیوند بین دین، هنر و رسانه است، هدف توانمندسازی با برگزاری نمایشگاه و نقد و بررسی آثار، شناسایی و استفاده حداکثری از آثار ملی و بین‌المللی، داشتن ماهیت مردمی و استفاده از ظرفیت برترین اساتید است.

او بیان کرد: جامعه هدف ما هنرمندان عکاس و فیلمساز، تولیدکنندگان محتوای فضای مجازی، متخصصان حوزه برنامه‌نویسی و آی‌تی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر رسانه عاشورایی است.

در ادامه این نشست محمد صادق افراسیابی، معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: باید به سمت ایجاد پویش و نهضت تولید محتوا برویم؛ البته جشنواره‌ها و سوگواره‌ها برای حمایت از این پویش‌ها به وجود آمده است. امسال ابعاد مختلف این سوگواره را تبین کردیم و کسانی که در سوگواره شرکت می‌کنند می‌دانند که چه موضوعاتی مدنظر است.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت تولید محتوا در این زمینه اظهار کرد: ۱۰ هزار ملیارد تومان در دو سال گذشته پهنای باند به مردم فروخته شده است که متاسفانه سهم کمی به تولیدکنندگان محتوا اختصاص داده می‌شود اما برنامه مرکز فناوری دیجیتال وزرات فرهنگ و ارشاد تلاش می‌کند آن را افزایش دهد.

افراسیابی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها و همچنین کتاب و کتابخوانی در برگزاری این جشنواره ، گفت: تلاش ما این است که میان ناشران دیجیتال و مکتوب از طریق این رویداد بین المللی یک ارتباط عمیق برقرار شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: ‌بدون شک با فرهنگ سازی و آموزش و همچنین پرداختن به موضوع کسب و کارهای دیجیتال می توان زمینه انعقاد قراردادهای مختلف را فراهم کرد.

میثم قدسی‌پور دبیر جشنواره هم توضیحاتی درباره یازدهمین جشنواره بیان کرد و یادآور شد: سال گذشته که یازدهمین سوگواره مهر محرم برگزار شد، بیش از ۱۲ هزار اثر از بیش از ۲۰ کشور جهان و تمامی استان های کشور ارسال شده بود.
او اضافه کرد: این سوگواره در شهر سمنان شروع به فعالیت کرده و پنج سال است که تحت نظر مرکز رسانه‌های دیجیتال است.

به گزارش ایسنا، موضوعات این جشنواره شامل: آیین‌ها و نمادهای عاشورایی از جمله اربعین حسینی و نماز ظهر عاشورا، امام حسین(ع) و انسانیت، امام حسین(ع) و امت اسلامی، مودت و محبت نسبت به اهل بیت (ع)، مقاومت و صبر عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق هشتگ‌های مهر محرم، مهر حسینی، حب الحسین یجمعنا، حب المحرم یرفعنا در فضای مجازی داخلی و خارجی با بارگذاری محتوا که شامل: فیلم، عکس و موشن‌گرافی است شرکت کنند؛ کسانی که اینستاگرام محتوای خود را بارگذاری می‌کنند باید در سایت سوگواره هم نام‌نویسی کنند. همچنین این سوگواره بخش داوری مردمی آنلاین هم دارد. 

آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ آبان ۹۸ است و مراسم اختتامیه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *