خانه / احمد ماهینی / دادگاه سعودی همه عاملان سقوط جرثقیل مکه را تبرئه کرد

دادگاه سعودی همه عاملان سقوط جرثقیل مکه را تبرئه کرد

دادگاه سعودی همه عاملان سقوط جرثقیل مکه را تبرئه کرد

تهران – ایرنا – دادگاه کیفری مکه با صدور رای اولیه در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در مکه که منجر به کشته شدن ۱۰۷ حاجی شد ، عاملان این حادثه و شرکت پیمانکاری “بن لادن” را تبرئه کرد.

بر اساس گزارش روزنامه “المدینه” عربستان سعودی، دادگاه کیفری مکه مکرمه در عربستان سعودی با صدور رای اولیه خود همه متهمین این قضیه به ویژه شرکت بن لادن را تبرئه کرده است.
این دادگاه مدعی شده که مسئولیت این حادثه برعهده هیچ یک از متهمین نیست زیرا قصور شرکت بن لادن یا دیگر متهمین در این حادثه ثابت نشده است بنابراین از این پس نیاز نیست این شرکت یا دیگر متهمین مبالغی را به عنوان دیه به خانواده قربانیان بپردازند.
دادگاه کیفری مکه اعلام کرده است که پنجشنبه هفته آینده حکم اولیه به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده می شود.
پیش تر همین دادگاه چند متهم وابسته به شرکت بن لادن را تبرئه کرده بود.
گروه ساخت و ساز بن لادن که متعلق به خانواده اسامه بن لادن سرکرده معدوم گروه تروریستی القاعده می باشد در ابتدا مسئول این حادثه معرفی شده بود اما هم اکنون با تبرئه همه متهمین، آب و هوا عامل این حادثه معرفی شده و دولت سعودی از مسئولیت این حادثه خونبار شانه خالی کرده است.
۱۱ سپتامبر (شهریور/مهر) ۲۰۱۵، کمی قبل از شروع مراسم حج، جرثقیلی در مسجد الحرام سقوط کرد که براثر این حادثه دستکم ۱۰۷ زائر کشته و حدود ۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند. 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوران پسا و عده صادق!

▪️ *از “وعده صادق” تا نسیه‌های نقد نشده!* ✍🏻  محمد بهمن آبادی عملیات موفقیت‌آمیز “وعده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *