خانه / جشنواره / ایرنا بلندگو و مبلغ آمریکا، خجالت بکش!
ایرنا بلندگو و مبلغ آمریکا

ایرنا بلندگو و مبلغ آمریکا، خجالت بکش!

 نیویورک – ایرنا – جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگویی که اخیرا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشت، روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی در آکادمی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که سوئد به زودی به ناتو خواهد پیوست.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی به مناسبت فارغ التحصیلی در کلرادو اسپرینگز به فارغ التحصیلان هشدار داد که آنها درحالی وارد خدمت در نیروی هوایی آمریکا می شوند که دنیا به طور فزاینده ای بی ثبات می شود.

بایدن در سخنان خود گفت که به رغم تلاش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شکستن اتحاد از طریق حمله به اوکراین، ناتو قوی تر شده است. او افزود که پذیرش اخیر فنلاند در ناتو و ” به زودی سوئد” به تقویت ناتو کمک می کند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: «این اتفاق(عضویت سوئد در ناتو) خواهد افتاد، به شما قول می‌دهم.»

وی همچنین گفت که آمریکا از چالش ایجاد شده توسط چین عقب نشینی نخواهد کرد. بایدن تصریح کرد: “آمریکا به دنبال درگیری یا رویارویی با چین نیست. چین و آمریکا باید بتوانند تا جایی که امکان دارد برای حل برخی از چالش های جهانی مانند آب و هوا با یکدیگر همکاری کنند.”

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه آمریکا از منافع خود و شرکای خود دفاع خواهد کرد، گفت: “اما ما برای رقابت شدید آماده هستیم.”

بایدن بر حمایت این کشور از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کرد و گفت: حمایت مردم آمریکا از اوکراین کاهش نمی یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشتم خرداد ماه  در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، پیروزی وی را در انتخابات را تبریک گفت. بایدن پس از این تماس تلفنی به خبرنگاران گفت: من با اردوغان صحبت کردم و به او تبریک گفتم. او همچنان می خواهد مساله جنگنده های اف ۱۶ را حل کند. من به او گفتم ما می خواهیم به سوئد رسیدگی کنیم بنابراین مسأله سوئد را تمام کنیم.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *