خانه / اسلم قزوینی / بدهی گازی تسویه شد

بدهی گازی تسویه شد

حسینی:
✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است✨ ( ۲ )

🌹🌹وَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَیُوَفِّیهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ.

اما کسانیکه ایمان آوردند، و کارهاى شایسته انجام دادند، خداوند پاداش آنانرا بطور کامل خواهد داد. و خداوند، ستمکاران را دوست نمى دارد. ۵۷ آل عمران.

تفسیر: جملهء وَ اللّهُ لایُحِبُّ الظّالِمینَ، ناظر به این نکته است که تمام شعب کفر و اعمال سوء، در ظلم به معنى وسیع آن، خلاصه مى شود، یعنی همهء گناهان و همهء اعمال سوء و ناپسند، ظلم است و قطعا کسیکه گناه می کند حتی اگر خسارت گناه او متوجه دیگران باشد، اما اول ظلم به خود کرده. اولین ظلم گناهکار متوجه خود اوست و خداوند، ظلم و ظالم را دوست ندارد. و مسلم است خدایى که ظالمان را دوست ندارد، هرگز در حق بندگان ستم نخواهد کرد و اجر آنها را بطور کامل خواهد داد.
البته منظور از گناه و ظلم، گناهانی است که عمدا انجام میشود و فرد ظالم نه به فرامین خدا توجه می کند و نه به پند ناصحان. نه آن کسیکه تلاش میکند تا مرتکب هیچ گناهی نشود و اگر هم ناخواسته گناه کند خیلی زود متوجه میشود و توبه میکند و استغفار.

💚 و معرفی یک نعمت زیبای دیگر برای مومنین در قیامت در سورهء نساء:

🌹وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ۖ لَّهُمْ فِیهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَهٌ ۖ وَنُدْخِلُهُمْ ظِلًّا ظَلِیلًا.

و کسانیکه ایمان آوردند و کارهاى شایسته انجام دادند، بزودى آنها را در باغهاى بهشتى وارد مى کنیم که نهرها از پاى درختانش جارى است. جاودانه در آن خواهند ماند. و در آنجا همسرانى پاکیزه براى آنها خواهد بود. و آنان را در سایه اى گسترده (و فرح بخش) وارد مى کنیم. ۵۷ نساء.

مومنین در زیر سایهء درختانى زندگى خواهند کرد که بر خلاف سایه هاى نا پایدار این جهان، همیشگى است و هیچگاه بادهاى داغ، و سوز سرما، به آن راه ندارد.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۲۴۲
داستان چند نفر که باغی داشتند و برنامه ریزی کردند که فردا ( بدون انشاء الله )صبح زود بروند برای چیدن میوه، طوری که هیچ فقیری خبردار نشود. خدا شبانه محصول شان را نابود کرد، طوری که فکر کردند محل را اشتباه گرفته اند. این عذاب دنیوی است، وای به عذاب اخروی !
آیا مسلمان و مجرم یکسان هستند? چه کتابی دارید که هواهای نفس را فراهم کرده?
روزی می آید که ساق ها فرمان سجده را نمی توانند انجام دهند !
چشم ها شرمنده شوند از روزهایی که امکان سجده داشتند و نکردند.
بگذر پیامبر، از جائیکه نفهمند به عذاب تدریجی می کشانیم شان.

تخفیف ۱۰۰ درصدی مالیاتی برای برخی صاحب‌خانه‌ها

🔹نمایندگان مجلس مقرر کردند افرادی که خانه‌های خود را به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی اجاره دهند براساس تاییدیه وزارت کار، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف شوند.

🔹همچنین درصورت انعقاد قرارداد بلندمدت اجاره واحد مسکونی و فسخ‌نکردن قرارداد در طول دوره، درآمد اجاره برای قرارداد دو ساله مشمول ۷۰ درصدیِ تخفیف و برای قرارداد ۳ سال و بیشتر مشمول ۱۰۰درصدی تخفیف می‌گردند.

@khabar_eghtesadi

✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است ✨ ( ۳ )

🌹🌹 وَمَن یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِکَ یَدْخُلُونَ الْجَنَّهَ وَلَا یُظْلَمُونَ نَقِیرًا.

و کسانیکه کار شایسته اى انجام دهند، خواه مرد باشند یا زن، در حالیکه ایمان داشته باشند، چنین کسانى داخل بهشت مى شوند. و کمترین ستمى به آنها نخواهد شد. ۱۲۴ نساء.

تفسیر: در این آیه، یکى از اساسى ترین پایه هاى اسلام بیان شده است، و آن اینکه ارزش وجودى اشخاص و پاداش و کیفر آنها هیچگونه ربطى به ادعاها و مشخصا هیچ ربطی به تفاوت‌های فردی ندارد. بلکه تنها بستگى به عمل و ایمان دارد، این اصلى است ثابت، سنتى است تغییرناپذیر، و قانونى است که تمام ملت ها در برابر آن یکسانند.

به این ترتیب، قرآن به تعبیر سادهء معمولى، آب پاکی را روى دست همه ریخته است و وابستگى هاى ادعائى، خیالى، اجتماعى، نژادى و مانند آنرا نسبت به یک مذهب به تنهائى بى فایده مى شمرد، و اساس را ایمان به مبانى آن مکتب و عمل به برنامه هاى آن معرفى مى کند.

هیچکس بواسطهء ریشه و نَسَب و ملیت، و میزان تحصیلات و شغل و موقعیت اجتماعی و ثروت و زیبایی و زن بودن یا مرد بودن و….. و بواسطهء هیچ چیز، به قرب الهی نمیرسد مگر ایمان و عمل صالح.

👈 و نه ایمان به تنهایی و نه عمل صالح به تنهایی.

👈👈 البته که زن و مرد در خلقت، تفاوت‌های زیادی با هم دارند اما حقوق آنها در پیشگاه پروردگار عالم یکسان است.
یعنی پاداش زن و مرد مومن یکسان است، و کیفر زن و مرد کافر هم یکسان است.
همهء وعده های خدا در انجام اعمال خوب و بد برای زن و مرد یکسان است.
هرگز تصور نکنیم اگر زن باایمان بخاطر محدودیت‌های اجتماعی نمی‌تواند در جامعه و در همهء موقعیتها حضور پررنگ داشته باشد و فعالیت کند، اجر و ارزش او در پیشگاه خداوند از مردان که حضور دارند و به امور مهم رسیدگی می کنند کمتر است! هرگز چنین نیست.
زن باایمان می‌تواند در عرصه هایی حضور پررنگ داشته باشد که مردان از عهدهء آن بر نمی آیند.

✅ میزان سنجش در پیشگاه خداوند ایمان است و عمل صالح. والسلام.

فرصتها را از دست ندهیم و ایمان خود را ارتقاء دهیم.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

نکاتی از قرآن ۲۴۳
مهلت به کافران، نتیجه سختی برایشان دارد. مگر اجر سنگین از کافران خواسته ای که زیربارش مانده اند.
نزدیک است که کافران با چشم زخم از پای درآوردنت، در هنگام تلاوت قرآن. در حالیکه جز پند و حکمت نیست.
اقوام عاد و ثمود با تکذیب قیامت، نابود شدند. تندباد هفت شب و روز قوم ثمود را خشکاند.
شما همگی فرزندان نوح هستید. پس عبرت بگیرید.
وقت قیامت، آسمان با عظمت را سست و فروریخته خواهید دید. هشت فرشته عرش را بر سر می گیرند.
رازی پوشیده نیست. نامه اعمال تحویل شود. آنها که به دست راست شان داده اند، با خوشحالی بقیه را دعوت به خواندن می کنند.

✨ عمل صالح به شرط ایمان قبول است ✨ ( ۴ )

🌹🌹وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ۖ وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا ۚ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِیلًا.

و کسانیکه ایمان آورده اند و کارهاى شایسته انجام داده اند، بزودى آنانرا در باغهاى بهشتى وارد مى کنیم که نهرها از پاى درختانش جارى است. جاودانه در آن خواهند بود. خداوند وعدهء حقى داده است و کیست که در گفتار و وعده هایش، از خدا راستگوتر باشد؟! ۱۲۲ نساء.

تفسیر: وعده خدا حق است.

در آیات پیش از این آیه آمده است:
کسانیکه شیطان را ولىّ خود انتخاب کنند، در زیان آشکارى هستند، شیطان به آنها وعدهء دروغین مى دهد و با آرزوها سرگرم مى سازد، و وعدهء شیطان جز فریب و مکر نیست.
در این آیه، سرانجام کار افراد با ایمان بدین گونه بیان شده: آنها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند بزودى آنانرا در باغهائى از بهشت وارد مى سازیم.

ولی این نعمت همانند نعمتهاى این دنیا زودگذر و ناپایدار نیست، بلکه مؤمنان براى همیشه آنرا خواهند داشت (خالِدینَ فیها أَبَداً).
این وعده، همانند وعده هاى دروغین شیطان نیست، بلکه وعده اى است حقیقى و از ناحیهء خدا (وَعْدَ اللّهِ حَقّاً).

👈 بدیهى است هیچکس نمى تواند صادق تر از خدا در وعده ها و سخنانش باشد، زیرا تخلف از وعده، یا بخاطر ناتوانى است، یا جهل، و یا نیاز، که تمام اینها از ساحت مقدس او دور است، توانایی و قدرت او را در آفریده هایش به روشنی می بینیم، ضمن اینکه آنچه ما از خلقت خدا می بینیم، از انبوه آفریده ها در خشکی و آب، و در آسمان و زمین، در مقابل تمام آنچه خلق فرموده بسیار ناچیز است.

/إن شاءالله هر روز ساعت ۱۶ یک پیغام قرآنی در کانال قرار می‌گیرد/

بدهی گازی ما به ترکمنستان دستاورد دولت قبله که روحانی از سال ۹۵ به امید برجام رهاش کرد،اما این دولت نه‌تنها تسویش کرد؛بلکه رابطه دوکشور رو هم ترمیم کرد. ولی اصلاحطلبا جوری تیتر میزنن که انگار منابع آزادشده از عراق رو رئیسی خرج هله‌هوله کرده! یه‌بار بیشرف نباشید شاید خوشتون اومد!

سادات بانو

@BisimchiMedia

نکاتی از قرآن ۲۴۴
جهنمیان را با زنجیری هفتاد زراعی می کشند. که چرا ایمان نیاوردن و مسکینی را به رغبت سر سفره خود ننشاندن. حالا چرک و کثافت بخورید.
اگر پیامبر دروغی به خدا نسبت می داد، رگ گردنش را قطع می کردیم.
هنگام قیامت که دور نیست، آسمان گداخته شده و کوهها همچون پشم حلاجی شوند. کسی به دنبال نزدیکان خود نیست. و آرزو میکند کاش می توانست نزدیکان خود را فدای خود کند. نه آنها بلکه کل افراد روی زمین را.
جهنم، تکذیب کننده ها و مال جمع کننده ها را به سوی خود دعوت می کند.
انسان ذاتا حریص است، مگر نمازگزاران واقعی و صدقه دهندگان دائمی. و پاکدامن ها و متعهد ها و گواهی دهنده های حق، بهشتی اند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

سعيد نريمان

سعید نریمان

اندیشه ورزی باید مبتنی بر تئوریهای بومی باشد و الا مثل این است که با کلید همسایه می خواهیم درب خود را بگشائیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *