خانه / جشنواره / جشنواره سلاله

جشنواره سلاله

برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری گام موثری محسوب می‌گردد در اعتلای سطح فعالیت‌های مرتبط، ایجاد زمینه و بستری مطمئن برای رقابتی سالم و سازنده و ظهور و بروز استعدادها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل، از سوی دیگر آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در راستای تحقق قطب فرهنگی و تبدیل شدن به پایگاهی برای انواع خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی، خصوصاً با شکل‌گیری مراکز افق بیش از پیش به سمت ارتقاء و کیفی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها حرکت می‌نمایند. در این راستا ارزیابی مستمر کیفیت برنامه‌ها و ایجاد تمهیداتی برای ارتقاء مستمر سطح کمی و کیفی آن بسیار ضروری می‌نماید و لازم است اقدامات مؤثری در این زمینه طرح‌ریزی و اجرا گردد. از این‌رو معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان در نظر دارد اولین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس بقاع متبرکه را با عنوان «جشنواره سراسری سلاله» با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات این آستان‌های مبارک برگزار نماید؛ لذا شرایط و ضوابط و جزئیات جشنواره به شرح ذیل ابلاغ و از ادارات کل اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء و مراکز افق بقاع متبرکه سراسر کشور انتظار می‌رود با مشارکت فعال در این حرکت نوپا به ثبات تقویت جشنواره و نهایتاً معرفی هرچه بهتر و بیشتر خدمات آستان‌های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به جامعه و مسئولین یاری رسانند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری اولین جشنواره سُلاله خبر داد و گفت: در این جشنواره بقاع متبرکه به واسطه نوع عملکرد و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انجام گرفته در آن مجموعه انتخاب، سطح بندی و متولیان آن مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری اولین جشنواره سُلاله که قرار است با هدف شناسایی و معرفی فعالان عرصه مسایل فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی، هشت هزار آستان های مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شود، اظهار داشت: بقاع متبرکه در عرصه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و غیره نقش بسزایی در توسعه همه جانبه کشور و جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی و بین مسئولان نظام دارند.

وی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند، گفت: یکی از دلایل حضور پرشور ملت ایران اسلامی در آیین های مختلف در بقاع متبرکه علاقه و اعتقاد آنان به این اماکن مقدس است که باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه از پشتوانه و حمایت عمیق مردمی برخوردار هستند، ادامه داد: در این ارتباط تاسیس مراکز افق در این اماکن مقدس در قالب کارهای فرهنگی گام بسیار مهمی است که مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته است.

https://solalefestival.ir/files_site/pooster_file/r_5_230521162606.jpg

عادل همچنین با بیان برخی اقدامات فرهنگی در دهه کرامت در بقاع متبرکه تصریح کرد: شناسایی، معرفی و تقدیر از متولیان امام زادگان از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سُلاله است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تحقیقات و پژوهش های لازم در خصوص شخصیت و معرفی عملکرد امامزادگان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، افزود:‌ به همین منظور از امروز با اعلام فراخوان این جشنواره علاقه مندان فرصت دارند تا ۱۵ تیر ماه جاری آثار خود را در زمینه های اعلام شده به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

عادل اظهار داشت: از دیگر اقداماتی که در این جشنواره به انجام خواهد رسید سطح بندی بقاع متبرکه در قالب سه سطح یک، دو و سوم بر مبنای نوع فعالیت و عملکرد آنان است که برای هر کدام جوایزی نیز در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه جوایز به صورت نقدی، تندیس و لوح تقدیر خواهد بود، گفت:‌ جشنواره سُلاله در قالب چهار محور فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریت در خصوص سبک زندگی اسلامی، ‌ترویج و مشارکت های وقف، قرار دوازدهم، طرح شمیم خدمت، فعالیت های قرآنی، مدیریت امور جاری، شبکه خودران و غیره برگزار می شود.

به گفته وی، ‌به بقاع متبرکه سطح یک در قالب اول تا سوم به ترتیب ۶۰، ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر ارایه خواهد شد و سطح ۲ به ترتیب ۵۰، ۴۰ و ۳۰ میلیون تومان و لوح تقدیر و نیز سطح ۳ به ترتیب ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان اهداء می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته جشنواره سُلاله در دهه وقف از ۲۷ صفر به بعد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در خاتمه این نشست از پوستر جشنواره سُلاله رونمایی شد.

https://solalefestival.ir/files_site/pooster_file/r_5_230521162606.jpg

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

صیحه آسمانی

به گزارش سید احمد حسینی ماهینی خبرنگار ماهین نیوز ایا پرواز هزاران پهباد و موشک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *