خانه / جشنواره / پژوهش جدید: حتی نوشابه‌های رژیمی خطر مرگ زودرس را بالا می‌برند
پژوهش جدید: حتی نوشابه‌های رژیمی خطر مرگ زودرس را بالا می‌برند

پژوهش جدید: حتی نوشابه‌های رژیمی خطر مرگ زودرس را بالا می‌برند

پژوهش جدید: حتی نوشابه‌های رژیمی خطر مرگ زودرس را بالا می‌برند

بنا به یک مطالعه جدید، نوشیدن زیاد نوشابه، حتی نوشابه‌های رژیمی، خطر مرگ زودرس را در یک فرد بالا می برد.

به گزارش سایت علمی «لایو ساینس»، ناشران این پژوهش می گویند این مطالعه، که روی داده های نزدیک به یک میلیون نفر در اروپا انجام شده، یکی از بزرگترین مطالعات در نوع خود است.

بنا بر این پژوهش که نزدیک به دو دهه به طول انجامید، افرادی که دو لیوان یا بیشتر نوشابه در روز می نوشیدند – چه نوشابه معمولی، چه رژیمی (با شکر مصنوعی) – در مقایسه با افرادی که مصرف آنها کمتر از یک لیوان نوشابه در ماه بود، ۱۷ درصد بیشتر مستعد مرگ بودند.

// // /**/ بیمار پسر جوانی است که سالها سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای ناسالم دیگر می خورده است.
همچنین ببینید:
افراط در خوردن سیب‌زمینی سرخ‌کرده و دیگر غذاهای ناسالم به کوری پسر نوجوان منجر شد
صحت این یافته ها حتی پس از در نظر گرفتن عوامل دیگری که می تواند در مرگ و میر یک فرد تأثیر بگذارد – از جمله مصرف دخانیات و الکل، شاخص توده بدنی، فعالیت فیزیکی، مقدار کالری مصرف شده، خوردن میوه، سبزیجات، و گوشت های فرآوری شده – تایید شده است.

همچنین ببینید:
آهسته دویدن بهترین روش برای مبارزه با اثرات ژن چاقی است
با این وجود این مطالعه که نتایج آن روز سه شنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا «جاما» منتشر شد، ثابت نکرده است که مصرف نوشابه مستقیماً موجب مرگ زودرس می شود بلکه نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را، که از عوامل مرگ زودرس هستند، بالا می‌برد.

همچنین ببینید:
پژوهش ج
مرگ‌های ناشی از سرطان در برخی کشورها از تلفات بیماری‌های قلبی-عروقی پیشی می‌گیرد

پزشکی در حال مطالعه سی‌تی اسکن یک مبتلا به سرطان ریه
پزشکی در حال مطالعه سی‌تی اسکن یک مبتلا به سرطان ریه

نتایج یک پژوهش پزشکی نشان می دهد میزان مرگ های ناشی از انواع سرطان در برخی از کشورهای جهان در بین میانسالان، از تلفات بیماری های قلبی-عروقی پیشی می گیرد.

به گزارش سی‌ان‌ان این پروژه تحقیقاتی توسط یک مرکز پژوهشی در دانشگاه «مک مستر» کانادا صورت گرفت و نتایج آن در ژورنال «لانست» (The Lancet) منتشر شد.

هر چند مرگ های ناشی از بیماریهای قلبی-عروقی در سنین ۳۵ تا ۷۰ سال هنوز در جهان در رتبه نخست قرار دارد، ولی نتایج این پژوهش نشان می‌دهد سرطان در برخی از کشورهای با درآمد سرانه زیاد و متوسط، افراد بیشتری را به کام مرگ می کشد.

از جمله کشورهای این فهرست می توان به سوئد، کانادا، شیلی، آرژانتین، لهستان، و ترکیه اشاره کرد.

دکتر سلیم یوسف، استاد دانشگاه و معاون این مرکز که از نویسندگان ارشد مقاله پژوهشی نیز است، مهمترین دلایل کاهش میزان مرگ های ناشی از بیماری های قلبی در این کشورها را آگاهی رسانی درست، پیشگیری صحیح، و پیشرفت روش های درمانی عنوان می کند.

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *