خانه / جشنواره / جنگ‌ها ی نوین در تسخیر ایران

جنگ‌ها ی نوین در تسخیر ایران

*پهپادهای ایرانی متغیری جدید در جنگ های نوین*

🔸️وال استریت ژورنال به نقل از یک افسر ارشد اوکراینی نوشته است که پهپادهای انتحاری ایرانی در روزهای اخیر ضربات سنگینی را به تجهیزات اوکراینی ها در خارکف وارد آورده اند.

🔸️این نشریه آمریکایی، نام پهپادهای ایرانی به کار گرفته شده توسط روسیه را شاهد ۱۳۶ ذکر کرده است.

🔸️وال استریت ژورنال ادامه داده که پهپادهای شاهد  ۱۳۶ با موفقیت توانسته اند چند سامانه خودکششی ۱۵۲ و ۱۲۲ میلی متری پیشرفته اوکراینی را نابود سازند .

🔸️در مورد مطلب وال استریت ژورنال ذکر چند نکته لازم به نظر می رسد .

۱️⃣ مصاحبه افسر ارشد اوکراینی با وال استریت ژورنال ، در واقع اولین اعتراف رسمی به حضور موفق پهپادهای ایرانی در یک نبرد کلاسیک به شمار می رود که می تواند علاوه بر ارتقای پرستیژ جمهوری اسلامی به عنوان یک تولید کننده موفق تسلیحات پیشرفته ، بازار مناسبی را نیز برای این کشور فراهم کند .

۲️⃣ نقطه قوت پهپادهای ایرانی را می توان به قیمت پایین ساخت و در نتیجه مزیت بکارگیری در شمار بسیار زیاد و همچنین دقیق بودن و رادارگریزی نسبی آنها دانست .

🔸️این مزایا در جنگ های کلاسیک بسیار کارگشاست زیرا یک پهپاد چند هزار دلاری می تواند هویتزرهای چند میلیون دلاری، سامانه های پدافند موشکی زمین به هوا ، آتشبارهای راکتی و مراکز فرماندهی و کنترل دشمن را نابود سازد .

🔸️حال بر فرض اینکه صدها پهپاد انتحاری به طور همزمان وارد صحنه نبرد شوند ، چه صدماتی برای تجهیزات دشمن قابل تصور خواهد بود ؟

۳️⃣ جمهوری اسلامی ایران مثل هر کشور دارنده صنایع نظامی ، هیچگاه تکنولوژی سطح اول خود را در اختیار دیگری قرار نمی دهد و پهپادهای شاهد ۱۳۶ در واقع دارنده فناوری های دسته چندم  ایران است که توانسته در برابر تجهیزات پیشرفته اوکراینی که از سوی کشورهای قدرتمند عضو ناتو به دست ارتش زلنسکی رسیده موفق عمل کند.

۴️⃣ این نکته نیز باید خاطرنشان گردد که پهپادهای انتحاری ایرانی ، تنها یک نوع از پرنده های بدون سرنشین ساخت این کشور است در صورتی که پهپادهایی با کاربرد شناسایی ، رهگیر و بمب افکن نیز در زرادخانه ایران وجود دارد که می توانند معادلات نبردهای نوین را دستخوش تغییر اساسی نمایند .

📌در پایان می توان ادعا کرد که پرنده های پرشمار بدون سرنشین جمهوری اسلامی با تجربه ای که در نبردهای مختلف کسب کرده اند و کارنامه ای که از خویش به جای نهاده اند ، متغیری مستقل در جنگ های جدید خواهند بود که علاوه بر ایجاد بازدارندگی برای منافع ملی ایران ، متحدان این کشور را نیز دارای توانی مضاعف می کند و چالشی بحث برانگیز برای ارتش های غربی و متحدان آنان ارزیابی می گردد .

✍علیرضا تقوی نیا

.
🆔http://t.me/Ashagan110
کانالهای خبری عاشقان ولایت
👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾
https://chat.whatsapp.com/KrOOtSyeQs8LY5KwUZZ8Mn
و👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾👇🏾
https://chat.whatsapp.com/EX9izaAVzGg43ZlJ33u72R
🫐🫐🫐🫐🫐🫐🫐

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

دوسالانه ونیز

به گزارش سمیه سادات سلطانیان خبرنگار ماهین نیوز  در جشن دوسالانه ونیز: خراسانی‌زاده: رژیم صهیونیستی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *